چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

جنگ ۲۲ و ۳۳ روزه با چراغ سبز عربستان بود

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 374643
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جنگ‌های ۲۲ و ۳۳روزه با چراغ سبز امارات و عربستان و با هدف از بین بردن حزب‌الله صورت پذیرفت که به لطف خدا و مقاومت مردم مظلوم فلسطین منجر به عقب‌نشینی اسرائیل شد
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران، اظهار داشت: بحث کنونی جهان اسلام، غزه و جنایاتی است که در این منطقه از جهان بدست خون‌خواران اسرائیلی و سرکردگانشان انجام می‌شود.

وی افزود: حضرت امام(ره) قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نظر صریح خود را درباره فلسطین اینگونه بیان داشتند که فلسطین پاره تن اسلام است و نظرات ایشان همیشه با در نظر گرفتن خداوند بیان می‌شد و به همین دلیل بود که همیشه فریاد ایشان در حمایت از مظلومین به هوا بر می‌خواست، لذا نظر حضرت امام از همان سال ۱۳۴۲ درباره مظلومین فلسطین و سلطه صهیونیست مشخص و معین بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیانی اینکه در مسائل منطقه بخصوص اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل غاصب از لحاظ تاریخی شاهد سه مرحله اصلی هستیم، گفت: می‌توان به شرایط فلسطین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شرایط فلسطین بعد از پیروزی انقلاب و فلسطین در چند سال اخیر اشاره داشت.

کوثری ادامه داد: در مرحله اول باید به مسائل تاریخی توجه ویژه‌ای کرد، مسائلی مانند عزیمت حضرت ابراهیم از عراق به فلسطین در ۱۸۰۰ سال قبل، اولین قبله مسلمین در زمان پیامبر مکرم اسلام و ایجاد حکومت عثمانی، که فلسطین عضوی از آن بود و در جنگ‌های جهانی نیز این منطقه به طور ویژه مورد نظر بود به طوری که در جنگ جهانی اول بعد از اعلام قیومت انگلستان بر این سرزمین، عزالدین قسام به پا خواست و در نهایت استکبار مجبور به شهادت رساندن این مجاهد شد و یا بعد از جنگ جهانی دوم و در سال ۱۳۴۸ اسرائیل توسط برخی از کشورهای جهان به رسمیت شناخته شد و بعد از آن بود که سازمان آزادی بخش فلسطین توسط یاسر عرفات پایه‌ریزی و جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی غاصب در سال ۱۹۶۷ انجام شد.

وی تصریح کرد: در آن زمان تمام کشورهای عربی در پی از بین بردن رژیم صهیونیستی بودند اما شاه ایران با تغذیه این رژیم، کمبودهای آنان را جبران و آنها را در مقابل اعراب پشتیبانی می‌کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از جنگ با اعراب بود که رژیم صهیونیستی بخشی از صحرای سینا را از مصر، کرانه باختری را از اردن، بلندی‌های جولان را از سوریه و همچنین قسمت‌هایی از لبنان را به تصرف خود درآورد. وقتی نگاهی به پرچم‌های اسرائیل می‌اندازیم بجز ستاره داود، دو خط آبی رنگ و بالا و پایین این پرچم مشاهده میکنیم، این خطوط به معنای سرزمینی است که از رود نیل شروع شده و به فرات خاتمه پیدا می‌کند، این همان چیزی است که اسرائیل در پی بدست اردن آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه استکبار به دنبال ایجاد کشور نامشروعی است که بعنوان مترسک در منطقه و در بین مسلمانان باشد گفت: مسلمانان و بخصوص ۴ کشور ایران، عربستان، عراق و کویت که دارای بیشترین ذخایر نفتی دنیا هستند متحد نشده و بین این کشورها اختلاف افکنی وجود دارد.

وی گفت: اینگونه است که به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) پی میبریم که فرمودند: اگر یک ماه شیر نفت را به روی اینان ببندید، آنها متلاشی می‌شوند و وقتی امام این مسئله را عنوان کردند، استکبار آنچنان به تکاپو افتادند که با تجهیز ناوگان دریایی خود برای ۳ ماه نفت ذخیره کردند.

کوثری تصریح کرد: با این وجود بعد از جنگ اسرائیل با اعراب جنگ دیگری در سال ۱۳۵۲ شمسی در گرفت که در نهایت منجر به امضای پیمان کمپ دیوید شد که در آن آمریکا می‌خواست با میانجیگری صلح را بین اسرائیل و اعراب برقرار نماید که موفق هم نشد. این پیمان‌نامه موجب شد مجاهد رشید اسلام ،خالد اسلامبولی در یک حرکت مجاهد گونه انور سادات که موجب ننگ مسلمین است را ترور کند.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که یکی از اهدافش از بین بردن رژیم غاصب صهیونیستی بوده و هست، سرزمین فلسطین نیز وارد یک مرحله زمانی دیگری شد. در ابتدا و بدون هیچ پرسش و پاسخی سفارت اسرائیل در ایران تبدیل به سفارت فلسطین شد و بعد از آن بود که جنایات این رژیم در صبرا و شتیلا صورت گرفت و در آن حدود ۳۰۰۰ انسان بی گناه به شهادت رسیدند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۶۱ وقتی رزمندگان اسلام در ایران توانستند خرمشهر را از وجود نیروهای بعثی آزاد نمایند، استکبار جهانی پی به نیروی عظیم جمهوری اسلامی برد و در یک حرکت استراتژیک از پیشروی ایران و خاتمه جنگ تحمیلی جلوگیری کردند و این حرکت بدین صورت بود که در آن هنگام استکبار با هماهنگی کشورهای عربی، اسرائیل را به حمله به جنوب لبنان ترغیب نمودند، اعراب به ایران اعلام کردند که حاضرند با کمک ایران به جنگ اسرائیل بروند و اسرائیل را از بین ببرند، آرزوی دیرین ایرانیان نیز از بین بردن این رژیم منحوس بود و به همین دلیل تیپ محمد رسول الله(ص) به فرماندهی حاج احمد متوسلیان و تیپ دیگری از ارتش به سوریه اعزام شدند و منتظر همراهی ارتش‌های اعراب برای حمله به اسرائیل شدند. وقتی اعراب حمایت نکردند، ایران متوجه شد که فریب خورده است و در همان هنگام بود که امام امت دستور بازگشت نیروها را داد و جمله معروف راه قدس از کربلا می گذرد را فرمودند.

وی ادامه داد: در همین سال ۱۳۶۱ بود که حزب‌الله لبنان شکل گرفت و در کنار آن جهاد اسلامی و در ادامه در سال ۱۳۶۶ نیز حماس تشکیل شد و آغاز انتفاضه اول در سال ۶۶ بعد از تشکیل حماس، با سنگ و چوب و ...صورت گرفت و بعد از آن جنگ ۱۶ روزه بود که با مقاومت حزب‌الله مواجه شد. انتخابات حماس شکل گرفت و اسماعیل حنیه به عنوان نخست وزیر فلسطین انتخاب شد.

کوثری به جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه اشاره و خاطرنشان کرد: این جنگ‌ها با چراغ سبز امارات و عربستان و با هدف از بین بردن حزب‌الله صورت پذیرفت که به لطف خدا و مقاومت مردم مظلوم فلسطین منجر به عقب‌نشینی اسرائیل شد و در جنگ ۲۲ روزه هدف تصرف غزه بود که اینگونه نشد و هدف از تصرف غزه نزدیکی این شهر به شهرهای اصلی رژیم صهیونیستی مانند تل آویو است که آنها بیم آن دارند که مجاهدین اسلامی در غزه اقدامات نظامی بر علیه شهرهایشان انجام دهند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه اسرائیل در جنگ فعلی در پی بدست آوردن غزه و از بین بردن حماس و مجاهدین اسلامی است، گفت: به طوریکه در آتش بس موقت نیز اعلام کرده‌اند که در صورت خلع سلاح حماس دست از حملات بر می‌دارند. البته حملات اخیر بسیار برنامه‌ریزی شده بود زیرا اسرائیل با مشکلات عدیده داخلی روبروست و با توجه به اینکه ذهن مردم جهان در زمان شروع این حملات درگیر داعش و جام جهانی فوتبال بود، می‌خواستند از این موقعیت به نفع خود استفاده نمایند و حتی "محمود عباس" را که دست نشانده آمریکا است و در کرانه باختری حاکم کند.

وی افزود: آنها حتی به مدارسی که در اختیار سازمان ملل است هم رحم نکردند و موجب کشته شدن بسیاری از کودکان بیگناه غزه شدند و اسرائیل حتی فکر هم نمی‌کرد که نتواند به اهدافش برسد، حزب‌الله و حماس با دانشی که ایران در اختیارشان گذارده آنچنان اسرائیل را در مخمصه قرار دادند که صنعت گردشگری در این کشور تعطیل شده و همه مردم در پناهگاه‌ها پنهان شده‌اند. اگر تصمیم با اسرائیل بود مطمئن باشد جنگ در همان هفته اول پایان می‌پذیرفت زیرا از لحاظ نیروهای زرهی، اسرائیل در وضعیت اسفناکی است.

به گفته کوثری ابراز تجربه ما نشان می‌دهد که مقاومت در برابر ستمکاران همیشه همراه پیروزی است، در همین اتفاقات چند سال اخیر سوریه، «حسن نصرالله» اظهار داشت که در همان اوایل مشکلات سوریه وقتی خدمت رهبر انقلاب رسیدیم و اعلام کردیم که کار تمام است و باید فکری به حال سوریه و بشار اسد کرد،معظم‌له با آن دید الهی خود فرمودند که اینطور نیست و آقای اسد و سوریه پیروز خواهند شد و همینگونه نیز شد.

وی گفت: ۸۰ کشور با سوریه وارد جنگ شدند و همین داعش نیز دست پروده همین تکفیری‌هاست و هنوز این گروه موجودیت درستی ندارد که دچار اختلافات داخلی شدند و حتی وقتی مسئله اسرائیل و غزه بوجود آمد آنها بازهم بر اختلاف خود با شیعیان تکیه داشتند بجای اینکه از برادران مسلمان حمایت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد: بنده امیدوارم آنچه مدنظر گروه‌های فلسطینی است که در نهایت منجر به آزادسازی سرزمینشان خواهد شد به منصه ظهور برسد و آتش بس موقتی که هم‌اکنون اعلام شده با آنچه که فلسطینیان می‌خواهند مانند رفع محاصره غزه، بازگشت این منطقه به زندگی عادی، قطع حملات صهیونیست‌ها به این منطقه، باز شدن گذرگاه رفح و برقراری ارتباط کرانه باختری و غزه هماهنگ شده تا پیروزی کامل نصیب مسلمانان مظلوم این منطقه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *