جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چند درصد پزشکان علم تولید می کنند؟

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 376080
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ۲۲۵ هزار نفر عضو جامعه پزشکی هستند که از این تعداد فقط ۱۵ هزار نفر تولید کننده علم پزشکی هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، داود امی امروز در نشست هم‌اندیشی تأسیس واحدهای پژوهشی در مراکز پزشکی غیر دولتی در سازمان نظام پزشکی گفت: ۲۲۵ هزار نفر عضو جامعه پزشکی هستند ۱۸۰ هزار نفر از آنها در سطح کشور شاغل بوده و عضو سازمان نظام پزشکی هستند اما فقط ۱۵ هزار نفر تولیدکننده علم پزشکی هستند.

وی افزود: ۱۹۰ هیئت مدیره نظام پزشکی در شهرستان‌‌ها داریم که شبکه وسیع ساماندهی شده هستند که می‌توانند در بخش غیر دولتی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

امی گفت: طبق مصوبه مجلس برای ارتقای دانش پزشکی باید از طریق مشارکت به تولید علم پزشکی کمک شود در این همین رابطه مهندسی پژوهشی در سازمان نظام پزشکی انجام شده و برنامه‌های پژوهشی برای اعضای هیئت علمی آغاز شده است.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ساختاری را در خارج از کشور با کمنک ۶ هزار پزشک و دندانپزشک مقیم خارج راه‌‌اندازی کرده‌ایم تا وضعیت و ظرفیت را در خارج از کشور شناسایی کنند.

وی گفت: احیای اداره اخلاق پزشکی، سامانه دسترسی پزشکان به پرونده الکترونیک سلامت که برای ۵۰ هزار پزشک هدف‌گذاری شده و انعقاد تفاهمنامه پژوهشی با مؤسسات علمی از برنامه‌هایی است که در حال انجام است.

امی به چالش‌های مالی نحوه نظارت اخلاقی و حرفه‌ای در فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی به منابع الکترونیکی از دیگر چالش‌های موجود است که پیشنهاد می‌شود تفاهمنامه‌ای برای توسعه پژوهش در بخش غیردولتی با کمک وزارت بهداشت، انجمن‌ها و سازمان نظام پزشکی داشته باشیم.

همچنین علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در رابطه با این نشست ب خبرنگار فارس گفت: قرار شده تجربیات حوزه پزشکی در بخش خصوصی عرضه شود و مراکز خصوصی علاقه‌مند که می‌توانند در عرصه تولید علم فعالیت داشته باشند با اعلام نظر وزارت بهداشت به تولید علم بپردازند.

وی ادامه داد: معاون تحقیقات وزارت بهداشت نیز اعلام آمادگی کرده تا فرایند تحقیقات در بخش خصوصی در بازه زمانی کوتاه و در صورت احراز شرایط مجوزهای لازم را صادر کند.

زالی گفت: در واقع مراکز تحقیقاتی در بخش خصوصی با مجوز معاونت تحقیقات وزارت بهداشت راه‌اندازی می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *