پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴

واکنش خاتمی به اسم حزب تازه تاسیس

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 375894
عضو هیات موسس «ندا» با بیان اینکه خاتمی توصیه کرده از عنوان «نسل دوم اصلاحات» استفاده نکنیم، گفت: ما می‌خواهیم درون حاکمیت کار سیاسی کنیم و برای اصلاحات دستاوردهای جدید به دست آوریم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت شریفی عضو هیات موسس سازمان سیاسی ندا در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد درباره ایده تاسیس «ندا» اظهار داشت: با توجه به شرایطی که بعد از ۸۸ به وجود آمد و برای احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب فعالیت با همان اسم امکان‌پذیر نبود، بسیاری از احزاب جلوی فعالیتشان گرفته شده بود، دلیل دوم هم این بود که نیروهای اصلاح‌طلب یا در زندان بودند یا منفعل شده یا اینکه هجرت را انتخاب کرده یا به هر حال ممنوعیتی داشته‌اند.

شریفی ادامه داد: بنابراین فعالیت کردن در قالب عناوین سابق اصلاح‌طلب بسیار پرهزینه شده بود و حتی نشست‌های دوستانه هم تحت‌الشعاع بود، بعد از ۸۸ مرزبندی‌ها میان گروه‌ها چنان تغییر کرده بود که تعریف افراد در آن چارچوب امکان‌پذیر نبود.

عضو هیات موسس سازمان سیاسی «ندا» ادامه داد: بسیاری از دوستان در انتخابات مجلس قبلی و ریاست‌جمهوری معتقدند بودند که نباید در انتخابات شرکت کرد اما بخش جوان‌تر مسیر خودشان را رفتند و با تبعیت از خاتمی و هاشمی در انتخابات فعالانه شرکت کردند. از این رو بعد از سال ۹۲ فرصت تنفس به وجود آمد و زمزمه‌ها برای شکل‌گیری و سازمان‌دهی تشکیلاتی در بین اصلاح‌طلبان ایجاد شد و این جمع هم به این نتیجه رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر فقط اعضای هیات موسس مشخص هستند و عموما از شاخه جوانان جبهه مشارکت‌اند گفت: نه عموما بچه‌های مشارکت نیستند اما به دلیل اینکه بزرگترین جریان اصلاح‌طلب مشارکتی‌ها بودند طبیعتا در حال حاضر کثرت نیروی «ندا» هم بیشتر از این تشکیلات است.

شریفی یادآور شد: ما در تعامل و همراهی با اصلاحات هستیم و خود را جزو خانواده اصلاح‌طلب می‌دانیم و در دایره دوستان اصلاح‌طلبی هستیم و زحمات قدیمی‌ها را ارج می‌نهیم اما ممکن است در برخی جاه‌ها تفاوت نظر باشد که طبیعی است.

این فعال اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه ابزار اصلی ما گفت‌وگو است تصریح کرد: این مجموعه با مشورتی که با آقای خاتمی صورت گرفته شکل گرفت، در حالی که به ما می‌گویند نسل دوم اصلاحات، ما عبارت نسل دوم را به کار نبردیم و توصیه آقای خاتمی بود که از این عنوان استفاده نکنیم ما می‌خواهیم درون حاکمیت کار سیاسی کنیم و برای اصلاحات دستاوردهای جدید به دست آوریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرار کردند یا هجرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موسی الرضا دالاهو
نه فرار کردند نه هجرت کردند بلکه در رفتند.
مبناب
Iran, Islamic Republic of
نسل اول چه گلي بر سر مردم زدند که دوم بزند
امین
عجب آدم هایی هستند!! با این اسم دارن اذهان را یاد ندا آقا سلطان می اندازند و به نوعی از اون جریان نون سیاسی برای خودشون دست و پا کنند. وزارت کشور هم به راحتی این اسم را تایید می کند. گل و بلبل جمعند