پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۱۰

سوالات صریح رهدار از جريان روشنفكری

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 375656
اين آدم‌ها يك بار به ذهن‌شان نزده كه منشور جهاني حقوق بشر را نقد كنند، همچنان كه قرآن را نقد مي‌كنند. جريان روشنفكري ما كه بعد از انقلاب مقالات و كتب بسيار در دفاع از حقوق بشر نوشتند، چقدر كتاب در دفاع از اسلام نوشته است؟
سوالات صریح رهدار از جريان روشنفكری
به گزارش جهان، حجت الاسلام احمد رهدار در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت: اگر امروز روشنفكري ما هوس كرده كه اسراييل را نقد كند به تقليد اين است كه در دنياي غرب دارد اين كار را انجام مي‌دهد. اينها هميشه از حقوق بشر دم مي‌زدند. همان حقوق بشري كه پشت تمام اين جنايت‌هاست.

وی افزود: نويسندگاني هستند كه تا جايي پيش مي‌روند كه اسلام را ناعادلانه بخوانند و احكام اسلام را به نام حقوق انسان زير پا بگذارند و حكومت ديني را حكومت ديكتاتوري بنامند و بسياري از ارزش‌هاي ما را در چند صد مقاله و كتاب نقد كنند. اين آدم‌ها يك بار به ذهن‌شان نزده كه منشور جهاني حقوق بشر را نقد كنند، همچنان كه قرآن را نقد مي‌كنند. جريان روشنفكري ما كه بعد از انقلاب مقالات و كتب بسيار در دفاع از حقوق بشر نوشتند، چقدر كتاب در دفاع از اسلام نوشته است؟ اينها چطور از حقوق بشري دفاع مي‌كنند كه نويسندگان اين حقوق بشر، خود جنايتكاران بزرگ تاريخ هستند. چطور اينها مي‌توانند اسراييل را محكوم كنند اما براي امريكا له‌له مي‌زنند. امريكايي كه هميشه اسراييل را حمايت مي‌كرده است. همين الان كه اسراييل را نقد مي‌كنند جرات ندارند امريكا را نقد كنند. چند مقاله در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب ما در نقد امريكا وجود دارد؟

رهدار عنوان کرد: يك بار هم در روزنامه‌هايشان امريكا را نقد كنند و بگويند امريكا در حق ما جنايت كرده است. بگويند امريكا اموال ما را بلوكه كرده، بگويند بسياري از انسان‌هاي بي‌گناه را قتل عام كرده است و... اگر واقعا فكر مي‌كنند كه نقد اسراييل نقد امريكاست در خصوص اين اتهامي كه امثال من مي‌زنند وارد شوند. ما از خداي‌مان است كه اين اتفاق بيفتد. با تمام گذشته‌يي كه از اينها سراغ داريم اگر بگويند مرگ بر امريكا و... ما استقبال مي‌كنيم و گرنه اين نوع اقدامات‌شان براي ما غيرقابل باور است. ولي ترديد جدي داريم.صادقانه بايد بگويم جريان روشنفكري جريان وابسته‌يي است. از روز نخست شكل‌گيري اين جريان يك سري سياست‌هاي كلي بر آن حاكم بوده كه سياست جريان روشنفكري را راهبري كرده است. جريان روشنفكري‌ ما نه روشن است و نه فكر دارد. حقيقتا تاريك است و نسبتي با تفكر و انديشه ندارد و صرفا مقلد بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا حفظت کنه
امان از طاغوت
Italy
خدا ایشون و منتقدان ایشون رو حفظ کنه. من پای سخنرانی های رهدار بوده م بسیار پر شور و جذاب حرف می زنه. من رو در دوران جوانی تحت تاثیر قرار داده بود و تبدیل به یک طرفدار دو آتیشه ی شیخ فضل الله کرده بود.
یه کم زمان رو جابه جا نگفتی؟؟؟؟
اینا همشون غرب زده هستن
پاپتی
قرآن به ما می آموزد که کورکورانه وابسته نباش حتی به بزرگان. شهید مطهری
حالا فکر کن برخی کورکورانه به آمریکا وابسته باشن!!!
دمت گرم
زيبا كلام كجايي!؟جواب بده
صادق
زیبا کلام همان زبل خان سیاسی است که همه جا حاضر است و به زودی سر و کله ایشان پیدا خواهد شد البته با شیفتگی تام و تمام نسبت به شیطان بزرگ و دفاع تمام قد از آن !
احسنت به استادمون
سعید سلامی
ضمن تشکر از سایت جهان نیوز

جناب رهدار
با موضع بهتر می شود جریان روشنفکری ایران را ارزیابی کرد و اونه هم از منظر سنت دینی و پویایی دین مبین اسلام
اینکه جنابعالی فرموده اید مثلا نقد حقوق بشر را انها انجام نداده اند را احتما لا انها می گویند که خود این سند و مکتوب از نقادی و ارزیابی بسیار از متفکران پس از واقعه جنگ جهانی حاصل شده است و این سند کاملا با نقادی عجین است و اکنون هم معمولا کتاب هایی درباره ان نوشته می شود یا کرسی های تدریس ان هم تبارشناسی میشه هم نقادی همینطور نقادی امریکا امروز از نوام چامسکی تا جریان های چپ شب و روز امریکا را نقد می کنند
پس ما بعنوان یه جریان اصیل دینی و مستظهر به سنت ریشه دار نیازمند ایراد های ساده به انها نباشیم و با گزاره های سادهمرن با اونها مواجه نشویم تا حس کنند که ما هم چارچوب مدرن را اخذ کرده ایم