پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۵
۶۷

چراغ سبز وزیر به خواننده بی‌بی‌سی+عکس

يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 376714
وی که در ایران زندگی می کند و به راحتی در محافل عمومی ظاهر می شود؛ مجوز خوانندگی ندارد. اما به راحتی آلبوم تولید می کند و در شبکه های اجتماعی قرار می دهد.
چراغ سبز وزیر به خواننده بی‌بی‌سی+عکس
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، یکی از آفاتی که همواره گریبان گیر هنرمندان و فضای هنری در کشورما بوده و هست، رفتارهای مبتذل اقلیتی بوده است که این رفتار خود را به اسم همه ی فعالان آن رشته ی هنری تمام کرده اند.

یکی از این رشته های هنری، رشته ی موسیقی است. علیرغم اینکه هنر موسیقی نیز می تواند همانند سایر رشته های هنری در خدمت فرهنگ جامعه‎ی ایران اسلامی قرار گیرد، وضع به گونه ای شده که عرصه برای هنرمندان این رشته تنگ شده و مردم نیز به نوعی نسبت به این رشته و فعالان آن دیدگاهی بعضاً منفی پیداکنند.

شاید بتوان گفت اصلی ترین دلیلی که باعث بروز این مسئله شده است؛ رفتارهای مبتذل و تولیدات خارج از حدود عده‎ی قلیلی است که در این رشته فعالیت می کنند و فضا را خراب می‎کنند.


به عنوان مثال اخیرا آوازه خوانی پیداشده است که علیرغم اینکه در ایران زندگی می کند، در شبکه های معاند اجراهای زنده‎ی تلویزیونی می‎کند. وی اخیرا نیز تلاش می کند تا در شهر تهران اجرای زنده داشته باشد و بساط آوازخوانی زنان را در ایران دوباره به راه اندازد.

مهدیه محمدخانی که گفته می‎شود فارغ التحصیل رشته ی معماری است و به حسب علاقه، به موسیقی روی آورده است؛ مدتی است که به سراغ خوانندگی نیز آمده و در شبکه هایی نظیر«من و تو۱» و «بی‎بی‎سی» حضور پیدا کرده و آوازخوانی کرده است. وی همچنین آلبومی را هم تهیه کرده و به صورت غیررسمی(بخوانید زیرزمینی) به توزیع و انتشار آن در فضای مجازی می‎پردازد. وی در مصاحبه ای که در نهم ژوئن۲۰۱۴ با رادیو«چشم انداز بامداد» وابسته به بی‎بی‎سی فارسی داشت اعلام کرد که قمرالملوک وزیری-معروف به قمر- اولین زن کاباره ای ایران را الگوی کاری خود قرارداده است. قمرالملوک وزیری معروف به «قمر» اولین زنی بود که به صورت بی حجاب در در کنسرت حاضرشد و تکخوانی کرد.


وی که در ایران زندگی می کند و به راحتی در محافل عمومی ظاهر می شود؛ مجوز خوانندگی ندارد. اما به راحتی آلبوم تولید می کند و در شبکه های اجتماعی قرار می دهد. جالب تر اینجاست که معلوم نیست چگونه یک فردی که مجوز انتشار آلبوم ندارد، می تواند مجوز برگزاری کنسرت را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کند و در فرهنگسرای وابسته به وزارت ارشاد-فرهنگسرای نیاوران- کنسرت برگزار کند!

این مسئله از دوحالت خارج نیست: اول این که وزارت فرهنگ و ارشاد دچار سهل انگاری شده است و یا دوم این که عمدی در کار بوده است که این فرد که با شبکه های معاند هم همکاری می کند توانسته است دوبار به اجرای زنده و تکخوانی در تهران بپردازد.

البته در آبان ماه سال گذشته که مهدیه محمدخانی در تالار وحدت تهران کنسرتی اجرا کرد، شایعاتی مبنی بر حضور علی جنتی-وزیر وقت فرهنگ و ارشاد-در آن برنامه وجود داشت. که ظاهرا ایشان مسئله ی حضور خود در آن برنامه را تکذیب کرده بودند.

جالب اینجاست که این وادادگی که در مورد اجرای کنسرت نامبرده صورت گرفته است، به عَلَمی تبدیل شده است برای بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تحقیر انقلاب اسلامی. ویدئوی اجرای مهدیه محمدخانی در یوتیوب قرار گرفته و تاکنون حدود ۲۶۹هزار بار دیده شده است. در این صفحه از محمدخانی با عنوان قهرمان شکست طلسم ۳۵ ساله جمهوری اسلامی یادشده است! از وی با عنوان اولین زنی که توانسته است قبح شکنی کند و در ایران آوازخوانی کند یادشده است.

باید دید چگونه یک زن آوازه خوانی که یک مطرب آوازه خوان پیش از انقلاب را الگوی خود قرار داده است اینچنین در پی تغییر فضای فرهنگی هنری ایران است و به این راحتی عرصه برای او باز است!

این یکی از مصادیقی است که فضای هنر موسیقی را مسموم می کند و هنرمندان فعال در این رشته را حاشیه دار. امروز فضای هنر موسیقی طوری است که خانواده ها نمی‎توانند فرزند خود را در آکادمی های موسیقی نام نویسی کنند و از سلامت اخلاقی وی اطمینان حاصل کنند. همه ی اینها به خاطر رفتارهای هنجارشکنانه و خارج از عرف عده‎ی معدودی است که فضا را برای علاقه مندان به هنر تنگ می‎کنند.

مهدیه محمدخانی از زمانی روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون دوبار توانسته در شهر تهران کنسرت اجرا کند. بار نخست در آبان ماه سال گذشته بود که وی در تالار وحدت تهران اجرای زنده داشت و تکخوانی کرد و اخیرا هم در شامگاه ۲۲ مرداد امسال(به نقل از رسانه ها) به صورت زیرزمینی در فرهنگسرای نیاوران-وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد- کنسرتی اجرا کرده و درآن تکخوانی کرد.

حال همچنان جای این سؤال باقی است که تا چه زمانی بی تفاوتی نسبت به ارزش های دینی و فراتر از آن، نشر و تبلیغ و در اختیار قرار دادن تریبون برای این فعالیت ها ادامه پیدا خواهد کرد. وزارت ارشاد بر مبنای کدام بند و تبصره نسبت به صدور مجوز اجرای چنین برنامه هایی اقدام می کند. آلودگی فضای فرهنگ و هنر به چنین آسیب هایی آنچنان مهلک است که در صورت عدم سکوت قاطعانه و به هنگام دیگر نمی توان به فرجام نیک آن به راحتی امیدوار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا نوبتي هم باشه نوبت وزيرارشاده كه استيضاح بشه
انشالله به زودی.
صبح نزدیک است.
بهار می آید.
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
ایشان آقازاده اند
نوبت استیضاحش نیست. نوبت واکنش جنتی پدر در تریبون نماز جمعه است.
امیر حسن
شماها که مال جریانای خاص هستین تفکرتوونم واسه همه مردم ایران مشخصه. حرص و جوش نخورین دورتون سر اومده.
بچه جان شما هفت دهم درصدی ها یه جمعیت عام هستید؟!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
نخیر ما 50.7 درصدی ها خاص هستیم و شما ده درصدی ها عام. رو که نیست سنگ پای قزوینه.
Iran, Islamic Republic of
به تو چه ربطي داره
تو رو نميبرن جهنم پس چرا حرص ميخوري
شاهد
اتفاقاً اگه بیخیال باشیم و دل آرام و هیچ عکس العملی (در حد خودمون) انجام ندیم میبرنمون جهنم باسواد!!!!!!
چه ربطی به سواد داشت؟؟
راحت باش ، برو بخواب .
تو به اينكه سوادشامل چي ميشه فكر نكن . تو رو نگفت راحت باش .
امیر حسن
آقای شاهد شما همون بهتر که برید شهید بشین به این کارا کار نداشته باشین
حسین
آنها که رفتند کار حسینی کردند و آنها که ماندند باید کار زینبی کنند .... امیر حسین جان ان شاالله شهادت قسمت ما بشه ولی تا قبل از شهادتمون باید وظیفمونو انجام بدیم ... و شرعا و قانونا باید به این موضوعات توجه بسیار زیادی داشته باشیم ...
Iran, Islamic Republic of
به ما ربط داره چون حكومت، نظام، قانون اساسي، شرح وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد و همه صدر تا ذيل قوانين ريز و درشت مملكت اسلاميه و همه مسئولين و دست اندركارني كه مسئوليت به عهده گرفتند، قانونا، شرعا، عرفا و اخلاقا وظيفه دارند از حدود و شرايط اسلامي و قواعد آن خارج نشن، چه امثال تو بخوان از سر ذوق با رو در آتش جهنم و اسفل السافلين برند، يا نروند، به هر حال در اصل ماجرا تفاوتي نمي كنه. نكنن خيانت كردند.
حرفت به این معنیه :اینجای کشتی مال خودمه میخوام سوراخش کنم به شماچه؟؟؟؟؟؟؟؟
امر به معروف ونهی از منکر جزو ده تا فروع دینه،دوست عزیز
عذابهای الهی وقتی نازل شد که حکمه مردم بر حکم خدا ارجحیت داده شد
منتظر یه زلزله تو تهران باشید
mohamad
تو زمين شناسي يا پيشگو ؟
تربت
مثل اینکه به تو خیلی ربط داره ؟!! بعضیها از استیضاح قبلی خیلی سوختن!!
چرا وزیر ارشاد استیضاح نمیشه؟؟
آقای روحانی گفت با عوض شدن یک وزیر مسیر دولت عوض نمیشه
یعنی تا حالا هر کاری وزیر معزول می کرده در راستای اهداف دولت بوده
عملکرد وزیر ارشاد نیز در راستای اهداف دولته
حالا چرا این دولت اینقدر مشتاق عوض شدن فرهنگ اسلامی مردم به نفع ساختار سلطنتی و غربزدگی هست رو باید خودشون پاسخگو باشن
/....
به زودی میشه، مطمئن باش.
یاسمین
قبح شکنی،! این چیزیه که ارشاد میخواد رواج بده و بهش افتخار کنه؟
از دید وزیر ارشاد برخی مراجع خوانندگی زن را جایز می شمارند ولی هرگز حاضر نیست بگوید کدام مراجع؟!
کار از قبح شکنی گذشته
ایشون داره دروازه های تمدن رو باز می کنه
Iran, Islamic Republic of
انا لله و انا اليه راجعون
علم عناد و دشمنی!
وقتی شجریان هم پیاله مجری های بهایی شبکه بی بی سی میاد ایران و میشه رئیس فرهنگ سرای موسیقی ایران، باید هم سر و کله اینا پیدا بشه!
با سمتی که به شجریان داده شد به صورت رسمی عرصه موسیقی ایران تبدیل به پایگاه فرهنگی پیر استعمار، انگلیس شد

شجریان در ماجرای فتنه هم صدای شبکه های خارجی از اهل فتنه حمایت کرد و عکس خودش و دختر بی حجابش توی تمام سایت ها منتشر شد در حالیکه با خانم های تاپ و مین ژوب عکس یادگاری گرفته بود

هر چه رهبر بیشتر از جایگاه فرهنگ این کشور سخن می گوید، دولت بیشتر این عرصه را برای کسانی که ارزشی برای ارزش های اسلامی قایل نیستند باز می کند.
برخی مراجع معظم تقليد که برای نشان دادن تصوير حضرت ابوالفضل عليه السلام در مختارنامه تهديد به پا کردن کربلا کردند چگونه است که در برابر اينگونه هنجار شکنی ها که دقيقاً به حوزه دين مربوط است عکس العملی نشان نمی دهند؟!!
Iran, Islamic Republic of
مجلس منتظریم
متاسفم واسه تفکر شما . ایا مساله مهم کشور اینه؟
مسئله مهم خدا و پیغمبر اینه
ما انقلاب نکردیم که دوباره کشور دو دستی تقدیم فرهنگ غرب بشه
بله مسئله ای از فرهنگ مهم تر نیست
شما باشه مجوزی تصویرایشان را در یک مجلس زنانه پخش کردید
وزارت ارشاد روحانی داره میزنه روی دست وزارت ارشاد خاتمی!
دو روز دیگه شاهد جشن هایی مشابه جشن ایران زمین با حضور وزرای کابینه و شخص وزیر ارشاد شایدم شخص رئیس جمهور باشیم!
با توهم انحراف مملکت را دادید دست اینا!
Iran, Islamic Republic of
حالا داره معنای تدبیر و امید برای همگان تفسیر می شود از سویی صدای ناامیدی خیلی ار مردم (ولی نعمتان انقلاب ) بلند شده از طرف دیگر افرادی از این قماش ضد انقلاب در دلشان نور امید تابیده و زنده شده اند !!!
عجب !!!
واویلاست
حکیم
United States
چه خوب شد اگه این موضوع صحت داشته باشه اینهمه دیش (آیینه شیطان)از روی بامها جمع میشد ومردم تمایل از شبکه های معاند وغرض ورز نجات می یافتندچه اشکال داره این مسایل باشه .افسردگی .اعتیاد.درایران بیدادمیکنه!!شما نباید مته بخشخاش بگذاریدیه روزعکس ظریف را توکنسرت شجریان میندازید امروز عملکرد دولت را به چالش میکشانید(حیاکنید)
همه اینها عمدی است که از شخص وزیر ارشاد صورت میگیرد و هیچوسهلی در کار نیست.علی جنتی در اوایل شروع بکار وزیر ارشاد خاتمی را الگوی خود قرار داد.معلومه که ایشان بخاطر قبح شکنی و عادی شدن این امور هیچ برخوردی که نمیکند بلکه تشویق هم میکند
hosein
حالا کو چراغ سبزش؟!!!!
بی سواد
داداش جون دوبار از سرکار اومدن این دولت کنسرت اجرا کرده .چراغ سبزه دیگه قرمز که نیست
اول باید وزیر ارشاد استیضاح میشد
ali
چه کارای ای کی این دست های پشته پرده انجام نمیده.
اواز این زن بهتر از عربده بعضیهاست !!!
خدا کنه با ایشون در جهنم محشور باشید
عربده کش پنهان!
معلوم نیست خداوند در مورد بهشت و جهنم قضاوتی مثل جنابعالی داشته باشه
واقعا مجلس چرا از خود حرکتی نمی کنه
شمشیر ضد فرهنگی رو وزارت فرهنگ از رو بسته!
مصطفی
واقعا لازم نبود که چند عکس از این خواننده را هم بگذارید.
ناشناس
پیشنهاد میکنم اقایان به جای مملکت داری بشینن بچه تربیت کنن
ایمان
Finland
تدبیر وامیدکه میگن همینه دیگه !!!!!!!!!!یعنی در این دولت بی سوادها برن جهنم ،زنهای آوازه خوان باسواد هم بتونن برای مردها آواز بخونن اون هم بعد از 35 سال !!!!!!!!!!دستاورد مهم دولت تدبیر وامید .
کریمی
چرا خانواده های شهدا در مقابل علی جنتی سکوت کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
....
اخه چرا هرچی میشه پای شهدا رو میارید وسط!
محمد
Germany
متاسفم که هنوز در عقب ماندگی سیر میکنید . موسیقی روح و روان انسان است . صدای خوب نعمت زیبای خداوند است پس انسانها را از این نعمت الهی محروم نکنید.شما اگه خیلی نگران هستید بروید هواپیماهایتان را درست کنید . تشکر اگر چاپ کردید .
موسیقی خدادادی صدای آب است، صدای باد است صدای خوب آقایان است و هواپیما هم ربطی به این موضوع ندارد
حتما باید رنگ سبزش رو ببینی تا بفهمی؟ پس همشیره گرامی ابوی بنده به این خانم اجازه اجرای کنسرت تو سالن وابسته به وزارت ارشاد رو داده ؟
اگر اعتدال این است خدایا مارا افراطی بیسواد عصر حجری و بزدل قرار بده
United States
بابا این اصلا بد! نذارین کنسرت بده!

جلوی کنسرت حافظ ناظری بیچاره رو چرا گرفتین؟
امید
Iran, Islamic Republic of
اللهم اعجل لولیک الفرج
دلیل نداره برای وزیر ارشاد شایعه درست کنیم دشمنان بدانند حنایشان رنگ ندارد مطمئنا برخورد میشه
منصف
Iran, Islamic Republic of
فعالیتهای این خانم مگر مال یک سال اخیره برادر من؟ در زمان دولت قبل هم ایشان فعال بودند و کنسرت برای خانومها اجرا می کردند
توفیقی از قزوین / سالی که مزین شده است به فرهنگ واقتصاد
بازم می گم که حداقل 2 وزارت خانه علوم و فرهنگ سهم خواهی اصلاح طلبان از دولت روحانی است و استیضاح اگرچه گره ی را از این معضل باز نمی کند ولی یک واکنش طبیعی به این بخشش غیر معمول است ، بر این اساس جناب انصاری قبل از استیضاح و جهانگیری بعد از استیضاح راه فرجی دانا را با تغییر 10باره وزیر ثابت می خوانند و وزیر فرهنگ نگرانی خود را بجای فرهنگ از اقتصاد ابراز می کند!!
در چنین فضایی توصیه می کنم کسانی که رسانه در اختیار دارند ، هوشیارانه وضعیت را رصد واعتراض به نابسامانی ها را مطرح کنند زیرا به فرموده امام خامنه ای بازسازی تخریب فضای فرهنگی بسیار سخت تر و زمان بر تر از نابسامانی اقتصادی است
از نظر وزارت ارشاد کار فرهنگی یعنی مجوز دادن به کتاب های مورد دار و خواننده های مبتذل و فیلم های توقیفی و.......و تکریم افراد مورد دار .خوب به حرف های رهبری در مورد فرهنگ توجه می کنند!چرا مجلس هیچی نمی گه.مجلس منتظریم
ایمان
((این مسئله از دوحالت خارج نیست: اول این که وزارت فرهنگ و ارشاد دچار سهل انگاری شده است و یا دوم این که عمدی در کار بوده است که این فرد که با شبکه های معاند هم همکاری می کند توانسته است دوبار به اجرای زنده و تکخوانی در تهران بپردازد.))
بیخود نیست میگن تو ایران هر حزبی آزاده جز حزب الله.
علی
خب این وزیر هم استیضاح کنید ....
محمد
جهان جان حزب اللهی!به خدااگه عکسش رونذاری هیچطوری نمیشه.موجبات نگاه حرام دیگران روفراهم نکن داداش