پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

تهدید حمله روسیه به اوکراین واقعیت است

پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 374041
وزیر دفاع آمریکا می‌گوید: تقویت نظامی روسیه در مرزهای اوکراین خطر حمله روسیه به این کشور را افزایش داده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در مرکز فرماندهی اروپا در اشتوتگارت آلمان، گفت که کاملا با نظر وزیر خارجه هلند مبنی بر اینکه تقویت نظامی روسیه در مرزهای اوکراین خطر حمله را قوت می‌بخشد، موافق است.

هاگل که برای دیدار با رهبران نظامی اروپا به اشتوتگارت رفته گفت: من نیز این خطر را واقعی می‌دانم. وقتی شما شاهد تقویت نظامی روسیه آن هم نیروهای بسیار پیشرفته و مجهز و آموزش دیده با تجهیزات سنگین نظامی در طول مرزها هستید متقاعد می‌شوید که تهدید واقعی و جدی است.

آمریکا و مقام‌های ناتو می‌گویند در حال حاضر ۲۰ هزار نیروی روس در مرزهای شرقی اوکراین مستقر شده‌اند. آمریکا همچنین روسیه را به آموزش و تجهیز جدایی‌طلبان برای مبارزه با دولت اوکراین متهم کرده است.

روسیه بارها ادعاهای اوکراین و کشورهای غربی در خصوص تقویت نظامی در مرزهای این کشور را رد کرده است.

هاگل گفت: هرچقدر که روسیه این تنش را ادامه دهد و بر شدت آن بیفزاید احتمال تشدید شرایط و کشیده شدن این شرایط به جنگ بیشتر می‌شود و ما باید برای این مرحله آماده باشیم.

هاگل همچنین گفت که اقدامات تحریک‌آمیز روسیه، آمریکا و متحدانش را مجبور می‌کند که نگاهی جدی‌تر به آمادگی‌های ناتو برای چنین بحران‌های نظامی و دیگر چالش‌ها در آینده داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *