سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تنبیه صادقیان می‌توانست بیشتر هم باشد

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 374819
رئیس کمیته انضباطی اعلام کرد بررسی‌های لازم در مورد تخلف پیام صادقیان در بازی با فولاد صورت گرفته و این بازیکن حتی می‌توانست با تنبیهات بیشتری هم مواجه شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اسماعیل حسن‌زاده در خصوص آرای صادر شده از سوی کمیته انضباطی در مورد دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس، ضمن بیان مطلب فوف گفت: با توجه به نوع رفتاری که پیام صادقیان در دیدار با فولاد مرتکب شد و گزارشی که مقامات رسمی در طول برگزاری بازی و حتی خارج از زمین اعلام کرده بودند و مواردی هم که در پخش زنده مشاهده شده بود، کمیته انضباطی بررسی‌های لازم را انجام داد و با توجه به اینکه این رفتار می‌توانست شامل تنبیهات بیشتری باشد.

وی که با سایت فدراسیون فوتبال صحبت می‌کرد، افزود: بنابر بند ۳ ماده ۶۶ آئین نامه انضباطی وی را به سه ماه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کردیم. در صورتیکه چنین مواردی تکرار شود، تنبیهات بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: طبق آئین‌نامه جدید، آرای صادر شده، به محض ابلاغ، قابل اجرا است. ضمن اينکه کوچکترین رفتار مشهود، شامل تذکر است، لذا این تذکرات از سوی کمیته انضباطی شامل امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس به دلیل رفتار غیرورزشی که با سوت پایان بازی انجام داد و در هیچ گزارشی ثبت نشده و داور هم ندیده بود، اما به محض رؤیت و تائید این مساله، این موضوع شامل ایشان نیز شد.

وی در مورد تجدید نظر برای رای صادره برای پیام صادقیان تاکید کرد: درخواست تجدید نظر می‌بایست تا یک هفته پس از ابلاغ رای به کمیته استیناف داده شود و پس از ارائه درخواست، کمیته انضباطی براساس تشریفات اداری پرونده ایشان را به کمیته استیناف جهت بررسی مجدد ارسال خواهد کرد.

حسن‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: مطابق قانون حداقل و حداکثر جریمه‌ای که برای چنین رفتارهایی در آئین‌نامه تصویب شده است، از یک روز تا ۶ ماه است که کمیته انضباطی به تناسب عمل و رفتار و همچنین نوع شرایطی که بازیکن مرتکب شده، سه ماه را در نظر گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: براساس ماده ۶۷ آئین‌نامه جدید که برگرفته از فیفا است، اعتراض به داور نباید با فحاشی همراه باشد و یا اینکه به نحوی جایگاه داوری را متزلزل و باعث انکار تصمیم داور شود. بهتر است راجع به امور داوری اظهار نظری صورت نگیرد و اگر اعتراضی هست، می‌بایست به صورت مکتوب و با امضا بالاترین مقام باشگاه برای فدراسیون فوتبال ارسال شود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد رفتار ناشایست تماشاگران تصریح کرد: براساس آئین‌نامه کمیته انضباطی در صورتیکه رفتار ناشایستی از سوی تماشاگران صورت پذیرد، در مرحله اول جریمه‌هایی در نظر گرفته می‌شود. اما در صورت ادامه یافتن، بازی‌های بعدی با محرومیت تماشاگران و یا انتقال بازی به جایی بی‌طرف و حتی در شهرستان دیگر همراه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ما همیشه از همه بازیکنان و مربیان خواسته‌ایم تا برای سلامت فوتبال و موفقیت خودشان به قانون احترام بگذارند و به آن عمل کنند، حتی اگر قانون ضعیف و ناقص باشد. بر این اساس از نحوه پذیرش علی دایی از رأی داور نیز تشکر می کنم.

حسن‌زاده در پایان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار به خبرنگاران عزیز و آرزوی توفیق روزافزون برای آنها گفت: جهت پاسخگویی هرچه بهتر، سئوالات را از طریق روابط عمومی فدراسیون فوتبال در اختیار کمیته انضباطی قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *