جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تأمین 63 هزار فضای پارک خودرو در پایتخت

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 374340
یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر سیاست مدیریت شهری تهران در خصوص ترافیک ساکن گفت: سیاست مدیریت شهری در این خصوص، کاهش پارک حاشیه ای خودروها به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی حاصل از این نوع توقف است.
به گزارش جهان هب نقل از مهر،ابوالفضل قناعتی افزود: در برنامه ۵ ساله اول شهر تهران، احداث ۱۰ هزار فضای پارک محقق و در برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران نیز تحقق ۶۳ هزار فضای پارک جدید پیش بینی شده است.

وی با اعلام بر این که سیاست شورای اسلامی شهر تهران، توسعه سیستم حمل و نقل شهری است، تأکید کرد: ۶۳ هزار فضای پارک جدید عمدتاً به صورت مسقف عموماً در خارج از محدوده طرح ترافیک قرار خواهند داشت که این امر می تواند باعث بهبود وضعیت پارکینگ های عمومی در تهران شود.

پارکومترها جای پارکبان ها را می گیرند

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع تخلفات مطرح شده در زمینه پارک های حاشیه ای توسط برخی از پارکبان ها، اظهار کرد: نظارت لازم بر فعالیت پارکبان ها از سوی مدیریت شهری به خوبی انجام شده اما نمی توان منکر تخلفات بعضی از پارکبان ها شد.

قناعتی با بیان این که به همین دلیل، شورای شهر به دنبال مکانیزه کردن روند پارک حاشیه ای خودروهاست، تصریح کرد: در این صورت به واسطه کاهش نقش نیروی انسانی، امکان انجام چنین تخلفاتی از بین می رود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در سیستم حمل و نقل شهری از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در خصوص پارک حاشیه ای با استفاده از پارکومتر به جای پارکبان دخالت نیروی انسانی که می تواند باعث ایجاد برخی مسائل و مشکلات شود، کاهش می یآبد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *