جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
رییس بنیاد شهید:

%۶۰مطالبات‌معوق ایثارگران راپرداخت کردیم

تاخیر در پرداخت معوقات ایثارگران دیوار بی‌اعتمادی ساخت
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 375495
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که توانسته‌ایم بیش از ۶۰ درصد مطالبات معوق جانبازان را پرداخت کنیم، اگرچه راه طولانی در پیش داریم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی در دیدار با آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی - امام جمعه مشهد - با اشاره به شهدای اسیر هشت سال دفاع مقدس توضیح داد: تا کنون برای برخی از شهدایی که در عراق اسیر بوده و پس از تحمل شکنجه‎های فراوان به مقام شهادت نائل شده‌اند برنامه‌ای نداشتیم که امسال یکی از وجوه تفاوت با دوره‌های گذشته توجه به خانواده‌های این شهیدان است.

وی عنوان کرد: همواره یکی از مشکلات پیش روی ما بررسی پرونده‌های پزشکی و سیر مراحل کمیسیون پزشکی بوده است. چرا که بارها شاهد مراجعه جانبازان گرامی برای افزایش درصد جانبازی هستیم تا به نوعی بتوانند از خدمات بنیاد شهید استفاده کنند؛ اما باید در نظر داشت که روال مراحل پزشکی و قانونی مشخص است و باید بر اساس ضوابط موجود عمل کنیم.

شهیدی محلاتی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز تلاش برای پرداخت این معوقات بوده، اما بنا به هر دلیلی با افزایش مدت زمان پرداخت این معوقات آرام آرام دیوار بی‌اعتمادی شکل گرفته بود که امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم توانسته‌ایم بیش از ۶۰ درصد مطالبات معوق جانبازان را پرداخت کنیم، اگرچه راه طولانی در پیش داریم.

وی اظهار کرد: امروز مراجعات ایثارگران را که مشاهده می‌کنیم می‌گویند که سال‌ها پیش احساس می‌کردیم که جامعه ما را فراموش کرده و امروز احساس بهتری داریم.

شهیدی محلاتی با اعلام اینکه ما همواره برای خدمت به این قشر به خود افتخار می‌کنیم گفت: این را از توفیقات الهی می‌دانیم و همواره به مدیران و مسئولین بنیاد این نکته را می‌گوییم که تحت هر شرایطی حتی اگر محدودیت و ملاحظه‌ای در کار وجود دارد، نباید پاسخگویی را فراموش کرد بلکه باید در حد توان تنگناها و محدودیت‌هایی را که با آن مواجه هستیم برای جانبازان بازگو کنیم.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: امسال همایشی کشوری با تجلیل از مقام ۵۰۰ آزاده در نظر گرفته ‌ایم تا بتواند یادآور گوشه‌ای از سختی‌ها و دشواری‌های این عزیزان در دفاع از کیان نظام مقدس اسلامی را برآورده نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *