جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

صاحبان خانه‌های خالی منتظر مالیات باشند

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 375355
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه صاحبان خانه‌های خالی و واحدهای بدون سکنه در برج‌ها به زودی باید مالیات بپردازند، گفت: نرخ مالیات بر واحدی که یک سال خالی است، با واحدی که سه سال خالی باشد، متفاوت خواهد بود.
به گزارش جهان؛ علی عسکری در گفتگو با مهر از برنامه جدی سازمان امور مالیاتی کشور برای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه و واحدهایی که در برج‌ها بدون ساکن هستند، خبرداد و گفت: برای اجرایی شدن این برنامه منتظر ابلاغ قانون هستیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای این برنامه مستلزم شناسایی این واحدها است، اظهار داشت: البته محدودیتی قانونی برای این کار نداریم و با ابلاغ قانون با هماهنگی با شهرداری ها و دستگاه های مربوطه اطلاعات واحدهای خالی را اخذ و نسبت به شناسایی اقدام خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه در اصلاحیه قانون مالیاتی، اخذ مالیات از خانه های خالی دیده شده و در مجلس نیز به تصویب رسیده است، افزود: سازمان امور مالیاتی برای اجرای این برنامه منتظر ابلاغ قانون است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس از واحدهای مسکونی خالی به میزان مدت زمانی که بدون ساکن باشند، مالیات بر آنها وضع می شود، به عنوان نمونه، نرخ مالیات بر واحدی که یک سال خالی است، با واحدی که سه سال خالی باشد، متفاوت خواهد بود.

عسکری با ذکر این مطلب که در حال حاضر قانونی برای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه نداریم، گفت: با ابلاغ قانون براساس آن اقدام و عمل خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
آقایان مسئول! ساعت خواب!!!!!!!!!!!!!!!!!!