سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

راهکار مقابله با داعش از نظر مفتی مصر

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 374982
مفتی مصر داعش را یک گروه تروریستی و خطری برای اسلام و مسلمانان خواند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "شوقی علام" اظهار داشت: داعش یک گروه تروریستی است و نباید برای آن توصیف "دولت اسلامی" را بکار برد.
شوقی علام تصریح کرد: داعش تمام ارزش های اسلامی را نقض کرده است.
وی افزود: این گروه همچنین مقاصد شریعت بزرگ اسلام و ارزش های انسانی مشترک بین بشریت را نقض کرده است.
مفتی مصر تاکید کرد: گروه داعش و گروههای تروریستی مشابه برای اسلام و مسلمانان خطر به شمار می روند و به وجهه اسلام آسیب می رسانند.
وی افزود: این گروههای در زمین فساد می کنند و کشورهای اسلامی را تضعیف می نمایند و به کسانی که در کمین امت اسلامی نشسته اند فرصت می دهند تا این امت را از بین ببرند و در امور داخلی آن به بهانه جنگ علیه تروریسم مداخله کنند.
شوقی علام خاطرنشان کرد: مقابله با تروریسم و افراطی گری به همکاری بین المللی و منطقه ای در همه سطح ها نیاز دارد و آینده منطقه در بوته آزمایش دشواری از طرف دست هایی است که خوبی و ترقی و پیشرفت را برای جهان عرب و ملت های عرب نمی خواهند.
وی از مردم عراق و همه ملت های عربی خواست با همکاری یکدیگر با این خطرات مقابله کنند، و گذر از این مرحله را با فعالیت جدی در همه سطوح به انجام برسانند و تمام درب های فتنه را ببندند.
مفتی مصر همچنین از این ملت ها خواست تا برای شرکت جدی در ساختن میهن های خود کوشش کنند و به هیچ شخص یا گروهی اجازه فتنه انگیزی در بین صفوف خود را ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *