کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام نرخ مالیات خودروهای لوکس

5 شهريور 1393 ساعت 17:03

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مالیات ۸ درصد ارزش افزوده در قیمت تمام شده خودرو لحاظ می‌شود و این سازمان هیچگونه دخالتی در فرمول قیمت‌گذاری خودرو ندارد، گفت: نرخ مالیات خودروهای وارداتی، گران و لوکس هم ۸ درصد ارزش اظهارگمرکی است.


به گزارش جهان؛ علی عسکری در گفتگو با مهر با اعلام اینکه میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده در فرمول قیمت گذاری خودرو مورد محاسبه قرار نمی گیرد، گفت: مالیات بر ارزش افزوده در قیمت تمام شده خودرو لحاظ می شود، یعنی هر قیمتی که تعیین شده باشد، مالیات از آن اخذ می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، رقم مالیات بر ارزش افزوده خودرو پس از تعیین قیمت نهایی را ۸ درصد اعلام و بیان کرد: سازمان امور مالیاتی هیچگونه دخالتی در فرمول قیمت گذاری خودرو ندارد.

وی در مورد دریافت مالیات از خودروهای وارداتی و گران قیمت هم اظهارداشت: نرخ مالیات خودروهای وارداتی هم ۸ درصد است، یعنی ۸ درصد از ارزش اظهارگمرکی خودرو به عنوان مالیات اخذ می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در مورد دریافت مالیات ارزش افزوده از نهاده های اولیه گفت: بر اساس قانونی مالیات بر ارزش افزوده، اگر یک کالای نهای از مالیات معاف است، نهاده آن از مالیات معاف نیست، زیرا از کالای نهایی نمی توانیم مالیات بگیریم.

عسکری ادامه داد: بنابراین باید نهاده را در قیمت تمام شده محاسبه کنند و ما مالیات را از آن اخذ می کنیم. اگر نهاده از مالیات معاف باشد و کالای نهایی مشمول مالیات باشد از کالای نهای مالیات اخذ می کنیم و این عین قانون است و در چارچوب قانون عمل می کنیم.


کد مطلب: 377348

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/377348/اعلام-نرخ-مالیات-خودروهای-لوکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com