پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

خبر‌خوش برای پزشکان تامین‌اجتماعی

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 374796
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با اعلام این خبر که اکنون نظام نامه جامع تامین اجتماعی در حال تدوین است، اظهار کرد: در همین راستا کارگروه‌های تخصصی در این سازمان تشکیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر محمدتقی خسروانی مقدم در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت اجرای نظام ارجاع داخلی سازمان تامین اجتماعی در استان تهران اظهار کرد: تامین اجتماعی دارای دو بخش بیمه‌ای و درمان است، اما بخش درمان همیشه کمرنگ دیده می‌شده است.

وی افزود: اما اکنون با حضور مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی، درمان در این سازمان دچار تحول جدی شده است. در همین راستا چندین برنامه طلایی تدوین و اجرا شده و بخشی دیگر در دست برنامه ریزی است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران در ادامه ضمن اعلام این خبر که اکنون نظام نامه جامع تامین اجتماعی در حال تدوین است، اظهار کرد: در همین راستا کارگروه‌های تخصصی در این سازمان تشکیل شده است. در هیچ ارگانی چنین نظامی وجود ندارد و اگر استقرار آن موفقیت آمیز باشد می‌تواند به الگویی برای سایر سازمانها تبدیل شود.

خسروانی مقدم ادامه داد: بسترسازی مناسب برای اجرا و نظارت بر حسن اجرای آن دو رکن مهم نظام ارجاع هستند. بر این اساس در ارجاع داخلی، بیمار در داخل مراکز ملکی تامین اجتماعی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد اما در ارجاع خارجی، اگر امکان درمان در مراکز ما میسر نباشد به سایر مراکز دانشگاهی در سطح کشور ارجاع خواهد شد که هزینه‌های آن بر عهده تامین اجتماعی است.

وی در ادامه با اعلام اینکه نظام ارجاع داخلی تامین اجتماعی در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان تهران از ماه آینده عملیاتی می‌شود، گفت: هدف اصلی از اجرای طرح نظام ارجاع، تکریم ارباب رجوع است.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در ادامه این نشست، خبری خوش برای پزشکان به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک (اول شهریورماه) داشت و گفت: مشکلاتی در رابطه با حقوق پزشکان مقیم بیمارستان تامین اجتماعی وجود داشت که از امروز اصلاح شده است.

خسروانی مقدم در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی حمایت از مظلومان جنگ زده غزه از سوی پزشکان تامین اجتماعی اظهار کرد: به لحاظ قوانین بین المللی امکانی برای اعزام پزشکان نداریم اما متقاضیان بسیاری در این خصوص وجود دارند. چند روز پیش پزشکان ما به طور سمبلیک در میدان فلسطین تهران گرد هم آمدند و بیانیه‌ای امضا شد.

وی افزود: تامین اجتماعی آمادگی کامل برای اعزام نیرو، دارو، کمک غذایی و هرگونه وسایل دیگر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *