يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 20 Jan 2019
 
۱۸
۵۳

وقتی برای هاشمی در خبرگان جانبود/ ایثارگری جالب وزیر اطلاعات

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
نبود جا در خبرگان رهبری برای هاشمی رفسنجانی، ایثارگری جالب وزیر اطلاعات، پرونده قطوری که در دستان علوی بود و زرنگی حسین فریدون در جلسه خبرگان از حاشیه های جالب شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری است.
وقتی برای هاشمی در خبرگان جانبود/ ایثارگری جالب وزیر اطلاعات
سرویس سیاسی جهان نيوزبه گزارش خبرنگار جهان نيوز شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری صبح امروز در ساختمان مجلس قدیم آغاز شد و طبق معمول این اجلاس هم با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

اجلاس خبرگان رهبری در حالی آغاز به کار کرد که غایب بزرگ این اجلاس آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری بود. بعد از مراسم چهارده خرداد امسال بود که آیت الله مهدوی کنی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تا به امروز در کما به سر می برد.


هرچند مسوولان اجرایی مراسم در دعوتنامه هایشان از خبرنگاران خواسته بودند تا راس ساعت ۴۵/۶ در محل حضور داشته باشند اما اجلاس ساعت ۳۰/۸ شروع شد و برخی اعضا مثل آیت الله طبسی و آیت لله امامی کاشانی ساعت ۹ وارد مجلس شدند.

معمولا در این مراسمات که چهره های شاخصی حضور دارند بهترین فرصت است تا عکاسان سوژه های نابی را شکار کنند. عکاسان بیش از همه لحظه ورود هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسن روحانی رئیس جمهور را انتظار کشیدند. هاشمی وارد شد و این صدای پشت سر هم شاتر عکاسان بود که سکوت فضای سالن را شکست و توجه همه را به هاشمی رفسنجانی جلب کرد.

هاشمی وارد جلسه شد و طبق روال معمول قصد داشت تا در ردیف اول بنشیند اما ظاهرا از قبل ردیف های اول توسط سایر اعضا پر شده بود. هاشمی بعد از دیدن این صحنه لحظاتی را ایستاده با سایر اعضا خوش و بش کرد تا اینکه یکی از مسوولان اجرایی مراسم یکی از صندلی های ردیف اول را برای هاشمی خالی کرد!


آیت الله مصباح یزدی در جای همیشگی اش در آخرین ردیف صندلی ها خبرگان تنها نشسته بود. آیت الله کعبی بعد از ورودش به جلسه با وجود صندلی های خالی که در نزدیکی اش بود ترجیح داد تا برود و کنار آیت لله مصباح بنشیند.

در این اجلاس نیز چون سایر اجلاس های رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز مراسم همراه با صوت زیبای حاج کریم منصوری قاری قرآن بود.

هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان نطقش را اغاز کرده بود که رئیس جمهو وارد جلسه شد و باز هم صدای شاتر عکاسان باعث شد تا لحظاتی حواس همه اعضا به حسن روحانی جلب شود.

از اجلاس سال گذشته که اسفند برگزار شد تا شانزدهمین اجلاس که امروز اولین روز آن بود، چهار نفر از اعضای خبرگان، آیت الله محمدی گیلانی، آیت لله جباری، آیت لله زرندی و ماموستا حسام الدين مجتهدي دعوت حق را لبیک گفته بودند.

حسین فریدون که سال گذشته با حضور در جلسه خبرگان رهبری و تکیه زدنش بر صندلی خبرگان سوژه عکاسان و رسانه ها شده بود این بار ترجیح داد تا بعد از همراهی روحانی و ورود رئیس جمهور به جلسه خبرگان، سریعا جلسه را ترک کند تا شکار عکاسان نشود.

یکی دیگر از حاشیه‌های جالب جلسه خبرگان، ایثارگری جالب وزیر اطلاعات بود. حجت الاسلام علوی در لحظه ورود آیت الله امام کاشانی به دلیل کهولت سن وی که باعصا راه میرفت، از جایش برخاست و صندلی اش را به امامی کاشانی داد.

از حاشیه های دیگر این اجلاس پرونده قطوری بود که در دستان وزیر اطلاعات بود به طوری که حتی به سختی در هنگام جابه جایی اش آن را حمل می‌کرد.


نطق آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان که در نبود آیت الله مهدوی کنی سخنران آغازین اجلاس بود آنقدر طولانی شد که تعجب اعضای خبرگان و حتی خبرنگاران را به همراه داشت!
کد مطلب: 378266
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۲:۲۳
هاشمی جز ردیف اول در ردیفهای دیگر را در شان خود نمی بیند این یعنی...و غرور داشتن بیش از حد است ...
تارا
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۲:۲۹
حالا این مسول اجرایی خود شیرینی نمیکرد نمیشد ؟؟!!!بلاخره اون ته مها یه جایی یه چارپایه ای چیزی واسه حاجی خاطره پیدا میشد دیگه...نمیشد؟؟؟!!!!!!!!!
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۰۰:۱۴
خانم تارا اونی که بهش حاجی خاطره میگید با تدبیرش بساط اونایی که شما دوسشون داری رو جمع کرد.حق داری اینقدر کینه ازش داشته باشی.بازم نظر بده بخندیم
تارینه
۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ۱۱:۳۷
منظورت از تدبیر وجمع کردن بساط .....همون شکستتون در شورای شهر بود دیگه....
حالا تو بگو ما بخندیم.
شیطونک915
۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ۱۹:۲۳
تدبیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اوخی نچایی!!!!!!
خندیدم.فعلا که تو شورای شهر امبولانس و اتاق عمل هم بدردشون نخورد!!!!!!!!!!
۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ۰۰:۲۳
رای رو ببین
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۲:۲۹
ایثارگری جالب وزیر اطلاعات!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا روزانه صدها نفر تو اتوبوسا و مترو همین کار رو میکنن دیگه اینقدر تعریف و تمجید نداره دیگه
البته کار خوبی ها سوء تفاهم نشه
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۲:۳۵
مگه تو مجلس خبرگان هم شخصیت ادما به ردیف نشستنشون هست که حاج اقا خاطره علاقه به ردیف اول دارن؟
شاید برای بهتر بودن تصویر برای عکاس ها باشه!
اگر ایشون عین بقیه ردیف های دیگه بود یا عین ایت الله مصباح ردیف اخر بود از شان و شخصیتش کم میشد؟
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۳:۰۵
توهین، توهین
به کجا؟؟؟؟؟؟
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۳:۱۰
خوشم میاد که ایت الله هاشمی خار چشم امثال شماست
خداوند حفظش کند
طبق معمول این نظر رو هم منعکس نکنین تا دلتون خنک بشه
همون رییستون این کامنتو ببینه خوبه
تارینه
۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ۱۲:۵۷
دیدی که چاپ کرد واندازه موهای سرت هم منفی گرفتی.
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۳:۱۳
سلام.
در شان جهان نیست که مطلب فوق را در مورد آقای هاشمی بیان کند.
لطفا این مطلب را حذف کنید.
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۶:۳۰
چرا؟
اصغر
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۰۰:۰۳
چون احترام ایشان واجبه
۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ۰۰:۲۴
واسه چی واجبه؟
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۳:۳۶
جناب هاشمی صندلی ردیف اول رو با صف اول نماز جماعت اشتباه گرفته.احتمالا قصدش قربتا الی الله ست.
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۴:۵۱
احترام بزرگان دین را حفظ کنید.
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۵
بزرگان دين..........
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۶
وقتی امثال هاشمی در فتنه 88 به آراء ملت احترام نمی گذارد چه انتظاری داری که ملت به او احترام بگذارد. وقتی می گوید سعی کنید احمدی نژاد رای نیاورد این یعنی چه؟؟؟؟ وقتی از فرزندان خطاکارش حمایت می کند این یعنی چه؟ اول این را معنی کنید بعد بقیه.
عبدالله
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۶:۰۵
مردم اگه بحساب بیان می دونن به چه کسی آری بگن به چه کسی نه
۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ۰۰:۲۶
ای ول
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۹
دین؟؟بزرگان؟؟؟
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۴
منظورتان از بزرگان دین چه کسانی هستند؟
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۰۱:۰۷
چه ربطی داره، تا اونجایی که ما میدونیم بعضیها حتی مدارج بالای حوزوی هم ندارن!!!
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۳:۵۱
ایثارگری !!!!!!!!!!!!!!!!!!
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۴:۳۶
مردم به زودی این فرد را به دلیل پشت کردن به آرمانهای امام مجازات سنگینی می کنند
عبدالله
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۶:۰۶
مردم هاشمی دوست دارند
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۶:۳۰
معلومه
توهم زدی
احمد
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۰۱:۱۸
مردم همیشه سردار سازندگی رو دوست دارند.
حسینی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۴:۳۹
نطق ایت الله شاهرودی خیلی خوب بود. واقعا لذت بردیم
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۴:۴۸
خدايش اين شد خبر !! ...
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۴:۵۰
ایت الله هاشمی شناسنامه انقلاب است.
خدا حفظش کند.
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۲۰
معنی شناسنامه رو هم فهمیدیم.
مصطفی
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۲۵
دوره شناسنامه تمام شده. الان باید رفت و کارت ملی هوشمند گرفت
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۱۰
احسنت . بسیار به جا و جالب بود . لذت بردم.
هوشمند
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۷:۱۲
البته شناسنامه جعلی زیاد میشه درست کرد
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۰
خدا حفظشون كنه با اين همه سن و سال و كسالت و سالخوردگي هنوز به فكر خدمت هستند . واقعا سخت و دشواره من كه خيلي از اينا جوانترم و در 50 سالگي بازنشسته شدم ديگر حال از خانه بيرون آمدن را ندارم چه رسد به اين علما با اين سن و سال
تارینه
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۶:۰۰
پدر جان....خدمتی که بافروش .... وسکوت در مقابل یکه تازی های غرب باشه خدمت نیست ...
تارینه
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۵۸
واسه چی نصفه بیشترشو سانسورکردین؟؟؟!!!!اصلا نمیزاشتین سنگین تر بودین.
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۲
این تیتر را اگر ضدانقلاب می زد اشکالی نداشت نه جهان نیوز
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۶:۳۱
بی بی سی زیاد می بین نه؟؟؟
هادی
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۵:۵۹
....
خودتون را اصلاح کنید..
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۶:۲۴
فهم و شعور یک جامعه از احترام و عزتشان به بزرگانشان فهمیده می شود.
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۲۰:۱۴
بزرگی که شان خودشو حفظ نکنه و به ملتش.... دیگه بزرگ نیست
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۰۹
ايت الله هاشمي رفسنجاني گل سرسبد مجلس خبرگان بوده ، هست و خواهد بود ، رعايت ادب براي خودتان هم خوب است چرا كه فرداي روزگار همين بي احترامي ها سر خودتان هم قطعا خواهد امد ...
مهدی
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۹:۳۲
خیلی نزدیک عکسهای مرحومین نشسته!!!!
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۰۰:۳۵
واقعا متاسفم برات جهان نیوز برو دلت رو پاک کن که کینه آدم رو به جهنم می کشونه ...