جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

عارف،سازمان‌سیاسی‌جوانان‌تشکیل‌میدهد

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 374230
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه "جوانان نخبه باید در مجلس آینده حضور و مشارکت جدی داشته باشند"، بر لزوم فعالیت سیاسی جوانان در قالب تشکل‌های سیاسی مختص جوانان تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، گفت: تجربه موفق "پویش امید" در انتخابات خرداد ۹۲ که با حضور جوانان نخبه دانشگاهی شکل گرفت می‌تواند در آینده در قالب تشکل‌هایی همچون یک سازمان سیاسی مختص جوانان یا یک حزب سیاسی متعلق به جوانان ایفای نقش کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیرش مبنی بر اینکه می‌خواهد پلی باشد برای ورود جوانان به مجلس آینده، گفت: باور قلبی و اعتقاد راسخ من به حضور مؤثر جوانان در مناسبات مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی - اجتماعی از جمله انتخابات است؛ چراکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر میدانی که جوانان حضور داشتند، خوش درخشیدند.

این استاد دانشگاه در همین زمینه خاطرنشان کرد: حرفه اصلی من معلمی است و در تمام دوران تصدی این حرفه تلاش کردم جوانان را به مرحله‌ای برسانم که به مقام علمی بالاتر از خودم نائل شوند و موفق هم شده‌ام. در مقطع فعلی می‌خواهم این نقش را در عالم سیاست ایفا کنم.

نمی‌خواهم بخشی از منازعات سیاسی باشم

عارف در ادامه با بیان اینکه "تلاش دارم به جای آنکه بخشی از منازعات سیاسی باشم، به کادرسازی اقدام کنم"، به حضور مؤثر جوانان در انتخابات خرداد ۹۲ اشاره کرد و گفت: همگان به یاد دارند در فضایی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر فضای سیاسی کشور حاکم بود این جوانان بودند که با وجود برخی بی‌مهری‌ها و محدودیت‌ها حضور بانشاطی در صحنه انتخابات داشتند و مطمئناً یکی از دلایل پیروزی جریان اصلاحات و اعتدال نقش‌آفرینی مؤثر جوانان بود.

پویش امید می‌تواند به سازمان سیاسی جوانان تبدیل شود

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به فعالیت "پویش امید" در ستاد انتخاباتی خود اشاره کرد و گفت: تجربه موفق "پویش امید" در انتخابات خرداد ۹۲ که با حضور جوانان نخبه دانشگاهی شکل گرفت می‌تواند در آینده در قالب تشکل‌هایی همچون یک سازمان سیاسی جوانان یا یک حزب سیاسی متعلق به جوانان ایفای نقش کند.

حامی معنوی سازمان سیاسی جوانان هستم

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره کارکرد این سازمان سیاسی مختص جوانان نیز اظهار کرد: به نظر من در این سازمان سیاسی مقدرات سازمان کاملاً به عهده خود جوانان خواهد بود و نقش من تنها به صورت حامی معنوی این سازمان سیاسی است.

عارف ادامه داد: سازمان سیاسی جوانان صرفاً مختص به اعضا و هواداران فعلی اینجانب من و کسانی که تاکنون در ستادهای انتخاباتی‌ام فعالیت کرده‌اند نخواهد شد و برنامه‌ای جدی برای جلب همکاری تمام نخبگان سیاسی فعال جوان در دست تهیه است و با کمال افتخار دست همکاری به سوی همه آن‌ها دراز خواهیم کرد.

سازمان سیاسی جوانان می‌تواند تشکلی جدید در داخل جبهه اصلاحات باشد

وی با تاکید بر اینکه "حوزه فعالیت این سازمان سیاسی جوانان در حوزه تعریف شده مبانی و اصول اصلاح‌طلبی مردم‌سالار و متشکل از باورمندان به قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است"، اظهار کرد: سازمان سیاسی جوانان نه تنها انشعابی از جبهه اصلاحات نیست بلکه تلاش خواهد کرد به عنوان تشکل جدیدی در این جبهه فعالیت کند.

جوانان باید پوسترچسبان ایده‌ها و افکار خود باشند

این فعال سیاسی در ادامه تاکید کرد: جوانان باید پوسترچسبان ایده‌ها و افکار خود باشند. جوانان شرکای سیاسی ما هستند و من به این نسل به چشم کارمندان سیاسی خود نگاه نمی‌کنم که قرار باشد صرفاً نقش نیروهای کف خیابانی را داشته باشند و نصیبشان از سیاست تنها دور شدن از روال عادی زندگی، تحصیل و کار باشد.

عارف در همین راستا با اشاره به فعالیت‌های شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان، تصریح کرد: عمده فعالیت بنیاد امید ایرانیان بر عهده شاخه جوانان این بنیاد است که تاکنون فعالیت‌های مختلفی در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام داده است و در آینده این فعالیت‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان به گسترش فعالیت‌های این بنیاد در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون در چهار استان کشور دفاتر استانی بنیاد امید ایرانیان با محوریت فعالیت جوانان افتتاح شده است که ان‌شاءالله تا پایان سال برخی دیگر از شعبه‌های استانی بنیاد راه‌اندازی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا باورش شده که خیلی رای داره و خیلی مهمه! آخرین نظرسنجی خودشان در انتخابات پارسال ایشان 8 درصد رای داشت. از طرفی اگر رای بالا داشت نمی توانستند او را کنار بگذارند