جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

زمان بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 374351
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفته است که سفارت انگلیس در تهران پس از طی کردن ترتیبات اجرایی بازگشایی خواهد شد؛ معاون وزیر خارجه ایران هم از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران بزودی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به خبرگزاری ما گفت که سفارت کشورش در تهران پس از طی ترتیبات اجرایی در تهران بازگشایی می‌شود.

وی از ارائه تاریخ دقیق و جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما گفت که ابتدای بازگشایی با شروع به کار چند نفر از کارکنان و در بخش کوچکی خواهد بود. محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس نیز گفته است که سفارت انگلیس در تهران به زودی بازگشایی می‌شود. آقای حبیب‌الله‌زاده می‌گوید: همچنین همه بخش‌های سفارت ایران در انگلیس در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شود. هم‌اکنون مذاکرات برای بازگشایی کامل سفارتخانه‌های دو کشور در حال انجام است تا در آینده‌ای نزدیک این کار صورت بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به خبرنگار ما گفت که بازگشایی کامل سفارت انگلیس در تهران به محض طی کردن ترتیبات اجرایی و طی چند هفته آتی احتمالا صورت گیرد.

وی گفت که سطح روابط فعلا در حد کاردار در نظر گرفته شده و تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است و در صورت ایجاد تغییر در این سطح خبر آن متعاقبا اعلام می‌شود.

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در خصوص برخی اخبار مبنی بر بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس در روز سه‌شنبه هفته جاری گفت: این کار بزودی انجام می‌شود و تاریخی قطعی هنوز تعیین نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *