جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

آب پرمصرف‌ها در تهران از فردا قطع می‌شود

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 374139
مدیرعامل آبفای استان تهران از قطع آب مشترکان پرمصرف از فردا شنبه بین ساعت ۱۰ تا ۱۷ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد پرورش گفت: از فردا شنبه ۱۸ مرداد آب آشامیدنی ٣٠٠٠ مشترک که بالاتر از ٥٠ متر مکعب در یک دوره مصرف دارند از ساعت ١٠ تا ١٧ قطع می‌شود. این دسته از مشترکان تقریباً ۲.۵ برابر متوسط مصرف شهر تهران که حدود ٢٠ مترمکعب در یک دوره است آب مصرف می‌کنند.

در چند ماه گذشته از سوی آبفای استان تهران برای ٧٠٠ هزار مشترک پرمصرف اخطار کتبی ارسال شده است.

پرورش افزود: از ٧٠٠ هزار مشترک پرمصرف، حدود ٩٠٠٠ مشترک بالاتر از ٤٠ متر مکعب و ٣٠٠٠ مشترک نیز بالاتر از ٥٠ متر مکعب در یک دوره آب شرب مصرف کرده‌اند.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در حال حاضر قطع آب به‌صورت موردی و مقطعی است اما اگر مصرف بالا همچنان ادامه یابد به دریافت مجوزهای قضایی برای قطع کامل آب این مشترکان اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به کمبود شدید منابع آبی در استان تهران و اینکه تاکنون قطع آب هیچ‌یک از مشترکان به‌دلیل مصرف بی‌رویه نبوده است، افزود: قطعی‌های موردی آب به‌سبب خرابی‌های شبکه بوده است و هیچ‌یک از آن‌ها جنبه تنبیهی نداشته است.

پرورش با بیان اینکه در حال حاضر قطع آب مشترکان با مصرف زیر ٥٠ متر مکعب در دستور کار قرار نگرفته است اضافه کرد: قطع موردی و مقطعی آب در مراحل بعدی برای مشترکانی که مصرف بین ٢٠ تا ٥٠ متر مکعب دارند اعمال خواهد شد.

به‌گفته پرورش حدود ٧٠ درصد از مشترکان خانگی تهرانی زیر ٢٠ متر مکعب آب مصرف می‌کنند.

جریمه نقدی نداریم

پرورش در مورد وجود جریمه نقدی برای مشترکان پرمصرف گفت: در حال حاضر ما مجوز چنین اقدامی را نداریم و فقط می‌توانیم از سیستم تنبیهی قطع آب استفاده کنیم.

او در خصوص وضعیت مصارف بخش‌های عمومی و اداری خاطرنشان کرد: قبل از بخش خانگی به پرمصرف‌های عمومی هم اخطار داده شده است. همچنین برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم که مصرف مشترکان پرمصرف غیرخانگی مانند سازمان‌ها و ادارات دولتی را با ایجاد محدودیت کنترل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کار بسیار پسندیده ای است
Iran, Islamic Republic of
خوب چی شد حالا؟؟!!