جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فروش اموال مازاد بانک‌ها در بورس کالا

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 375194
مدیرعامل بورس کالا، فروش اموال مازاد بانک‌ها، اوراق سلف موازی استاندارد و توسعه صادرات را از راهکارهای بورس کالا برای خروج غیرتورمی اقتصاد از رکود دانست و گفت: همچنین توسعه رینگ صادراتی بورس کالا در دستور کار است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسین پناهیان در جمع خبرنگاران درباره راهکارهای بورس کالا برای خروج از رکود تورمی، افزود: بورس کالا بر اساس بسته خروج از رکود تورمی دولت سه راهکار را مد نظر قرار داده است.

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به اینکه در همین راستا قرار است فروش اموال مازاد بانک ها از شهریورماه از طریق ساز و کار بورس کالا اجرایی شود، تصریح کرد: البته همکاری بانک ها با بورس کالا برای فروش اموال مازاد هنوز آغاز نشده اما مکاتباتی در این خصوص با بانک ها انجام شده است.

به گفته مدیرعامل بورس کالا، در ماده هشت لایحه پیشنهادی به مجلس شورای سلامی بهره گیری از ساز وکار بورس کالا برای فروش اموال مازاد بانک ها مورد تاکید قرار گرفته است.

پناهیان درباره دومین راهکار بورس کالا برای خروج از رکود تورمی تصریح کرد: همچنین قرار است اوراق سلف موازی استاندارد که هم اکنون برای سنگ آهن گل گهر راه اندازی شده است برای سایر کالا ها نیز منتشر شود و به این ترتیب قرار است این اوراق توسعه یابد.

مدیر عامل بورس کالا اظهارداشت: از آنجایی که توسعه صادرات کالاهای اصلی یکی از موارد مورد نظر اعلام شده است بورس کالا نیز در همین راستا توسعه رینگ صادراتی را در دستور کار قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *