جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۷
۱۱۶
نقد شریعتمداری بر سخنان جنجالی رئیس جمهور؛

حق با شماست ولی اشتباه می‌کنید!

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 374856
چرا جناب روحانی برخلاف توصیه اکید و حکیمانه خداوند تبارک و تعالی، ابراز دوستی‌های خود را نثار دشمنان تابلودار نظام می‌کنند و خشم و عصبانیت خویش را به سوی دوستان می‌فرستند؟!
حق با شماست ولی اشتباه می‌کنید!
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی در کیهان نوشت:
«اینکه با فرافکنی مشکلات را به دیگران نسبت دهیم و به دیگران لجن‌پراکنی کنیم که کاری ندارد. ادبیات رئیس جمهور باید همراه با اخلاق و ادب باشد و نباید بی‌دلیل به دیگران تهمت بزنیم... وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند اخلاق را زیر پا می‌گذارند، آنوقت اعتماد عمومی از بین می‌رود... ما باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و از نقد و انتقاد نهراسیم و...»

اگر تصور می‌کنید این پند و اندرزهای عاقلانه و دلسوزانه را شماری از افراد خیرخواه و نیک‌اندیش از باب نصیحت خطاب به رئیس جمهور محترم ادا کرده و ایشان را به خاطر اظهارات توهین‌آمیز نسبت به منتقدان دولت ملامت کرده‌اند، باید گفت؛ حق با شماست! ولی اشتباه می‌کنید! حق با شماست چرا که اظهارات آقای دکتر روحانی علیه منتقدان، در خور ملامت است و اما، از سوی دیگر، تصور شما اشتباه نیز هست! زیرا جملات یاد شده فقط بخشی از انبوه اظهارنظرهای قبلی جناب آقای روحانی است که بارها و بارها در «مذّمت فرافکنی»، «نسبت دادن مشکلات به دیگران» و به قول ایشان «لجن‌پراکنی علیه منتقدان»، «تهمت بی‌دلیل به این و آن»، «ضرورت افزایش آستانه تحمل مسئولان»، «نیاز دست‌اندرکاران نظام به اخلاق مداری» و... ایراد کرده‌اند! (۱۸‌اردیبهشت و ۱۵ خرداد ۹۲ و...).

درباره اظهارات موهن و به دور از انتظار رئیس جمهور محترم که در جمع سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند، گفتنی‌هایی هست که از آن میان به چند نکته بسنده می‌کنیم.

۱- جناب روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی خود و در موارد فراوان دیگری تأکید کرده‌اند اگر مسئولانی که مسئولیت سنگین دارند اخلاق را زیر‌پا بگذارند، اعتماد عمومی از بین می‌رود. آثار و نتایج این دیدگاه را که عالمانه و دقیق نیز هست در فاصله کوتاهی بعد از اظهارات اخیر ایشان به وضوح می‌توان دید و کاش رئیس جمهور محترم بدون توجه به وسوسه برخی از مشاوران و اطرافیان، نیم نگاهی به واکنش طرفداران خویش- و نه منتقدان دولت که طرفدار هستند ولی انتقاد نیز دارند- بیندازند. واکنش طیف یاد شده را در چهار محور می‌توان ارزیابی کرد.

اول: شماری از مدعیان طرفداری از دولت و رئیس جمهور که ترجیح دادند درباره اظهارات آقای روحانی سکوت اختیار کنند. سکوت این عده را فقط می‌توان به حساب شرمندگی آنها نوشت و این که در اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کمترین زمینه‌ای برای دفاع و حمایت نمی‌بینند. آیا این عده «اعتماد» قبلی خود به رئیس‌جمهور محترم را از دست نداده‌اند؟!

دوم: بخش دیگری از طیف مدعی طرفداری رئیس‌جمهور، تلاش کردند با چسب‌های ناچسب، اظهارات ایشان را به اصطلاح توجیه! و حتی منتقدان را مستحق اهانت قلمداد کنند. یکی از سایت‌های این طیف تا آنجا پیش رفت که منتقدان دولت را به «زنان بدکاره»! تشبیه کرد و آقای روحانی را به «انسان‌ درستکار» که فحاشی وی به زن بدکاره! نه فقط «این زن بی‌عفت را نمی‌آزارد بلکه برعکس از این که می‌تواند در میدان بی‌حیایی با او درافتد خوشحال هم می‌شود»!

این عده که بسیار اندک و کم‌شمار نیز هستند، کمترین ارزشی برای پرداختن ندارند آنها برده پول و پله هستند و به قول بروبچه‌های تهران «آب دهان روی پیاده‌رو را به هوای سکه ۲ ریالی برمی‌دارند»! ولی باید برای آقای روحانی عمیقا متأسف بود که به اینگونه افراد اجازه می‌دهند خود را طرفدار ایشان معرفی کنند!

سوم: دسته سوم کسانی هستند که ضمن نقد اظهارات آقای روحانی و ملامت ایشان که چرا زبان به این سخنان آلوده‌اند، به منتقدان دولت نیز به شدت تاخته و آنان را مستحق اعتراض و انتقاد دانسته‌اند اما به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرده‌اند از الفاظ و عبارات دیگری برای مقابله با منتقدان استفاده کند! این طیف عمدتا- و‌تقریبا همه آنها - از افراد و گروههای مدعی اصلاحات هستند. یعنی طیفی که در ماههای اولیه ریاست‌جمهوری آقای دکتر روحانی «به کنایه» و این روزها با صراحت اعلام می‌کنند با رئیس‌جمهور مرزبندی تعریف شده‌ای دارند و ضمن حمایت «مشروط» از ایشان، تاکید می‌کنند که وی را اصلاح‌طلب! نمی‌دانند!

موضع دوگانه این طیف نسبت به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور، حساب‌شده‌تر از طیف‌های دیگر است و از هماهنگی درون گروهی آنان خبر می‌دهد. این طیف به روال چند ماه اخیر خود، اصرار دارد که اشتباهات و ناکامی‌های روحانی را به حساب خود او بنویسد و در همان حال انتخاب وی به ریاست‌جمهوری را مدیون اصلاح‌طلبان و حمایت خاتمی و هاشمی از ایشان قلمداد کند! موضع دو پهلوی طیف یاد شده نشان می‌دهد که آنها نیز اظهارات اخیر آقای روحانی را به اندازه‌ای غیرقابل قبول و آسیب‌رسان می‌دانند که حاضر نیستند هزینه سنگین آن را که کاهش چشمگیر اعتماد مردم به رئیس‌جمهور است تحمل کنند.

چهارم: این طیف شامل بخش دیگری از اصلاح‌طلبان است که درباره اظهارات رئیس‌جمهور، موضعی متفاوت با طیف سوم و نزدیکتر به مردم دارند. طیف یاد‌شده اظهارات اخیر رئیس‌جمهور را «ناامیدکننده»! و با تصور و انتظاراتی که از ایشان داشته‌اند متفاوت ارزیابی کرده‌اند تا آنجا که یکی از روزنامه‌های وابسته به این طیف ضمن ملامت آشکار رئیس‌جمهور، با صراحت بیشتری می‌نویسد «در آستانه یک سالگی دولت اعتدال، سخنان دیروز شما پیرو مشی اعتدال نبود» و تاکید می‌کند «صادقانه بگوئیم این روحانی، آن روحانی نبود». به بیان دیگر، این طیف در لفافه - اما نه چندان پوشیده و پنهان - اعلام می‌کند در دیدگاه و تصور اولیه خود نسبت به آقای روحانی دچار اشتباه شده است و این روحانی که امروز می‌بینید با آن تصور که هنگام انتخابات از وی داشت، تفاوت دارد!

اکنون باید از جناب رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ آیا در همین واکنش‌های اولیه که به فاصله‌ اندکی بعد از اظهارات حضرتعالی صورت گرفته است، تحقق عینی فرمولی که خود ارائه کرده بودید را نمی‌بینید؟! «وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند، اخلاق را زیر پا می‌گذارند، آنوقت اعتماد عمومی از بین می‌رود.»...؟!

۲- انتظار آن بود - و هنوز هم هست- که آقای روحانی به جای عتاب و اهانت به منتقدان، در مقام پاسخ مستدل و منطقی به آنها باشند و موفقیت‌های مورد ادعای خویش را برای مردم برشمرده و توضیح بدهند. مثلا بفرمایند در مذاکرات هسته‌ای غیر از آن همه امتیازات «نقد» که داده‌اند و در مقابل «وعده‌های نسیه» که گرفته‌اند چه دستاورد دیگری داشته‌اند؟ مگر نمی‌فرمودند و نمی‌فرمایند که منتقدان ایشان از مذاکره با آمریکا «هراس» دارند و آن را «تابو» می‌دانند؟! خب! حالا بفرمایند کدام دیدگاه واقعیت داشت و کدام «تابو» بود؟ آیا می‌توانند این واقعیت را انکار کنند که درباره «صداقت آمریکا»! که تابلوهای نماد بی‌صداقتی آن را با دستپاچگی‌ از سطح شهر جمع کردند، دچار اشتباه فاحش شده‌اند و درپی «آب»، به سوی «سراب» رفته‌اند؟ دست آقای روحانی و تیم مذاکره‌کننده با وجود بدبینی نسبت به نتیجه این مذاکرات بازگذاشته شد ولی دست خالی بازگشتند البته مذاکرات اخیر دستاورد بزرگی نیز داشته است که همان اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست، بنابراین نمی‌توانند ادعا کنند که می‌خواستند مشکل را حل کنند ولی عده‌ای نگذاشتند! و نمی‌توانند از هم‌اکنون - آنگونه که پیداست - برای ناکامی خسارت‌بار خود بهانه بتراشند. گفته بودند آقای اوباما آدم مؤدبی! است و برخورد مؤدبانه ما، باعث مواجهه مؤدبانه ایشان شده است! ولی هنوز این جمله ناتمام بود که با متکبرانه‌ترین برخوردهای اوباما روبرو شدند و خانم وندی شرمن با وقاحت فریب و فریبکاری را بخشی از «دی.ان.ای- یعنی ذات» مردم ایران معرفی کرد! وعده داده بودند که علاوه بر سانتریفیوژها، چرخ زندگی مردم نیز باید بچرخد ولی به جای آن بسیاری از سانتریفیوژها نیز از چرخش افتاد! قول داده بودند که پاسپورت ایرانی را از احترام بین‌المللی برخوردار سازند، اما چند ماه است که آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی به نماینده رسمی ایران در سازمان ملل اجازه ورود نمی‌دهد. قرار بود طی ۱۰۰ روز اول ریاست‌جمهوری، گشایش چشمگیر اقتصادی به مردم هدیه بدهند. ولی در موعد ۱۰۰‌روزه و زنگ‌حساب، انشاء خواندند، و...

اگر این واقعیات قابل انکار است، بفرماین
د که چرا؟ و اگر قابل انکار‌نیست -که نیست - اهانت به منتقدان که باید شایسته تقدیر باشند، برای چیست؟

۳- کاش جناب رئیس‌جمهور به این نکته بدیهی توجه می‌فرمودند که اگر منتقدان ایشان - منظور همه منتقدان نیست - خدای نخواسته در پی دشمنی با دولت آقای روحانی بودند، خطاهای آن را گوشزد نکرده و به نقد نمی‌کشیدند چرا که هیچ بدخواهی خواستار اصلاح طرف مقابل نیست و فقط دوستان دلسوز هستند که لغزش دولت و زیان‌های حاصل از آن را برنمی‌تابند و با نقد مستند و خیرخواهانه در پی اصلاح خطاها برمی‌آیند زیرا دولت را بخشی از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند و کمترین آسیب احتمالی به آن را، نمی‌توانند تحمل کنند. دقیقا برخلاف دشمنانی که به لباس دوست درآمده‌اند و یا دوستان نادانی که همیشه آسیب‌رسان و ضایعه‌آفرینند.

۴- در خاتمه این نکته نیز گفتنی و این گلایه مطرح کردنی است که چرا جناب روحانی برخلاف توصیه اکید و حکیمانه خداوند تبارک و تعالی، ابراز دوستی‌های خود را نثار دشمنان تابلودار نظام می‌کنند و خشم و عصبانیت خویش را به سوی دوستان می‌فرستند؟!

و دراین‌باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که می‌گذاریم و می‌گذریم و برخلاف برخی از کسانی که به ریا و نفاق خود را دوستدار آقای روحانی جا‌می‌زنند - و در همان حال پنهان نمی‌کنند که ایشان را پلی برای مقاصد حزبی خود می‌دانند - برای رئیس‌جمهور محترم آرزوی موفقیت داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین مثل همیشه پاسخ به جا دادید.

من دیگه نمیگم اقای روحانی فقط صدا میکنم رییس جمهور
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین احسنت،مثل همیشه بی عیبو منطقی بود.
واقعا دم حاج حسین گرم
مثل همیشه عالی بود
درود بر سردار قلم برادرحاج حسین
حرف حق همیشه خریدار دارد و حاج حسین از افرادی است که مخلصانه و از صمیم دل می گوید که شاید اصلاح شوند اما کو گوش شنوا
وا شریعتمداری ٱخر اخلاقه !!!!!!!!!! اگه اظهار فضل نکنه می میره
زهیر
نه رئیس جمهور شما خوبه برید همگی جهنم آزادانه ما می خواهیم بریم بهشت زورکی
محسن
تا به حال این همه عاشق این بی سوادا نبودم!
جلز ولز ویژه خواران ناکام
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
فقط اوباما و دار و دسته‌ی جنایتکارش خوب و مودب‌اند. داخل کشور ما همه بی سوادیم و جامونم وسط جهنمه!
غرب زدگی تا چه حد؟ ...
محسن
اینها " رحما علی الکفار و اشدا بینهم" هستند!
بی صوات از جای خاسی پول بگیر بزدل لرزان و ....
به نظر بنده این توهین ها که به طور دوره ای مطرح می شود برای متشنج کردن فضا و دور کردن ذهن افکار عمومی از عدم تحقق وعده های انتخاباتی و شکست مذاکرات تاریخی با کدخداها و شکست در کرسنت و اختلافات تیم اقتصادی و سبد کالا و هدفمند کردن و ثبت نام مردم درآن و ...... الی ما شاء الله موضوعات در خور توجه دیگر است .
بعلاوه این مطلب که از نظر من ناشی از خیز احمدی نژاد برای حضور در مجلس و افزایش توجه مردم به مدیریت جهادی قالیباف است
حسين
توجه مردم به قاليباف يا توجه ناگهاني قاليباف به برخي از ارزش‌ها؟!!!!
برخی حاشیه سازی هایی که دولتی ها یا اصلاح طلبان در چند ماه اخیر درست کرده اند (به عمدی یا غیر عمدی بودنش کاری ندارم):
سبد کالا
مستند من روحانی هستم
ثبت نام یارانه ها
قیمت ماشین
آرم شیر و خورشید
اظهارات رییس جمهور درباره منتقدین بی سواد، بیکارانی که غصه دین می خورند، به جهنم و ...
طرح کرامت زنان شهرداری
رفع حصر موسوی و کروبی
پرونده کرسنت
داوود
دقیق گفتی این دولت هم مثل دولت خاتمی احتیاج به ایجاد تشنج داره و داره خودزنی میکنه چون حتی یک قدم مثبت به نفع مردم قادر نیست برداره البته این دفعه کاری کرد که در مذاکرات آینده با 1+5 باید حسابی کام اچآنهارا شیرین و سر کسیه را حسابی شل کنه چون خودشون اعتراف کردن که شیر مرد سیاسی هستند و نه میترسند و نه میلرزند
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
اظهارات.... رییس جمهور!!! جایگاه رییس جمهور ...
ایرانی
ببین چه کسی دم از رعایت اخلاق میزند...
ایشون همیشه منطقی مقاله نوشتن ، و شما هم مثل همیشه فحاشی کردی!!!!!
مطمئنی ایرانی هستی ؟؟؟؟؟؟
اشتباه مثبت زدم :(
ناشناس
احسنت! البته اشدا علي الكفار رحما بينهم بعنوان صفت مومنان بيان شده.....
mehrdad
... برادر حسین درضمن ایشون نگفتن بروید به جهنم گفتن به جهنم که این دو یه فرقی داره ...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا گفتند بروید به جهنم ویک جای گرم بای خودتان پیدا کنید
علی اصغر
من شاید بیش از هزار یاداشت انتقادی از شریعتمداری خوانده ام ولی تا حالا نشده که کسانی که از آنها انتقاد شده اقدام به پاسگویی کنند و با سند و منطق جواب انتقاد را بدهند فقط فحش دادند و توهین کردند و برچسب زدند جالب اینه که دشمنان داخلی شریعتمداری یا مایه دارهای دزد هستندیا سیاسیون قدرت پرست دشمن خارجی حاج حسین در رآسشان رژیم کودک کش و آمریکا و انگلیس هستند.
Spain
میشه بگین به جهنم یعنی چه؟
اصلا از این واژه برای چه استفاده میشود؟
به جهنم
یعنی این موضوع از نظر من فاقد اهمیت است.
سلمان
بابا نابغه!!!!
یعنی منتقدان شعبان بی مخند ارزش بحث ندارند
م-م
به جهنم را اولین بار خدا به شیطان گفت.
به جهنم یعنی اهمیتی ندارد، همین
اگه حرف بدی نیست پس شما اقلیت تندروی افسادطلب هم بروید به جهنم !
صدرا
همین حالا هم جهنم بر آنها مسلطه بیجاره ها متوجه نمیشن اگه جهنمی نبودند که به نفع رژیم کودک کش گرگ صفت شعار نمیداند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
واژه "خس و خاشاک" رو که یادتون نرفته. آقای احمدی نزاد شرکت کنندگان را "رودخانه زلال ملت" نامیدند و به معاندان لقب "خس و خاشاک" دادند. چیکار کردند این معاندان
زهرا
کاری نکردند این معاندان بندگان خدا!
فقط خواستند دستی دستی کشور را بدهند دست رژیم کودک کش اسرائیل و هم خودشان و هم ملت را بکنند برده آنها
این هم که چیز مهمی نیست که هست؟ اصلا و ابدا!!!!
کاری نکردند که فقط به مقدسات بی احترامی کردند قرآن سوزوندند و شدند مشابه اون کشیش لعین آمریکایی
اینا هم که چیزی نیست که هست؟ اصلا و ابدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن
به اشوبگران گفت خس و حاشاک. گفت "در این انتخابات 40 میلیون شرکت کردند و همه پیروزند حالا یک عده خس و خاشاک اگر آشوبی به پا کنند در اراده ملت تاثیری نخواهد داشت" ولی یک عده نانجیب داد زدند که احمدی نژاد به طرفداران موسوی گفت خس و خاشاک! اما اعتدال الدوله منتقدان را مستقیما کم سواد و عصر حجری و ... غیره نامید و به جهنم حوالت فرمودند!
یعنی به خودش و عواملش گفته خس و خاشاک اینم حرفیه
خسته نباشید
United States
آقای شریعتمداری شما از پیش خود برای دیگران تکلیف مشخص نمودید و هر چه خواستید از این تکالیف فرمایشی بر علیه جناب روحانی میوه چیدید ...
ایشون همیشه منطقی نوشتند ، شما اگه جوابی داری بفرما
احمد
حد اقل نکردند آن مقدار اورانیم غنی شده 20% را که تهیه اش با رنج فراوان و مشقات زیاد و تقدیم شهدای هسته ای که برای کشور و مردم در پی داشت و اقتدار علمی و عزت ملی را به رخ جهانیان کشید در پای میز مذاکرات یکجا و مفت در مقابل بخش ناچیزی از مطالبات خودمان ! به میزان 4.2 میلیارد دلار از بیش از یکصد میلیارد دلار به دشمن واگذار نکنند و چیزی برای معامله برای خود در چنته نگه دارند ! ....
حالا شما اون 20% را می خواستی باهاش چکار کنی که دوستان نکردند
این حق ماست ،
ارسلان
جناب خیلی باسواد راکتر رادیو دارویی تهران با همین سوخت 20٪ کارمیکنه
برادر حسین درود بر شما
United States
حالا این آقا و همفکرانشان که همیشه... به همه توهین میکردند و مردم را تحقیر میکردند طرفدار انتقادو مودب شده اند . ...
United States
سایت جهان چرا نظر اینجانب کامل منتشر نکردی . معلومه که الکی از اخلاق و ادب حرف میزنی .
به قول بابا پنجعلی الکی میگه معلومه شما ....طلب ها در مقابل سیل عظیم اعتراض به شیختون جهان رو به فیلتر متهم کنید چون حرفی ندارید داداش تمام
شما اگر مرتب کیهان را مطالعه کنی همیشه منطقی و مودب سوال و جواب کرده و به همین خاطر بز دلان واقعی چون جوابی ندارند میخواهند تخریب کنند.
شما هم بیایید منطقی جواب بدهید چرا قیل و قال میکنید
میبدی
میشه بگی کی اینا توهین کردند نکنه تو هم اسرائیلی هستی که توهینهای احمدی نژاد و بهخود گرفتی
اتفاقا این شما تندروها هستید که همیشه به جای پاسخگویی فحاشی کردید ....همه را به کیش خود نپندار...
منطغد
میشه یکی از این بی ادبی ها بگید
شما چیکه همیشه شعار آزادی رو برای منافع شیوختون دادید ولی موقع اجرا کیهان و روزنامه هامنتقد بستید و یا یارانه شون رو قطع کردید و در عوض به یقه سفید ها دادید ننگ بر کسانی از شعار مقدس آزادی برای ..... استفاده میکنند
سعيد
Iran, Islamic Republic of
.... دكتر روحاني هيچ تغييري نكرده همان بود كه هست. فقط عده‏ اي تازه متوجه برخي چيزا ميشن
ا...
سید مهدی
United Kingdom
دقیقاً، اگر مردم به جای ادعاها، به پیشینه و سوابق افراد توجه می کردند و یک مقدار خیلی کم اهل تحقیق بودند قبل از انتخابات میدیدند که این همان روحانی قبل از انتخابات هست. حتی در مناظرات آقای رضائی به مردم کد داد و گفت "شما که اینقدر عصبی هستید وای به حالی که رئیس جمهور شوید" تا مردم متوجه عصبی بودن آقای روحانی بشوند که متاسفانه نشدند!
سرور
فرق یک آدم فرهیخته و منطقی با یک آدم بی ادب این است.
درود بر آقای شریعتمداری.
Iran, Islamic Republic of
خداييش شماها دوستاشين؟
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
رسانه های ما زود فریب بازی سیاسی رئیس جمهور رو خوردن. حاج حسن این حرف رو زده تا توجه رو از مساله بزرگتر دور کنه
زنگنه: رای دادگاه لاحه درباره پرونده کرسنت اعلام شده ولی فعلا نمی توانیم آن را رسانه ای کنیم
United Kingdom
آقای روحانی همین یکی را کم داشت که برادر حسین ایشان را به اخلاق مداری دعوت کنند!!!
قمر تاج خانوم
باید زیبا کلام و سریع القلم ایشات را به اخلاق مداری دعوت کنه که زیبا کلام دعوت کرد او ن یکی هم دعوت خواهد کرد ننه
ای تجدید نظر طلب استاد شریعتمداری چون بلای جان شما و آقازاده ها و شیوختونه تخریبش میکنید درود بر اون که تو دوران اصلاحات یک تنه در مقابل شیخ فتنه ایستاد و مردم رو بیدار کرد ننگ بر ...طلبان
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم که مثل همیشه گل کاشتی و افراطی ها و داعشی های ایران راعصبانی کردی .
داعش =فتنه گران
فعلا که داعشی های فتنه گر عصبانی هستند ...
شما که در فتنه 88 روی داعشی ها را هم سفید کردید ...اصلا داعشی ها از شما الگو برداری کردند ...
محسن
lمرگ بر داعشی ومرگ بر طرفدارانشان مرگ بر فتنه گروطرفدارانش مرگ بر منافقین وطرفدارانشان مرگ بر آمریکا واسرائیل مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر بی غیرت مرگ بربی حیا حالا میخواهی هر گروهی که باشند
حسين
معلومه كه عصبانيه عزيز
فقط كافيه نگاه كني ببيني كه داغ كرده به مخالفانش فحش ميده
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین ، اشتباه راتو میکنی و دوستان کاسب تحریمهایت . روحانی مرد عمل و اقتدار و تدبیراست و ازداعشی هانمی ترسد .
اتفاقا این شما تندروهای داعشی هستید که می خواهید از مذاکرات کاسبی کنید ...
ادبت به ادب رییس جمهورت چقدر شبیه است
تا اینجا هرچی نظر بود خوندم ولی حتی یکی از منطقدین شریعتمداری یه ذره منطق تو حرفاشون نبود.جز برچسب زنی و توهین و تهمت و ... منطق این دوستان به نظر میزسه اینه
سوفیا لوره
اتفاقٱ اصلاح طلب های طالبانی داعش مسلک که بیشتر عصبانی شدند که این سخنان به نفع ارزشی ها شد تا جایی که هم نوبخت رفت مجلس به معذرت خواهی و هم خود روحانی خواست یک جوری توجیه کنه که دیگه دیر شده بود
احسنت
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین تو اون هشت سال کجا بودی بابا؟؟
"ممه رو لولو برد"
"قیافه روشن فکری می گیرند به اندازه بزغاله هم فهم و شعور ندارند"
"آب و بریز اونجائی که میسوزه"
"خس و خاشاک"
و ....
اتفاقا معلوم شد که همه اش را درست می گفته است (جانم احمدی نژآد به خدا مرد بود نترس و شجاع و البته به دور از نفاق و ریا که امتاسفانه امروز گرفتارش شدیم)
احمدی نزاد این کلمات را به امریکا و عمله های داخلیش گفت نه مردم انقاابی ومنتقد امریکا پرستی.
یعنی فهمش خیلی سخته یاآ....
پرسیدی تو هشت سال کجا بوده هیشه استاد مشغول افشای آقازاده ها و پدرخوانده ها وشیوختون بودن البته حق بدین پرونده ی سنگینیه عزیز
کامران
چی فکر میکردیم ، چی شد ؟؟؟!!!
خدا عاقبتمونو به خیر کنه ...
جانا سخن از زبان ما میگویی
وحید
ادب مرد به ز دولت اوست را برای دیگران گفته‌اند نه برای خود!!!!!!!!!
ايراني مقيم
يك خاهش از جهان دارم و فكر كنم همه مخاطبان جهان آنرا تاييد كنند

قسمتي از سايت را با تابلو مشخص اختصاص بدهيد به دغدغه ها ـ تقاضاها و سوالات منتقدان روحاني
از اين قسمت ميشود پيگيري كرد كه منتقدان حتي به اندازه يك ساعت در تلويزيون راه پيدا كنند فقط يك ساعت
آنوقت ببينيد يك ماه نشده جهان را تعطيل ميكنند يا نه
جهان اگر درج نكردين لااقل پاسخي به درخواست بنده داشته باشيد
جناب شريعتمداري چهره ي شما در دولت نهم و دهم براي همه رو گشته . خداي تو احمدي نژاد بود يا حداقا امام زمان تواحمدي نژاد بود كه آخرش هم ...... شد . شما كنون جايگاهي نداريد پس بيش از اين خود را ضايع نكنيد . هر چند مي دانم عادت داري ..... كنيد .
ببینم شما عصبانی شدی که این رطب و یابس را به حاج حسین می گویی یا صریح؟!!!!!
توفیقی از قزوین
یا روزنامه کیهان از سال 89(که زاویه احمدی نژاد با رهبری مشخص شد ) را نخواندی یا نمی دانی حاج حسین عزیز مدیر مسئول روزنامه کیهان است یا چشم بر واقعیات بستی وگرنه مواضع انتقادی کیهان یا همین سایت ارزشمند جهان در مقابل انحراف احمدی نژاد در زوز فراوان و قابل دسترسی است
ثانیا احمدی نژاد اگر بخاطر برخی از رفتار مشابه اصلاح طلبان از چشم مردم افتاده اصلاح طلبان بدانند که تنفر از مواضع نا نجیبانه سال 88 آن و خیانت های به کشور و انقلاب باعث تنفر شدید مردم است
واقعا تربیت در بین شما داعشی های فتنه گر ارثی است ...
روزنامه کیهان به تنهایی شما و اربابانتان را روسیاه کرد...
واقعا تربیت در بین شما داعشی های فتنه گر ارثی است ...
روزنامه کیهان به تنهایی شما و اربابانتان را روسیاه کرد...
رضا
اتفاقا ضرب المثل آب رو بریز اونجایی که میسوزه خطاب به فتنه گران است نریختند هنوز دارند میسوزند
نوکران روز مزد اسرائیل .....طلب ها هم اکنون خبری تازه به دست ما رسید: حاج حسین دوباره پرونده های دیگری را رو کرد که باعث عصبانیت شیخ ..... شدو گفته میشود از درد این افشاگری حال این شیخ وخیم است آرزوی آرامش ابدی بر این شیخ را داریم بخش بعدی اخبار...........................
هر کس بتواند در این خصوص از آقای روحانی انتقاد کند امثال آقای شریعتمداری و آقای احمدی نژاد نمیتوانند چون خودشان بنیانگذار بی اخلاقی ... در کارهایشان بوده اند ...
تا جایی که ما دیدیم این فتنه گران داعشی بودند که سخنان منطقی شریعتمداری را با توهین پاسخ می دهند ...
نکنه فتنه گران شبه داعشی ها حق دارند؟
به نظرم حرفهای بعد از انتخابات جناب روحانی را باید در نظر بگیریم وگرنه حرفهای قبل از انتخابات فقط جنبه تبلیغات و کسب رای داشت همانکه تا به حال مشخص شده!
ایشون چه جوری روش میشه صحبت از اخلاق کنه.... کسی که روزنامه تحت نظرش هر روز جز تهمت و ناسزا به مخالفینش حرفی نداره.
خبرها حاکی از این است روزنامه ی کیهان با افشاگری های خود توانسته نوکران اسرائیل وحشی را بی آبرو سازد از این جهت حال نوکران و حمالان اسرائیلی وخیم به نظر میرسد واحد مرکزی کیهان حقیقت آباد
حسين
دوست دارم فقط يه نمونه تهمتشو بگي. فقط يه نمونه. از اون روز به بعد ما هم مثل شما به اوباما ميگيم مؤدب و ...
البته ما بجای عصبانیت در گفتار و قاطعیت در عمل را بیشتر می پسندم
اما من شرایط رییس جمهور را درک می کنم چون برای همه ماپیش آمده در محل کار خود وقتی آدمهای کج فهم و نادان که با رانت و رابطه در محل کارت وجود دارند و جالب اینه که تصمیم گیر هم هستند و با تصمیمات غلط همش موجب ناراحتی و ضرر می شوند و حرص خوردنش برای ما است
رییس جمهور هم تو این موقعیت است که درد و مشکل را فهمیده و می خواهد کاری بکنداما می بیند با یک سری آدمها با نادانی سنگ اندازی می کنند و اول باید دوستان نادان داخلی را شکست(کیهان.......) بدهد بعد برود سراغ دشمن خارجی!!!
حالا نظام باید با آن نفهم ها و نادان هایی که هم کرسنت ها را رقم زدند و هم جنایت فتنه را رقم زدند چگونه رفتار کند ؟
عجب پرسشی میکنه ها معلومه دیگه به شدت هر چه تمام
دوست دارن سفارت انگلیس باز شه و ان شاء الله نخواهد تونست خشمشان از اینه
واسه تو نون داره کاسه لیس ؟
Iran, Islamic Republic of
کی داره درس اخلاق میده
کسی که تهمت و افترا قوت روزانشه
نه می خوای فتنه گران دم از اخلاق بزنند ...می خوای خاتمی فتنه گر و کروبی رو بیاریم ما را نصیحت اخلاق مداری و قانون مداری بکند ؟
کامران
کدوم بکی از این بقول شما تهمت وافتراها تا کنون درست در نیامده؟حتی بکیش هم دروغ در نیامده.معلوم میشه عصبانیت امثال شما به خاطر اینه که حاج حسین درست زده به هدف!
کسی دارد حقایق بر ملا میسازد که افشاگری ....طلب هاو خیانت هایشان کارشه و چقدر آبروی آقازاده ها وقدیم الاسلام هارا برده است وای نگو که باز هم عصبانی میشن
عبدالله
حالا فهمیدم مخاطب خاص روحانی چه کسیه می گویند چوب که برداری گربه دزد خودش در میره...
مخاطب روحانی ملاک نیست ، ملاک واقعیت است ، همان واقعیتی که بزدلانی چون خاتمی رقم زدند ، همان محور شرارت !!!
جواد قيومي
Iran, Islamic Republic of
دوردبرحاج حسين
خوشم اومد . گل گفتي .
نمي دونم چرا اين اواخر روساي جمهور وقتي عصباني مي شوند . ميگن ممه ، لولو ، خاشاك ، بزغاله و البته جهنم
اي كاش مثل بردارحسين كه خيلي با ادب هستند . محترمانه برخورد مي كردند. !!!!!
حسین
سلام
این حرفاتون بارها جواب داده شده!
اون حرفایی که جناب احمدی تژاد زدند درمقابل آمریکای خونخوتر بود نه منتقدان داخلی!
خس و خاشاک رو هم برید فیلمشو ببینید!
گفتند 40 میلیون رای دادند و برنده ی اصلیند!
حال یه عده که خس خاشاک هشتند میخوان جلوی این مردمو بگیرند!
حتی به کسایی که بهشون رای ندادند هیچ بی احترامی نکرد.
و توی این 8 سال بنده اصلا یادم نمیاد بااون همه تخریبی که در سالهای آخر ریاست جمهوری از دو جناح میشد به کسی توهین نکردند!
اميران
حاج حسين مطالب منطقي وشمرده اي را بيان كردند
ابوذرخان بروبادقت یکباردیگه سخنرانی احمدی نژاد راگوش کن
کاظم
دولت به جاى حاشيه سازى جواب منتقدان را اگر جوابى دارد مستدل ومنطقى بدهد ولى تا به حال به همه سوالا ت وراهنما يى هاى حاج حسين شريعتمدارى پاسخى نديده ام
علوی
ظاهرا آقای رئیس جمهور آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم » را وارونه معنا می کند ! نمی دانم چرا مسولان ما از اقرار به اشتباه خود وحشت دارند و عذرخواهی کردن را یاد نگرفته اند ! جناب رئیس جمهور به جای قبول اشتباهات کلامی خود ، در صدد توجیه افاضات خود برآمد و و بر اشتباه خود صحه گذاشت و اصرار نمود و معنای تدبیر و امید و اعتدال را متبلور کرد ! هرچند برای ایشان متاسفم ولی از درگاه خدای حکیم مسالت می کنم که مسولان ما و بالاخص رئیس جمهور و دولتمردانش را هدایت کند .
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روحانی رییس جمهور محبوب ایران مطمئن باشید سال 96 با رای بیشتری رییس جمهور میشه
رهرو ولایت
هممون بیاییم رفتار و اعمالمون رو با بیانات و نصایای حضرت اقا بسنجیم اون موقع میفهمیم که چقدر با افقی که رهبری ترسیم میکنن فاصله داریم.پس بیاییم بیانات رهبری رو سرلوحه کارمون قرار بدیم
عباس
آقای روحانی اگر سیاست مدار باشند که انشاالله هستندبا ید بدانند که اینگونه اظهارات به مانند شلیکی می ماند که بجای اینکه طرف مقابل را هدف گرفته باشد خود را هدف گرفته است که نتیجه آن هم معلوم است .
وا شریعتمداری آخر اخلاقه !!!!!!!!!!! اگه اظهار فیض نکنه می میره
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقا محسن رضایی خیلی خوب این روز رو در مناظره ها پیش بینی کرده بود. خیلی گفت که اگه روحانی با این تحمل رئیس جمهور بشه خدا به داد مردم برسه
غیاثی
مطالب ارزنده و مفید و قابل قبول مطرح نمودند حال درست است که روزنامه کیهان در زمان آقای احمدی نژاد موضع گیریها با تاءخیر و انتقادات کمتری داشت ولی بحق و الانصاف انتقادها کفه دلسوزانه اش می چربد.