پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

تحریم داعش توسط شورای امنیت

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 374781
شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی پیش نویس تحریم حامیان گروه تروریستی داعش و جبهه النصره را آغاز کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، الفرات نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد تدوین پیش نویس قطعنامه درباره داعش را آغاز کرد. هدف از این پیش نویس قطع کمک های هر گونه کمک (مالی و اعزام نیرو) به سوریه و عراق است.

کارشناسان ۱۵ عضو شورای امنیت بررسی پیش نویس این قطعنامه که توسط انگلیس پیشنهاد شده است را آغاز کرده اند و احتمالا طی هفته جاری تصویب خواهد شد.

به موجب این پیش نویس، افراد، گروه ها و جریان هایی که به گروه تروریستی داعش یا جبهه النصره در سوریه کمک می کنند تحریم خواهند شد. شورای امنیت تمامی کشورهای عضو این شورا را به اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از پیوستن تروریست ها به گروه داعش و جبهه النصره تشویق می کند و کسانی که در اعزام افراد به این گروه ها شرکت داشته باشند را تحریم خواهد کرد.

در بخش دیگر پیش نویس نسبت به هر گونه تجارت با تروریست هایی که بر میادین نفتی، گازی و زیرساخت های سودآور سیطره پیدا کرده اند هشدار داده شده است و اعلام شده است که این اقدام به مثابه حمایت مالی از تروریست ها محسوب می شود و مستوجب مجازات و تحریم است.

شورای امنیت با اشاره به اقدامات وحشیانه تروریست ها علیه غیر نظامیان در سوریه و اعدام گروهی افراد به ویژه سربازان و ظلم و ستم به اقلیت های دینی در عراق هشدار داده است که چنین اقداماتی جنایت ضد بشری محسوب می شوند و طبق ماده ۷ منشور سازمان ملل متحد می توان برای مقابله با این اقدامات از زور استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصلا داعش كيه و چيه كه در سازمان ملل مطرح مي شود؟!!!!