جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پشت پرده روابط حماس با حزب الله و ایران

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 374642
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تأکید بر وجود وحدت میان گروههای مختلف فلسطینی اعلام کرد که گروههای مقاومت قدرت بالایی در پیش بینی وقایع دارند و نتانیاهو با رجز خوانی سعی در سرپوش گذاشتن بر شکست اسرائیل در نوار غزه دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: جنگ بزرگ غزه همین روزها تمام خواهد شد و ملت فلسطین به تحقق اهداف خود در خلاصی از دست رژیم اشغالگر قدس و تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل و آزاد فلسطین نزدیک خواهند شد.

وی با اشاره به حمایتهای تشکیلات خودگردان و مردم فلسطین ساکن در کرانه باختری از نوار غزه گفت: کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه علیه رژیم اشغالگر قدس و در حمایت از ساکنین نوار غزه به پا خواستند.

وی افزود: گروههای مقاومت قدرت بالایی در پیش بینی وقایع و احتمالات موجود دارند و مقاومت و مردم فلسطین هرگز شکست نخواهند خورد و آنچه در طول یک ماه گذشته در غزه رخ داد گواه این مدعاست.

مشعل خاطر نشان کرد: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم اکنون با بحرانهای داخلی روبرو است و پس از شکست ارتش این رژیم در عرصه میدانی در نوار غزه، شروع به رجز خوانی کرده است و سعی می کند شکست نظامی خود را در عرصه سیاسی جبران کند.

وی درباره ایجاد فرودگاه و بندر بین المللی در نوار غزه به عنوان یکی از شروط اصلی مقاومت برای برقراری آتش بس دائم در نوار غزه گفت: ایجاد فرودگاه و بندرگاه بین المللی در نوار غزه از مطالبات اصلی مردم فلسطین است و مردم غزه می خواهند که به دور از فشار و محاصره زندگی کنند. غزه جزئی از فلسطین است و ایجاد بندر و فرودگاه و رفع محاصره از حقوق قانونی و طبیعی مردم غزه است.

رئیس دفتر سیاسی حماس از میانجیگرهای بین المللی اعم از مصر و دیگر کشورهای عربی برای برقراری آتش بس در غزه قدردانی کرد.

وی در ادامه بر وجود وحدت میان گروههای مختلف فلسطینی در عرصه سیاسی و نظامی تأکید کرد.

مشعل با اشاره به حمایت قطر از حماس گفت: هیچ شکی وجود ندارد که موضع قطر در برابر بحران غزه موضعی شایسته و برجسته است و روابط خوبی میان حماس و قطر ودیگر کشورهای عربی وجود دارد و حماس به این کشورها احترام می گذارد.

وی همچنین تصریح کرد که روابط حماس با ایران و حزب الله چه پیش از جنگ غزه و چه پس از آن ادامه داشته و دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *