پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پیش‌بینی هوای خاکی برای کشور

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 374517
هواشناسی برای سه روز آینده، برای اغلب مناطق کشور از جمله تهران، وجود گرد و خاک را پیش‌بینی کرده است.
به گزارش جهان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)با بیان این که طی دو روز آینده پدیده گرد و خاک برای تهران پیش‌بینی می‌شود گفت: تهران در دو روز آینده با دو درجه کاهش دما، به تدریج خنک‌تر می‌شود.

احد وظیفه افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که طی سه روز آینده در برخی مناطق جنوب استان سیستان وبلوچستان، شمال و شرق استان هرمزگان و جنوب کرمان درساعات بعد از ظهر واوایل شب افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده یا رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در دو روز آینده به سبب وزش باد نسبتا شدید در جنوب استان سمنان، شمال اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران پدیده گرد وخاک پیش بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده در شرق کشور به ویژه شمال سیستان وبلوچستان وزش باد و گرد وخاک ادامه خواهد داشت.

وی از بارش پراکنده در روزهای دوشنبه و سه شنبه در سواحل مرکزی وشرقی خزر خبر داد و افزود: از بعد از ظهر روز سه شنبه تا اواخر هفته دریای خزر مواج خواهد بود و کاهش تدریجی دما روی نوار شمالی کشور دور از انتظار نیست.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز دوشنبه صاف و در شهرهای جنوبی با باد و گردوخاک همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۴۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز سه شنبه نیز آسمان پایتخت صاف و در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۳۹و ۲۷درجه سانتیگراد خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *