جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پروژه‌جدیدمجیدی درهندوستان به جریان افتاد

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 375849
رسانه‌های ایرانی به نقل از یک رسانه هندی خبر از به جریان افتادن پروژه تازه‌ای از مجید مجیدی، کارگردان مشهور سینمای ایران دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کنجکاوی برای کسب اطلاعات از آخرین وضعیت پروژه «محمد (ص)» مجید مجیدی، کارگردان بزرگ سینمای ایران به یافتن سرنخ‌هایی در مورد پروژه تازه او انجامیده است.

۲۱ آذر سال ۱۳۹۲ ، یک روزنامه هندی به نام «ممبای میرر» خبر از ترک جشنواره بین‌المللی فیلم هند توسط مجید مجیدی داد. این روزنامه نوشت مجیدی جشنواره بین المللی فیلم هند در ایالت گوا را نیمه کاره رها و عازم بمبئی شد. ایشان قرار بود در چند مصاحبه با اصحاب رسانه در حاشیه این جشنواره شرکت کند ولی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه، گوا را به مقصد بمبئی و با هدف انتخاب بازیگر برای فیلم آینده خود به نام «باغ های شناور» ترک کرد.

این اولین خبری بود که از پروژه بعدی مجید مجیدی به بیرون درز کرد و بعد از آن به روال همه کارهای مجیدی، ماجرا در سکوت فرو رفت

حالا در خبری که همشهری آنلاین و کافه سینما منتشر کرده‌اند این روزنامه هندی جزئیات دیگری از این پروژه اعلام کرده است. پروژه‌ای که ظاهرا به صورت جدی به جریان افتاده است.

متن خبر ممبای میرر را به نقل از همشهری آنلاین می‌خوانید:

براساس آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی مومبای میرر منتشر کرده، خالق فیلم‌های ماندگار «بچه‌های آسمان»، «باران» و «آواز گنجشک‌ها» اواخر سال‌جاری میلادی دوباره به هند می‌رود و انتظار می‌رود نخستین نمای پروژه باغ‌های معلق در ژانویه۲۰۱۵ (زمستان امسال) در این کشور مقابل دوربین برود؛ سرزمینی که مجیدی بارها در اظهارنظرهای متفاوت از علاقه خود به آن سخن گفته و آرزو کرده یک روز فیلمی در هند بسازد.

سفر ۱۲روزه گروه ۶نفری

با توجه به علاقه فیلمساز سرشناس ایرانی به مسکوت ماندن روند تولید فیلم‌هایش، طبیعی است که تا زمان آغاز فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته او خبری در رسانه‌ها منتشر نشود. یک منبع نزدیک به گروه تولید باغ‌های معلق به رسانه‌های هند خبر داد که گروهی ۶نفره از مدتی پیش کار پیش‌تولید پروژه را آغاز کرده‌اند. او به مومبای میرر گفت: آنها ۱۲روز در هند بودند و به ناینیتال، جایپور و بمبئی سر زدند. ظاهرا برخی لوکیشن‌ها را هم پسندیدند.

پرواز از مونیخ به بمبئی

به گفته همین منبع، گروه ۶نفره سابقه همکاری با مجیدی را دارد و حساسیت‌های او را در انتخاب لوکیشن و دیگر جزئیات مربوط به تولید فیلم درک می‌کند. همکاران مجیدی هفته گذشته هند را ترک کردند و حالا باید منتظر تأیید گزینه‌هایشان از سوی کارگردان پروژه باشند. براساس اطلاعات سایت مومبای میرر، مجیدی پس از پایان کار روی کودکی محمد، با یک پرواز مستقیم از مونیخ به هند می‌رود تا باغ‌های معلق را کلید بزند.

شارین مانتری کدیا و کیشور آرورا از شرکت ای‌کندی فیلمز تهیه‌کنندگان فیلم تازه مجیدی هستند که ۲سال تمام منتظر گرفتن پاسخ مثبت او بوده‌اند. قرار است خالق «بدوک» و «بید مجنون» پس از رسیدن به هند لوکیشن‌ها را نهایی و بازیگران اصلی را انتخاب کند. ظاهرا او برای نقش اصلی باغ‌های معلق باید دنبال بازیگری هندی بگردد که انگلیسی را هم به آسانی زبان مادری حرف بزند.

همکاری با بازیگر جوان بالیوودی

گفته می‌شود مجیدی در سفر پاییز سال گذشته خود به هند با سوشانت سینگ راجپور دیدار و گفت‌وگو کرده است‌این‌دو از آن روز به بعد با هم در تماس هستند و احتمال می‌رود فیلمساز ایرانی بخواهد از این بازیگر جوان در نقش اصلی باغ‌های معلق بهره ببرد. این اطلاعات را سایت ایندیا تودی منتشر کرده و در بخشی از خبر آورده است: سوشانت از مدت‌ها پیش پیشنهاد همکاری با مجیدی را دریافت کرده و منتظر آغاز پروژه است.

منتظر حضور مجیدی

شارین مانتری از مدیران ارشد شرکت ای‌کندی فیلمز که قرار است باغ‌های معلق را برای مجید مجیدی تهیه کند، در این‌باره به سایت مید دی گفته است: انتخاب بازیگر برای این فیلم فقط وقتی آغاز می‌شود که مجیدی به هند بیاید. پیش از این قرار بود فیلمساز ایرانی نامزد اسکار ‌ماه آینده میلادی یعنی دقیقا یک سال پس از نخستین دیدار خود با تهیه‌کنندگان باغ‌های معلق به هند بازگردد اما تلاش او برای آماده نمایش کردن فیلم سینمایی «کودکی محمد» سفر دوباره به هندوستان را کمی به تأخیر انداخته است. این روزها فعالیت مجیدی در یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فیلم در دنیا به نقل محافل سینمایی این کشور تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *