جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۲

توصیه علی مطهری به رئیس جمهور

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 374886
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که تاکتیک برخی از منتقدان این است که رییس جمهور را عصبانی کنند، به رییس جمهور توصیه کرد که برخورد انفعالی با منتقدان نداشته باشد.
به گزارش جهان علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از اظهارات اخیر رییس جمهور و اقدام نمایندگان مجلس برای رسیدگی به این اظهارات گفت: رییس جمهور باید سعه صدر و تحمل بیش‌تری داشته و برخورد انفعالی با منتقدان نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تاکتیک برخی از منتقدان این است که حرفی را مطرح کرده و رییس جمهور را عصبانی کنند،‌ سپس ایشان هم در مقابل، واکنش تندی نشان دهد و بعد دوباره آن‌ها پاسخ دهند و همین سیر ادامه یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار کرد: معتقدم رییس جمهور باید از کنار بسیاری از انتقادها بگذرد و گاهی بهترین پاسخ سکوت است.

مطهری تصریح کرد: روش اسلامی و سیره امیرالمومنین(ع) در دوره خلافت هم این‌گونه بود که تحمل و سعه صدر زیادی در مقابل منتقدان و مخالفان داشتند.

وی در عین حال چند جمله روز گذشته رییس جمهور را چندان مناسب ندانست و افزود: این جملات خاطره آقای احمدی نژاد را زنده کرد. البته عده ای سخن ایشان را تحریف کردند. مثلا یکی از روزنامه ها از قول رئیس جمهور در صفحه اول تیتر زد: "بروید به جهنم" یا دیگری نوشت رئیس جمهور منتقدان را به جهنم دعوت کرد، در حالی که ایشان گفتند اگر از مذاکره می هراسید به جهنم، یعنی اهمیتی ندارد. البته همین سخن هم نباید گفته می شد اما ما هم نباید معرکه بگیریم و این موضوع را علم کنیم، مسائل مهم‌تری در کشور وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با بیان این‌که مهم ترین نیاز ما وحدت ملی است، اظهار کرد: امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و با توجه به مشکلاتی که در داخل کشور و منطقه وجود دارد به حل مشکلات مردم و منطقه بپردازیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
"البته همین سخن هم نباید گفته می شد اما ما هم نباید معرکه بگیریم و این موضوع را علم کنیم، مسائل مهم‌تری در کشور وجود دارد."
عجب!!! معرکه گیری های خودت بعد از هر کلمه ای که احمدی نژاد میگفت یادت رفته؟؟؟؟
سرور
آره تو خوبی!
Iran, Islamic Republic of
چه جالب تا روحانی یه سوتی میده برای اینکه دهن مخالفانش رو ببندند دم از وحدت میزنند ولی زمان احمدی نژاد همه ذره بین دستشون گرفته بودن و دنبال سوتی میگشتن ؟ چرا مردم رو احمق تصور میکنید ؟ دارم تصور میکنم اگر این حرف رو احمدی نژاد زده بود الان مجلس دنبال رای عدم صلاحیت رئیس جمهور بود .
Iran, Islamic Republic of
من که میگم همه این حرفها و جنجالها برای اینکه نتونستن توی حتی یه کار و شعارشون موفق بشن و دارن بازی زرگری راه میاندازن . دولتی که نمیتونه قیمت یه لیتر شیر رو برای یکماه ثابت نگهداره بایدم دنبال این بازیهای رسانه ای باشه
حسین
Ghana
آقای مطهری روحانی را با ولی خدا مقایسه نکن شان علی ع را اینقدر پایین نیار و منتقدین هم از هر قشری باشند از تو با سوادتر و دلسوزتر به انقلاب و مملکت هستند ، اشتباه را توجیه نکنید با یک عذر خواهی تمام کنید
امان از طاغوت
Italy
قطعا این یه اشتباه از طرف روحانی بود که از طرف احمدی نژاد بسیار تکرار شد و در ابتدا توسط امثال مطهری نادیده گرفته میشد تا به وحدت آسیب نرسه ولی با خطرناک شدن رویه ی احمدی نژاد مطهری هم شروع به انتقاد علنی به احمدی نژاد کرد.
حقیقتا مطهری آدم با انصافیه، خدا به ت اجر بده.
منطغد
اگه احمدی نژاد هم نقطه ضعف مطهری میدونست مطهری اون موقع همینطوری سوتی های احمدی نژاد رو ماست مالی میکرد
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری خودش شخصا مبدع این تاکتیک است که در دوره دولت قبل استفاده کرده است و به قول معروف ... همه را بهکیش خود پندارد فکر می کند هر کس منتقد است می خواهد طرف مقابل را عصبانی کند.
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری از حداقل انصاف نیز بهره ای نبرده اند که خودشان هنوز به احمدی نژاد می تازند ولی از... روحانی حمایت می کنند
Iran, Islamic Republic of
خيلي ممنون از علي آقا مطهري بابت روشنگري و ترجمه و تفسير كامل جملات رئيس جمهور يه زحمت هم براشون داشتم حالا كه ما رو روشن كردن و صحبتها رو تلطيف و ما رو خاطر آسوده لطف كنن و معني كلمه پوف... رو هم توضيح بدن و موارد كاربرد اون رو هم بفرمايند ممنون
ما نباید این مسائل رو علم کنیم ببین کی این حرف رو میزنه کسی که پیش عالیترین مقام کشور در مورد موتور سیکلت ها صحبت میکنه
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی
اگر آقای مطهری حرمت شهید والامقام آیت ا... مطهری رانگه دارند ودرهیچ زمینه ای افاضه نفرمایند وهرروز ازشاخه ای به شاخه دیگر نپرند بهتر است وممنونش می شویم.
علی
جناب آقای مطهری
چرا همین استدلال را در مورد حرفهای احمدی نژاد نداشتید مثلا می گفتید منتقدان می خواهند عصبانیش کنند یا به جهنم معنایش همان به جهنم بروید است استاد مغلطه نکنید مردم می فهمند شما رفتارتان با رئیس جمهور قبلی چطور بود والان با حتاکی های رئیس جمهور مورد قبولتان چطور است
زمان احمدی نژاد چی ؟ خودت یک کلام از وحدت و همدلی حرف نزدی - حالو چطو شده که باید همدل و وحدت داشته باشیم -ما که همه جهمنی هستیم شما چی
علی
الان فقط مسایل مهمتری تو کشور وجود داره و نباید معرکه گرفت و موضوعی رو علم کرد کاش در دولت قبلی هم طبق همین نظرعمل می کردید
زمان احمدي نژاد همين توي آقازاده سريعا از او سوال مي كرد ي
محمد علي
طبق روايت (حب الشئ يعمي ويصم )دوست داشت بي ظابطه انسان را كور وكر ميكند -- نميدانم آقاي مطهري چرا اين استدلال ( مهم ترین نیاز ما وحدت ملی است) را در دوره دولت قبل نداشتند
جناب آقا زاده احمدی نژاددشمنان انقلاب و نظام را که مال و جان مردم را آتش میزدند خار و خاشاک نامید و شما علم کردید و یقه پاره میکردید.
واقعا فکر میکنید منتقدین از موفقیت رییس جمهور که به نفع کشور باشد کمتر از شما خوشحال می شوند؟
منتقدین همان کسانی هستند که از ته دل وفادار به کشور و نظام هستند
ببين چه كسي از سعه صدر و حلم و بردباري و ادب و نزاكت و تحمل مخالف صحبت مي كند و دم مي زند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
انصاف چیز خوبیست ولی حیف که شما ذره ای از آن در وجودتان نیست.
بچه دهاتی
خداوکیلی هم ادبیات احمدی نژاد و هم ادبیات روحانی ، بهتر از گفتن کلمه "پ..." است!
منطغد
البته ادبیات احمدی نژاد بهتر از این 2تا ست