شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

طرح ابتکاری چین برای حل بحران غزه

پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۱۱
کد مطلب: 374011
سفیر چین در ایران با اشاره به مطالبات جنبش عدم تعهد از تل آویو به جزئیات طرح ابتکاری چین برای حل بحران غزه پرداخت.
به گزارش جهان، پانگ سن سفیر جدید چین در جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با مهر ضمن استقبال از طرح های ابتکاری ایران برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان جهت رسیدگی به وضعیت غزه در هتل آزادی تهران برگزار شد، گفت شمار زیادی از کشورها در این نشست شرکت کرده که برخی از نمایندگان در سطح وزیر و شماری در سطح معاون وزیر بودند.

پانگ سن تاکید کرد: این نشست با هدف نشان دادن حمایت جامعه جهانی از مرم مظلوم غزه و ابراز همبستگی با فلسطینیان، محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در این باریکه و بمباران اماکن عمومی از جمله بیمارستان ها، مدارس و مراکز مذهبی در غزه برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این نشست خواهان ایجاد آتش فوری میان حماس و تل آویو و همچنین توقف اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل و آغاز تحقیقات سازمان ملل درباره جنایات تل آویو و مسئولان این اقدامات نظامی هستند.

پانگ سن تاکید کرد: چین به عنوان نماینده دائم شورای امنیت اول از همه از آتش بس میان حماس و تل آویو و ازسرگیری مذاکرات میان طرفین برای توقف کشتار تژادی غیرنظامیان در غزه حمایت می کند، چنانچه وانگ یی وزیر خارجه چین دو بار در ماه جاری به مصر سفر کرد تا پیشنهاد پکن را برای ایجاد آتش بس فوری در غزه و کشتار غیرنظامیان و ارسال کمک های بشردوستانه ارائه دهد.

وی افزود: چین آماده است تا نقش سازنده ای را برای حل بحران غزه و بهتر کردن اوضاع در این باریکه ایفا کرده و کمک های بشردوستانه را به مردم غزه ارسال کند. پانگ سن در رابطه با دلیل سکوت جامعه جهانی در قبال تحولات غزه گفت: نشست تهران نشان می دهد که جامعه جهانی در قبال تحولات غزه بی تفاوت نبوده و تمام کشورهای جهان باید همبستگی خود را با فلسطینیان نشان دهند.

سفیر جدید چین در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضع کشورش در قبال تحولات غزه گفت: چین هرگونه تجاوز به غیرنظامیان در غزه را محکوم می کند و نباید زنان و کودکان مورد آماج حملات رژیم صهیونیستی قرار گیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که "آینده تحولات غزه را چطور ارزیابی می کنید؟" گفت: امیدوارم که آتش بس طولانی با هدف توقف کشتار غیرنظامیان و برقراری صلح در غزه ایجاد شود و همچنین مذاکرات مستقیم به منظور یافتن روش مناسب برای پایان دادن به درگیریها و همچنین صلح در این منطقه ازسرگرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *