جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کاهش سهم هزینه درمان به کمتر از۱۰درصد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 375344
وزیر بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشکی گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت ، سهم مردم از هزینه های درمان به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از  واحد مرکزی خبر‌، آقای هاشمی در دومین اجلاس معاونان درمان ، روسا و مدیران بیمارستانهای دولتی کشور افزود : از آغاز امسال تا کنون قدم های خوبی در حوزه درمانی برداشته شده که رضایتمندی مردم را در حوزه سلامت در پی داشته است .

وی گفت: دولت به حوزه سلامت و مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان توجه جدی دارد و رئیس جمهور در جلسات متعدد بر حمایت از این بخش به عنوان یکی از برنامه های اصلی دولت تاکید کرده است .

قاضی زاده هاشمی افزود : بر این اساس شاهد کاهش فرانشیز بیماران بودیم به نحوی که پرداختی از جیب مردم به هنگام ترخیص به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است در حالی که قبلا این رقم ۳۷ درصد پیش بینی می شد .

وزیر بهداشت ، ارتقای ویزیت و ارتقای سطح هتلینگ بیمارستانها را از اقدامات این وزارتخانه در بیمارستانها دانست و گفت :‌گر چه هنوز در این زمینه به سطح مطلوب نرسیده ایم اما این اقدامات ادامه دارد .

وی تاکید کرد : یکی از اقدامات بسیار مهمی که باید در چارچوب طرح تحول سلامت آغاز می کردیم بهبود خدمات در حوزه بهداشتی است که در این بخش کارها عقب مانده است و هنوز گام های موثری که مردم بتوانند نتایج آن را لمس کنند برداشته نشده است .

وی گفت: در این حوزه مشکلاتی هست که امیدواریم در نیمه دوم امسال گام های ملموسی برای رفع آن برداریم تا رضایت مردم افزایش یابد.

دومین اجلاس معاونان درمان و مدیران بیمارستانهای دولتی کشور با هدف بررسی برنامه تحول نظام سلامت و چالشها و فرصت های آن در ۵ نشست تخصصی در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *