شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سفر غیرمنتظره جان کری به افغانستان

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 374141
وزیر امور خارجه آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده برای حل بحران انتخاباتی افغانستان وارد کابل شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه به افغانستان سفر کرد تا نامزدهای دور دوم انتخابات را به حل اختلافات ترغیب کند چرا که این بحران در صورت خروج نیروهای ناتو به بی‌ثباتی منجر خواهد شد.

اتهام تقلب گسترده در انتخابات ماه ژوئن افغانستان، این کشور را وارد بحران سیاسی جدیدی کرده است که سازمان ملل با ابراز نگرانی گفته است که نتیجه این جنجال احتمالا به احیای مناقشات قومی ختم خواهد شد.

کری ماه گذشته به افغانستان سفر کرد و میان "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی" میانجی‌گری کرد و در نهایت دو طرف با باز شماری تمام آراء تحت نظارت سازمان ملل و تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند اما این توافق با پیشرفت کمی همراه بود که به علت اختلافات میان این دوکاندیدا بود. هنوز هیچ تاریخ جدیدی برای سوگند رئیس جمهور جدید اعلام شده است.

یکی از مقام‌های همراه جان کری گفت: ما می‌خواهیم که مراسم تحلیف تا پایان ماه جاری میلادی برگزار شود. نشست ناتو قرار است چهارم و پنجم سپتامبر برگزار شود و ما می‌خواهیم که رئیس جمهوری جدید افغانستان به نشست ناتو در ولز برود و حمایت از نیروهای امنیت ملی افغانستان را خواستار شود.

وی افزود: به نفع همه است که این اتفاق بیفتد. این هدف ماست و هر آنچه لازم باشد برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهیم. می‌دانیم که این کار سخت است اما غیرممکن نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *