کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آتش‌بس در غزه 5 روز دیگر تمدید شد

23 مرداد 1393 ساعت 3:43

رئیس هیئت فسلطینی در مذاکرات آتش‌بس قاهره در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آتش‌بس برای 5 روز دیگر در غزه تمدید شد.


به گزارش جهان، فارس به نقل از یوم السابع، عزام الاحمد رئیس هیئت فسلطینی در مذاکرات آتش‌بس قاهره در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آتش‌بس برای ۵ روز دیگر در غزه تمدید شد.

الاحمد با اشاره به پایان مذاکرات آتش‌بس غزه بدون دستیابی به توافق برای پایان درگیری ها به دلیل کارشکنی رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که هیئت فلسطینی قاهره را به مقصد رام الله برای مشورت با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات غیر مستقیم(با میانجیگری مصر) پیشرفت‌هایی به دست آمده ولی توافقی درباره غزه صورت نگرفته است، تاکید کرد که توافق شده که مذاکرات برای بازسازی غزه که در نروژ برگزار می‌شد در مصر برگزار شود.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان در فرصت ۵ روزه به توافق برای آتش‌بس کامل در غزه دست یافت و گفت: آتش بس از امشب آغاز می‌شود و تا دوشنبه آینده ادامه خواهد یافت و امیدواریم در این مدت برای توقف درگیری و پایان محاصره غزه توافق حاصل شود.

تمدید ۱۲۵ ساعته آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در شرایطی است که آتش‌بس پیش از این دوبار به مدت ۷۲ ساعت تمدید شده بود تا مذاکرات میان دو طرف با میانجیگری مصر به طور غیر مستقیم برگزار شود تا طرفین بتوانند به توافقی برای پایان درگیری‌ها دست پیدا کنند.

بن بست در مذاکرات ناشی از مخالفت صهیونیست‌ها با پایان محاصره نوار غزه است و طرف فلسطینی(متشکل از نمایندگان جهاد اسلامی فلسطین، حماس و تشکیلات خودگردان) تاکید دارند که باید شرط مقاومت برای رفع محاصره نوار غزه برای رسیدن به آتش‌بس مورد پذیرش قرار گیرد.


کد مطلب: 375032

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/375032/آتش-بس-غزه-5-روز-دیگر-تمدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com