شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اوباما مجوز پرواز بر فراز سوریه صادر کرد

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 377040
رئیس جمهور آمریکا که از هفته گذشته و بعد از کشته شدن یکی از خبرنگاران این کشور به دست داعش در معرض فشارهای گسترده قرار دارد، فرمان انجام پروازهای جاسوسی بر فراز سوریه و جمع آوری اطلاعات درباره گروه های افراطی را صادر کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از الجزیره، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که "باراک اوباما" مجوز انجام پروازهای شناسایی بر فراز سوریه و جمع آوری اطلاعات درباره داعش را صادر کرده است.

این اقدام که فرمان آن صبح امروز سه شنبه صادر شده می تواند اولین گام در موضوع انجام حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه محسوب شود اما با این وجود کاخ سفید اعلام کرده که اوباما هنوز تصمیمی در مورد آغاز حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه اتخاذ نکرده است.

این در حالی است که آمریکا از چند هفته قبل حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را آغاز کرده است. صدور فرمان انجام پروازیهای شناسایی بر فراز سوریه در حالی انجام می شود که چند روز قبل رویترز از تصمیم آمریکا برای ارسال هواپیماهای جاسوسی و همچنین پهپادهای جاسوسی به سوریه برای انجام این کار خبر داده بود.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در این رابطه می نویسد: فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا که وظیفه هدایت عملیات های نظامی این کشور در خاورمیانه را بر عهده دارد درخواست اعزام تعداد بیشتری از هواپیماهای شناسایی به سوریه را داده است.

"جاشوا لاندیس" از کارشناسان مسائل سوریه در مورد این اقدام آمریکا می گوید: اوباما اگر می خواهد اقدامی مناسب علیه داعش انجام دهد باید به دنبال یافتن متحدانی باشد چون هم اکنون نه دولت سوریه و نه کشور دیگری از عملیات نظامی آمریکا در سوریه حمایت نمی کند.

در همین رابطه روز گذشته دمشق به واشنگتن هشدار داده بود که از انجام حملات یک جانبه به مواضع داعش اجتناب کند.

علاوه بر آن، اعزام هواپیماهای جاسوسی به سوریه در حالی است که از زمان آغاز بحران در این کشور عربی، ماموران سازمان سیا در کشور اردن و دیگر کشورهای همسابه سوریه مستقر شده و شروع به جمع آوری اطلاعلات در مورد تحولات این کشور کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *