جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

هراس زودهنگام غرب از "لانۀ زنبور"

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب: 376993
سران دولت‌های غربی چه بسا گمان نمی‌کردند که ایجاد و تقویت گروهک تروریستی داعش به این زودی دامن خود آنها را هم بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، حضور ۵۰۰ افراطی انگلیسی در گروهک تروریستی داعش موجب نگرانی دولت انگلیس شده، البته سران غربی و به ویژه انگلیس تا چندی پیش که این گروهک تروریستی در راستای منافع آنها فعالیت می کرد هیچگونه نگرانی از آن نداشتند و حتی به افراد مسلح حاضر در سوریه می کردند، ولی با افزایش فعالیت این گروهک تروریستی در خارج سوریه و در خطر قرار گرفتن منافع غربی ها، سران کشورهای غربی به فکر مقابله با این گروهک خودساخته افتاده اند.

روزنامه انگلیسی آبزرور گزارشی با عنوان "جهاد در عصر شبکه های اجتماعی؛ چگونه غرب در جنگ اینترنت پیروز می شود" توسط "مارک تاونسیند" و "تابی هیلم" تهیه کرده است.

نویسندگان این گزارش گفته اند که مقابله میان غرب و عناصر افراطی، مشخص خواهد کرد که طرف برنده در جنگ رسانه ای و تبلیغاتی چه کسی خواهد بود.

تهیه کنندگان این گزارش در ادامه می افزایند: عناصر داعش بر اهمیت وسایل و شبکه های ارتباط اجتماعی مانند یوتیوب و توییتر از جهت رساندن پیام هایشان به طرفداران خود، تاکید دارند.

در شبکه های ارتباط اجتماعی، ارتشی از جوانانی که در دهه بیستم عمر خود قرار دارند و با فرهنگ این شبکه ها بزرگ شده اند و ابزارهای آنرا در اختیار دارند و اهمیت آنرا درک می کنند، فعالیت می کنند.

شبکه های ارتباط اجتماعی اساساً نقش مهمی در جذب عناصر خارجی ایفا می کنند و تعداد این عناصر در اروپا به دو هزارو ۸۰۰ نفر رسیده که ۵۰۰ نفر از آنان تابعیت انگلیسی دارند.

در گزارشی که "اندرو گیلیگان" برای روزنامه ساندی تلگراف آماده کرده، آمده است: مسئولان انگلیسی با چالش مهمی روبرو هستند و آن چالش، چگونگی مقابله با عملیات جذب عناصر افراطی از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی بدون توسل به ممنوع کردن این شبکه ها است.

دولت انگلیس تلاش می کند تا با ابزارهای مختلف با عناصر افراطی مقابله کند و یکی از این راه ها، بکارگیری برخی از عناصر تندرو است که با مساجد ارتباط دارند تا آنان جوانان را نصیحت کنند و به آنان درباره خطر پیوستن به گروه های مسلح و سفر به سوریه و عراق هشدار دهند.
از جمله کسانی که برای انجام این ماموریت به کار گرفته شده اند، تصدق حسین است که سخنگوی مسجد گرین لین بود و در یک فیلم مستند که یک خبرنگار به طور محرمانه برای شبکه چهارم انگلیس تهیه کرد، ظاهر شد.

در این فیلم مستند امام جماعت این مسجد در سخنانی از سیاست هایی که داعش در پیش گرفته، از جمله تشکیل "دولت اسلامی" که شریعت را به جای قوانین وضعی اجرا می کند، دفاع کرده است.
وی همچنین درموعظه های خود گفته است که خداوند زن را "ناقص" خلق کرده، حتی اگر به درجه دکترا نائل شود.

پلیس میدلند که این برنامه را مدیریت می کند، همکاری مستحکمی با مسجد گرین لین دارد.

هیچ کدام از عناصر تندرویی که پلیس انگلیس به آن ها مراجعه کرده، از داعش یا خشونت حمایت نمی کنند اما دولت انگلیس با تامین مالی برای به کارگیری افراد تندرو و با افکار افراطی به منظور جلوگیری از ملحق شدن جوانان مسلمان به گروه های تروریستی مخالف است.

شاید دستگاه های جاسوسی سه کشور آمریکا(سیا)، انگلیس(MI۶) و رژیم صهیونیستی (موساد) فکر نمی کردند که ایجاد گروهک تروریستی روزی برای آنها تا به این حد مشکل زا خواهد بود البته آنها تجربه ایجاد القاعده و طالبان را در افغانستان داشتند که دامن گیر خوشان شد اما از آن درس نگرفتند.

گروهک تروریستی داعش که در سال ۲۰۱۲ از عراق وارد سوریه شد و با همراهی و مساعدت های فراوان کشورهای غربی - عربی جنایات فراوانی در حق مردم سوریه انجام داد و این کشور را به ویرانه تبدیل کرد، حدود ۳ ماه پیش و پس از تجهیز از سوی کشورهای غربی با منابع کشورهای عربی به عراق یورش برد و مردم و دولت این کشور را با مشکل روبه رو کرده است، البته نگرانی کشورهای غربی از داعش به دلیل اقدامات این گروهک تروریستی در سوریه یا عراق نیست بلکه از آن است که این گروهک در آینده نزدیک منافع غربی ها در منطقه و یا در خود کشورهای غربی به خطر بیندازد.

یکی از مهمترین چالش های کشورهای غربی از جمله انگلیس بازگشت تروریست های اعزام شده از غرب به عراق و سوریه است که پیامدهای امنیتی بسیاری برای غرب ها خواهد داشت.

"ادوارد اسنودن" کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا درباره ایجاد گروهک تروریست داعش می گوید: ۳ سازمان امنیتی سیا، موساد و MI۶ در به وجود آمدن گروه تروریستی داعش نقش دارند.

اسنودن" می افزاید: آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری سازمان امنیت انگلیس و موساد، زمینه به وجود آمدن گروه "داعش" را فراهم کردند.

سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از منابعی که اطلاعات اسنودن را منتشر کرده اند تأکید کرد که سازمانهای جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در ایجاد داعش همکاری کرده اند، و این گروه تروریستی می‌تواند عناصر افراطی را از گوشه و کنار دنیا جذب کند.

بر اساس این گزارش، اسناد فاش شده از آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می دهد که این سازمان یک طرح قدیمی انگلیسی را که تحت عنوان "لانه زنبور" شناخته می‌شود، برای حمایت از رژیم صهیونیستی در منطقه اجرا کرده است. هدف از این طرح، ایجاد گروهی افراطی با شعارهای اسلامی در منطقه است که تفکرات دیگران و وجود هرگونه رقیب را نمی پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *