شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش 6 درجه ای دما در نیمه شمالی کشور

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 375618
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از احتمال بارش باران، سیلابی شدن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی طی 24 ساعت آینده در 10 استان کشور خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه ھاي پیش يابي ھواشناسي طي ۲۴ ساعت آينده در برخي مناطق شمال غرب، غرب، دامنه ھاي مرکزي و جنوبي زاگرس ابرناکي، رگبار موقتي باران گاھي با رعد وبرق و وزش باد پیش بیني مي شود.

به گفته وی، اين وضعیت روزھاي دوشنبه و سه شنبه نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه ھاي مرکزي البرز و برخي مناطق مرکزي کشور نیز رخ خواھد داد. که شدت بارش ھا درروز ھاي يک شنبه و دوشنبه دراستان ھاي واقع در دامنه ھاي مرکزي وجنوبي زاگرس خواھد بود.

وظیفه اظهار داشت: امشب در برخي مناطق استان ھرمزگان و روزھاي دوشنبه و سه شنبه علاوه بر آن در جنوب استان کرمان نیز افزايش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بیني مي شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در سه روز آينده خلیج فارس و شرق درياي عمان مواج خواھد بود و طي سه روز آينده در سواحل درياي خزر دماي ھوا بطور نسبي افزايش مي يابد.

وی افزود: رشد ابر همراه با رگبار موقت باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد، بعد از ظهر امروز تا اوایل شب دردامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس،خوزستان، همدان، لرستان، زنجان و مرکزی، هرمزگان و اصفهان پیش بینی می شود.

وظیفه یاد آور شد: از این رو احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی و مسیلها در این نواحی وجود دارد و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: با توجه به تقویت سامانه جنب حاره ای در کشور طی سه روز آینده دمای بیشینه هوا در استانهای نیمه شمالی کشور ۲ تا ۴ درجه و در استان های اردبیل، گیلان،مازندران وگلستان با کاهش رطوبت جو و وزش باد گرم، از ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت. از اینرو توصیه می شود بویژه در استانهای ساحلی خزر اقدامات پیشگیرانه در مورد پیامد های این وضعیت به عمل آید.

به گفته وی، فردا آسمان تهران نیمه ابري گاھي همراه با وزش باد و دربعدازظھر بارش پراکنده يا رعدوبرق است بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب معادل ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *