پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

استفاده از قطعات غیراصل در تولید خودرو

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 375143
وزیر صنعت، معدن و تجارت استفاده از قطعات غیراصل در تولید خودروهای سواری را تائید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نشست تخصصی سیاستهای صنعتی و تجاری با اشاره به اینکه تحریم باعث شده بود که خودروسازان نتوانند از برخی قطعات اصل در تولید محصولاتشان استفاده کنند، گفت: بنابراین خودروسازان مجبور شدند از منابع دیگر قطعات موردنیاز خود را تهیه کنند که البته این مشکل در چند ماه گذشته حل شده است.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای سبک در کشور تا سال قبل از نظر موتور و مصرف انرژی یورو ۲ بود که امسال ارتقا یافته است، گفت: قرار است از ابتدای مهر ماه تمامی خودروهایی که شماره گذاری می شوند دارای موتور با استاندارد یورو۴ باشند.

او خواستار اعتماد مردم به خودروهای تولید داخل شد و گفت: خود من قبل از انقلاب پیکان داشتم و بعد پراید و سمند و به نسبت قیمت و شرایط کشور از این خودروها راضی بودم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه هر سه ماه یکبار گزارشی درباره کیفیت خودرو در حضور من ارائه می شود، اظهار کرد: با وجود بهبود کیفیت اما در مورد برخی از انواع خودرو هنوز کیفیتها قابل قبول نیست.

نعمت زاده درباره نصب سیستمهای POS در فروشگاههای کشور نیز اظهار کرد: همه فروشگاه‌های کشور باید مجهز به سیستم POS شوند. قرار هم شده هزینه خرید و نصب این دستگاه از محل مالیات آینده فروشگاهها تامین شود. قرار است این دستگاهها چه ساخت داخل و چه وارداتی به صورت گسترده تهیه و تحویل فروشگاهها شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وزير صنعت ژيان و رنو 5 هم داره و ازش خيلي راضيه، بزودي خط ژيان راه اندازي ميشود!
وزیری که برای معالجه گوش به المان سفر میکند و تکنولوژی انجا را بی همتا ذکر میکند ......... نگیم بهتره بابا اینطور که معلومه با این دیدگاه و وزرا صنعت خودرو سازی ما دست رانت بوده و هیچ تحولی درش پیدا نخواهد شد و مجبوریم از خوردوهای بدون کیفیت داخلی استفاده کنیم و کشته دهیم .
آقای وزیر صنعت چند درصد از وسایل منزلت ایرانیه ؟؟؟
راستی ماشینت چیه؟؟؟