سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تعیین پرچمدارایران دربازی‌های آسیایی

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 374268
وزنه‌بردار تیم ملی پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی شد.
به گزارش جهان، به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، پانزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک و با محوریت نهایی کردن تکلیف تیم های اعزامی به بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون برگزار شد که در پایان این نشست شاهرخ شهنازی دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک به تشریح مصوبات این نشست پرداخت.

وی انتخاب پرچمداران ایران برای دو رویداد مهم پیش رو را اولین مصوبه جلسه امروز هیات اجرایی عنوان داشت و گفت: با در نظر گیری تمامی شرایط و بررسی حضور تیم های مختلف کاروان در دهکده ورزشکاران در زمان برپایی افتتاحیه بازی ها تصمیم گرفتیم تا بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان و المپیک و دارنده عنوان قویترین مرد جهان را به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران اعزامی به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی انتخاب کنیم.

شهنازی یاد آور شد: اسامی ورزشکاران اعزامی به دومین دوره بازی های المپیک نانجینگ نیز مورد بررسی های دقیق و فراوان صورت گرفت که در پایان مقرر شد خانم کیمیا علیزاده قهرمان تکواندوی نوجوانان جهان به عنوان پرچمدار کاروان اعزامی ایران به این دوره از بازیها انتخاب شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک از نهایی شدن کاروان اعزامی به بازی های آسیایی خبر داد و گفت: پس از نهایی شدن لیست ۱۸ تیم اعزامی کاروان ورزشی ایران به بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون (کشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری ، والیبال سالنی، تکواندو ،کاراته ، ووشو ، بسکتبال، فوتبال (تیم امید)، هندبال، کبدی، دوومیدانی، تیروکمان، بوکس، جودو، قایقرانی ،دوچرخه‌سواری، تیراندازی و شمشیربازی)، می بایست از بین رشته های حمایتی نیز تیم هایی انتخاب می شدند که این تصمیم گیری امروز صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: با توجه به تصمیم اعضای هیات اجرایی مقرر شد رشته ژیمناستیک با ۵ ورزشکار، شنا با ۵ ورزشکار، بدمینتون با ۲ ورزشکار ( ۱ مرد و ۱ زن)، تنیس روی میز با ۳ ورزشکار( ۲ مرد و ۱ زن) به کاروان اضافه شوند.

شهنازی در پایان گفت: بدین ترتیب کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی اینچئون با ۲۲ تیم راهی کره می گردد. همچنین مقرر شد تیم سپک تاکرا بصورت مشروط جهت تصمیم گیری نهایی تحت نظارت قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *