کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴ دارویی تالاسمی‌ها رایگان می‌شود

9 شهريور 1393 ساعت 9:46

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان از رایگان شدن ۴ داروی بیماران تالاسمی خبر داد و گفت: از ۱۵ شهریور ۹۰ درصد هزینه‌ بستری تمام بیماران پیوندی پرداخت می‌شود. درگذشته فقط هزینه‌ پیوند کلیه تحت پوشش بیمه بود و دیگر پیوندها پوشش بیمه نداشتند.


به گزارش جهان؛ انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جدیدترین پوشش حمایتی از داروهای بیماران اظهار داشت: قرار شد در یک تفاهمنامه بین سازمان غذا و دارو و بیمه سلامت و با موافقت سایر بیمه‌ها این کار (حمایت بیشتر بیمه از هزینه داروهای بیماران) را انجام دهیم، براین اساس تمام هزینه‌های بستری بیماران پیوندی از جمله ریه، مغز استخوان و کبد تا ۹۰ درصد مورد حمایت بیمه قرار خواهد گرفت، چون در گذشته فقط هزینه‌های بیماران پیوند کلیه تحت پوشش بیمه بود و دیگر پیوندها پوشش حمایتی بیمه نداشتند.

محسنی بندپی در پاسخ به این پرسش که بیماران پیوندی دو دارو مهم «ساندیمون و سلسپت» استفاده می‌کنند و دارندگان بیمه تامین اجتماعی برای این دو دارو هزینه‌ای متقبل نمی‌شوند، ولی بیماران دارای بیمه خدمات درمانی سابق و بیمه سلامت کنونی باید بیش از ۱۰ درصد هزینه این داروها را پرداخت کنند، بنابراین آیا امکان ندارد پرداختی این بیماران رایگان شود، گفت: این موارد باید شورای عالی بیمه مصوب شود، براین اساس در روند جدید پرداخت هزینه‌های ۴ قلم دارو را به صفر رساندیم، از جمله «اکس جید خوراکی ۱۲۵ ؛ ۲۵۰ و ۵۰۰» و آمپول بِرند «دیسفرال» برای بیماران تالاسمی که این تعداد دارو رایگان می‌شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان در توضیح اینکه چرا آن دو قلم دارویی مهم تمام بیماران پیوندی رایگان نمی‌شود، عنوان کرد: این ۴ قلم دارو را مطرح کردیم که از ۱۵ شهریور رایگان خواهد شد و مابقی داروها را نیز در شورای عالی بیمه مطرح خواهیم کرد.

محسنی بندپی زمان درباره عملیاتی شدن پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران پیوندی نیز خاطرنشان کرد: این مسئله نیز بستگی به امضای تفاهمنامه طرفین دارد، ولی این مورد را نیز حداکثر تا ۱۵ شهریور عملیاتی می‌شود.


کد مطلب: 377800

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/377800/۴-دارویی-تالاسمی-ها-رایگان-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com