جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کاهش ۴ درجه‌ای دمای هوای پایتخت

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 374791
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم وزش باد در شرق کشور به خصوص منطقه زابل و بروز پدیده گرد و غبار طی روزهای آینده، گفت: دمای هوای پایتخت از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده حدود ۴ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
به گزارش جهان، فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده اظهار داشت: به سبب نفوذ هوای خنک و استمرار آن از چهارشنبه تا روز شنبه هفته پیش رو سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور کاهش دمای هوا را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده باران، وزش باد و همچنین رعد و برق در برخی نواحی کشور افزود: انتظار می‌رود از اواخر وقت امشب تا ۲۴ ساعت آینده در گلستان و شرق مازندران شاهد بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد باشیم.

وی یادآور شد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه به خصوص در ساعات شب با تقویت جریانات شمالی در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش‌ها تشدید می‌یابد.

گودرزی ادامه داد: انتظار می‌رود طی همین مدت به خصوص در ساعات بعدازظهر در شمال البرز، تهران، سمنان و خراسان رضوی شاهد وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق و همچنین بارش پراکنده باران باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: بارش‌ها در طی روزهای پنجشنبه و جمعه در خراسان شمالی، گلستان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی فردا شب دریای خزر به سبب وزش باد مواج می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: طی روز جاری در هرمزگان، شرق فارس و جنوبی سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

گودرزی همچنین به تداوم وزش باد در شرق کشور اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود طی ۳ روز آینده وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تداوم یابد که این امر با گرد و خاک همراه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تهران نیز در برخی ساعات شاهد غبار محلی خواهیم بود، ادامه داد: انتظار می‌رود از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده دمای هوا در این کلانشهر روند کاهشی یابد به طوری که دمای هوا در پایتخت ۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *