جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تعطیلات اوباما هم تمام شد+تصاویر

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 376930
در دو هفته اخیر، آمریکا دچار بحران‌ها و چالش‌های مختلفی بود ولی رئیس‌جمهور این کشور در تعطیلات به سر می‌برد و گلف و دوچرخه سواری می‌کرد و هم‌اکنون در حالی به واشنگتن بازگشته است که با موجی از انتقادات روبرو است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در دو هفته اخیر، آمریکا دچار بحران‌ها و چالش‌های مختلفی بود ولی رئیس‌جمهور این کشور در تعطیلات به سر می‌برد و گلف و دوچرخه سواری می‌کرد و هم‌اکنون در حالی به واشنگتن بازگشته است که با موجی از انتقادات روبرو است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه بعد از دو هفته تعطیلات به واشنگتن بازگشت و هم‌اکنون مجبور است وجهه خود را که با خدشه مواجه شده است، بهبود بخشد.

موجی از انتقادات به سوی اوباما روانه شده است، زیرا در دو هفته اخیر، آمریکا درگیر بحران‌هایی چون گروه تکفیری «داعش»، تیراندازی افسر سفیدپوست آمریکایی به نوجوان سیاهپوست در «فرگوسن» ایالت میسوری و تظاهرات بعد از آن و خشونت پلیس با معترضان، جایگزینی یک هواپیمای چینی با هواپیمای آمریکایی بر فراز ژاپن و ناآرامی‌های از سرگرفته شده در اوکراین بوده است اما اوباما بدون توجه به این مشکلات در تعطیلات گلف و دوچرخه سواری می‌کرد.


«دانا پرینو»، یکی از سخنگویان سابق دولت «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از بی‌خیالی اوباما به مسائلی که آمریکا با آن روبرو است، گفت: درک و بینش یک واقعیت است و تلاش طولانی و پایداری برای تغییر اندیشه و بینش یک طرف نیاز است.

این نوع واکنش‌ اوباما به تحولات آمریکا مختص رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نمی‌شود و تقریباً تمامی روسای جمهور آمریکا در دوران مدرن آمریکا مشاهده شده است. در دوران ریاست‌جمهوری جرج بوش پدر نیز در حالیکه آمریکا با مشکلات اقتصادی روبرو بود، جرج بوش پدر در سواحل مین قایق سواری می‌کرد.

جرج بوش پسر نیز در سال ۲۰۰۲ بعد از آنکه اظهارات جدی درباره تروریسم مطرح کرد، به زمین گلف رفت و بازی کرد و این مسئله انتقادات شدیدی را به همراه داشت و در نهایت مجبور شد به منظور جلوگیری از جنجال‌های بیشتر بازی خود را رها کند و به محل کارش بازگردد.

برای اوباما، ۹ دور بازی گلف ظرف دو هفته در تاکستان مارتا و هر بار به مدت ۵ ساعت می‌تواند موقعیت و محبوبیت وی را در شرایطی که چند روز پیش یک نوار ویدئویی در حالی منتشر شد که خبرنگار آمریکایی توسط اعضای داعش سربریده شد، در معرض خطر قرار دهد.


اوباما طرح‌هایی در خصوص قوانین مهاجرت در نظر گرفته است که می‌بایست به زودی به رأی‌ گذاشته شود و این رفتارهای اوباما ممکن است موجب شود که در جنگ بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها با توجه به شرایطی که بوجود آمده است، موفق نشود این طرح‌هایش را به تصویب برساند.

بر اساس این گزارش، برای رئیس‌جمهوری که محبوبیت وی به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، قضایای کنونی نشانه نگران‌کننده‌ای برای دموکرات‌ها در آستانه انتخابات کنگره‌ که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، به حساب می‌آید.

به گزارش رویترز، انتقادات بیشتر از سوی جمهوری‌خواهان است که همیشه درباره همه کارهایی که اوباما می‌کند انتقاد دارند اما برخی از دموکرات‌ها نیز به پخش شدن عکس‌هایی از رئیس‌جمهور آمریکا که پشت چوب گلف خود در حالی لبخند می‌زند که سر «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی بریده شده است، انتقاد دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين آخراي قصه شماست .
كي انشاالله خودش تمام مي شه ؟