سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

راهبرد مبتکرانه رهبری درباره کرانه باختری

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 375542
مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون قضیه فلسطین گفت: تسلیح کرانه باختری راهبرد تهاجمی مبتکرانه مقام معظم رهبری است.
به گزارش جهان؛ سردار علی اکبر خضایی مدرس دانشگاه وکارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با دفاع مقدس گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری آرمانی که جمهوری اسلامی برای فلسطین و غزه ان را دنبال می کنند از اولویت های جهان اسلام است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تاکیدات رهبری مربوط به سایر کشورهای مسلمان است که آنها موظف هستند بر حسب وظیفه دینی و انقلابی و شرعی خود از آرمان فلسطین حمایت کنند.

خضایی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در ادامه تاکیدات همیشگی خود بر ضرورت حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف یک گام به سمت جلو برداشته و راهبرد تهاجمی مبتکرانه ای را برای آزادی فلسطین مطرح کردند.

موضوع فلسطین از اولویت های کلان جمهوری اسلامی ایران

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: موضوع فلسطین هیچ گاه از اولویت های کلان نظام خارج نشده است ونقاط عطف حمایت ایران از فلسطین در تاریخ این کشور و در بخش های مختلف نمایان است.

خضایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ های ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه حمایت آشکار خود را از گروه های مقاومت اسلامی اشکار کرده که در موفقیت این گروه ها موثر بوده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: مردم فلسطین بر اساس قوانین بین المللی مجازند تا باهر ابزاری دفاع مشروعی از خود داشته باشند وراه حل قضیه فلسطین از نگاه رهبری مراجعه به آراء و نظرات همه فلسطینیان در سراسر جهان است تا برای حاکمیت خود و تعیین سرنوشتشان اقدام کنند که در این صورت رژیم جعلی صهیونیست باید از بین برود و در این راه مردم مظلوم فلسطین بایستی مقاومت کنند و ما هم ظرفیت های موجود را فعال می کنیم .

تسلیح کرانه باختری امنیت اسراییل را به چالش می کشد

وی با اشاره به تاکیدات رهبری برای تسلیح کرانه باختری گفت: معادله امنیت به نفع گروه های فلسطینی برقرار می شود چراکه با توجه به ظرفیت های ژئو پلوتیک کرانه باختری و جمعیت ظرفیت های خوبی در اختیار مقاومت گذاشته می شود.

خضایی ادامه داد: با تسلیح کرانه باختری موقعیت و اشراف روی مناطق حساس شهرهای اسراییل چون حیفا، تل اویو وتاسیسات دیمونا بیشتر شده و زنجیره مقاومت در فلسطین توسعه می یابد و از سوی دیگر امنیت اسراییل به چالش کشیده شده و پتانسیل جدیدی در اختیار مقاومت گذاشته می شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: در حال حاضر مقاومت اسلامی فلسطین از غزه با موشک هایی با برد ۱۶۰ کیلومتراسراییل را هدف قرار می دهد اما با تسلیح کرانه باختری نیازی به موشک نیست بلکه با راکت وخمپاره نیز می توان مناطق صهیونیستی را هدف قرار داد و امنیت اسراییل بدین طریق به چالش کشیده شود.

خضایی با اشاره به این راهبرد جدید وتعیین کننده که با تسلیح کرانه باختری فراهم می شود افزود: حمایت و تسلیح کرانه باختری از وظایف همه مسلمانان است و برای تسلیح این منطقه بایستی از همه ظرفیت ها و امکانات کرانه باختری بهره برد و همزمان از طریق ارتباط با سایر مسلمانان در خارج از کرانه باختری این منطقه تسلیح شود.

ظرفیت های جهان اسلام باید در اختیار تسلیح کرانه باختری قرار بگیرد

وی با اشاره به این مطلب که برای تسلیح کرانه باختری محدودیت هایی وجود دارد افزود: مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند حمایت و کمک ملت فلسطین از وظایف کشورهای اسلامی است. و ظرفیت های جهان اسلام باید در اختیار تسلیح کرانه باختری قرار بگیرد.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: غزه و مصر از جمله مناطقی هستند که ظرفیت تسلیح کرانه باختری را دارند.

خضایی با اشاره به نقش محوری ایران در حمایت از ملت فلسطین گفت: ایران در هدایت گروه های مقاومت فلسطین و جریان های مقاومت در منطقه نقش محوری دارد و با رایزنی با کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در حمایت قوی تر و سریع تراز ملت فلسطین نقش برجسته ای دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *