شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

خوردن چای برای بانوان باردار مضر است

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 375807
یک کارشناس طب اسلامی گفت: خوردن چای، قهوه و کاکائو باعث کاهش آهن موجود در بدن می شود و برای بانوان باردار مضر است.
به گزارش جهان به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام ˈسید حسن ضیاییˈ روز دوشنبه در ویژه برنامه طب المعصومین که با موضوع ˈناباروری و دردهای زمان بارداریˈ در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: خوردن جگر، سرخ کردنی ها، کله و پاچه، بستنی برای بانوان باردار خطر دیابت را به همراه دارد لذا بهترین چربی برای بانوان باردار روغن زیتون می باشد.

وی درباره دیابت زمان بارداری گفت: قندهای شیمایی، نوشابه، آب میوه ها و نوشیدنی های شیمیایی، شیرینی قنادی ها، نان سفید و ماکارونی خطر دیابت را برای بانوان باردار افزایش می دهد و مادرانی که دیابت دارند باید از خوردن آنها صرف نظر کنند.

وی افزود: خوردن مخلوط پودر سیاه دانه با روغن کوهان شتر بهترین مسکن برای درد کمر بانوان باردار است.

این کارشناس طب اسلامی، زیاد بودن قند و فشار خون، وزن زیاد و خوردن بیش از حد سبزی گشنیز را از علل سخت زایی زنان باردار عنوان کرد و گفت: بانوانی که بعد از زایمان یا سقط جنین دچار دردهای شدید و کم خونی می شوند، بعد از خوردن غذا هفت عدد خرما، هر شش ساعت دو عدد شاه بلوط و هر شب قبل از خواب مخلوط آب سیب با عسل میل کنند.

ضیایی افزود: خوردن روزی ۱۴ عدد عناب رسیده مخلوط با عسل باعث افزایش خون سالم می شود و برای درمان دردهای مفصلی، خوردن یک قاشق سیاه دانه مخلوط با عسل مفید است.

وی در باره زمان بارداری نیز گفت: از ۲۰ سالگی تا پایان ۳۰ سالگی زمان مناسب بارداری است و بعد از ۳۰ سالگی، بارداری و زایمان با خطرات بیشتری همراه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چای برای همه ضرر دارد