کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات مثبت آمانو در بازدید از ایران

28 مرداد 1393 ساعت 10:33

مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: پایبندی محکمی را در بالاترین سطوح در ایران در خصوص چارچوب همکاری ها مشاهده کردم.


به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، یوکیا آمانو بعدازظهر امروز دوشنبه پس از بازگشت از تهران در فرودگاه وین در جمع خبرنگاران افزود: در سفر به تهران با آقای روحانی رییس جمهور ,معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیرخارجه ملاقات کردم.

وی گفت: در سفر به ایران ملاقات هایی بسیارمفیدی داشتم.هدف از این سفر گفت وگو در بالاترین سطوح راجع به همکاری و گفت وگو در قالب چارچوب همکاری ها بود.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: هر دو طرف در مورد چگونگی پیشبرد موارد باقیمانده بحث و تبادل نظر کردیم. از جمله این موارد اجرای اقدامات جاری (۵اقدام عملی بود).

وی گفت: اجرای این پنج اقدام آغاز شده است.ضمنا در جریان گفت وگوهای مشترک به موضوعات مربوط به چاشنی انفجاری نیز پرداخته و توضیحات جدیدی را نیز دریافت کردیم.

مدیرکل آژانس گفت: علاوه بر پنج اقدامات عملی, اقدامات دیگری که باید صورت بگیرد نیز مورد بررسی قرار گرفت که امیدوارم به زودی در این خصوص توافق کنیم.

آمانو گفت :آژانس به حل و فصل کلیه موضوعات گذشته و حاضر متعهد است.

وی افزود: در گزارش خود به شورای حکام در سپتامبر جزییات مربوطه را گزارش خواهم کرد و امیدواریم در هفته اینده شاهد پیشرفت هایی در مورد اجرای پنج اقدام عملی باشیم.

مدیرکل آژانس افزود: ما نیاز داریم که این فرآیند حل وفصل موضوعات را سرعت بیشتری بدهیم.

آمانو به سوال مربوط به اینکه آیا پارچین نیز جزو این موضوعات قرار می گیرد,پاسخ مثبت داد و گفت پارچین نیز شامل موضوعاتی است که بایستی حل و فصل شود.


کد مطلب: 375883

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/375883/اظهارات-مثبت-آمانو-بازدید-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com