پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نوزادان مینیاتوری خزر به بلوغ می‌رسند؟

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 374317
از امسال با تکثیر و رهاسازی زیرگونه منقرض شده "شاه میگوی آب شیرین" دریچه‌ای تازه به روی صید و صیادی و پرورش آبزیان گشوده است
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدرضا برجی که مدیریت تالاب بین المللی انزلی را برعهده دارد، گفت: این اداره کل تلاش می‌کند با جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به این تالاب و اجرای طرح احیای تالاب بین المللی انزلی از سال آینده، گام‌های موثری برای نجات این بومی خزر بردارد.



وی، یکی از مهمترین تهدیدات نوزادان رهاسازی شده شاه میگوی آب شیرین را در تالاب انزلی، وجود نوعی میگوی مهاجم موسوم به ماکرو براکیوم دانست و افزود: جمعیت این گونه مهاجم که با کشتی‌ها و سایر محصولات شیلاتی وارد شده، به علت ضریب بالای تکثیر و مقاوم بودن، در سالهای گذشته افزایش چشمگیری در تالاب یافته و علاوه بر استفاده از جیره غذایی و اشغال زیستگاه‌ها و محل‌های زادآوری "شاه میگوی آب شیرین"، در مواردی از نوزاد شاه میگوها هم تغذیه می‌کنند.



برجی با بیان اینکه در نشستی با مسئولان پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور تهدیدات زیست محیطی شاه میگوی آب شیرین را مطرح کردیم، خاطرنشان کرد: مقرر شد برای اجرای طرح پژوهشی در این باره، از محل اعتبارات طرح احیای تالاب انزلی هزینه شود.



مدیرکل محیط زیست گیلان افزود: هرگونه اقدام حفاظتی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان منوط به ارائه این طرح و اطلاع از مکان‌های پراکنش شاه میگوی آبهای شیرین در تالاب بین‌المللی انزلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *