جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

هاآرتص: شکست از حماس دردناک است

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 373827
روزنامه «هاآرتص» پس از شکست ارتش رژیم صهیونیستی از گروه‌های مقاومت در فلسطین، ارتش را به باد انتقاد گرفت و به راهبردهای موفق حماس در جنگ غزه اعتراف کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس روزنامه «هاآرتص» در پی شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه انتقادات تندی را نثار ارتش کرد. این روزنامه نوشت: اسرائیل ارتش بزرگی سازماندهی کرده اما این ارتش باهوش نیست.

هاآرتص سپس به صحبت رئیس ستاد مشترک سابق ارتش که «اسرائیل نیاز به ارتشی کوچک اما باهوش دارد» استناد کرد و گفت: در واقع ما ارتشی بزرگ درست کردیم که باهوش نیست، ارتشی که بهترین جنگنده‌ها و تانکها و وسائل الکترونیکی پیشرفته دارد اما عقل یهودی‌اش را در صندوقچه گذاشته و چه بسا بدتر از آن عقلش را نزد حماس رها کرده است.

‌در ادامه این گزارش آمده است علیرغم بالابردن بودجه هنگفت ارتش، اما تخریب تونلهای حماس با موفقیت همراه نبود و حماس با تعداد تونلها، نوع و عمق آن ما را غافلگیر کرد و جدا دردآور است که حماس بدون سلاح دریایی، هوایی و خودروهای زرهی می نیشند و عقل خود را به کار می‌اندازد و ارتش اسرائیل را شکست میدهد، درست است که حماس بمبی به وزن یک تن ندارد اما این گروه تونلهای هجومی و گروههای چریکی دارد ، مسخره‌تر ادعای کسانی است که می‌گویند حماس ضربه سختی خورد و برای همین به آتش‌بس متوسل شد.

هاآرتص در پایان خطاب به ارتش و سران آن میگوید: چه زمانی در اسرائیل ابزار قدرت را خواهند آموخت و عقل خود را از صندوقچه بیرون خواهند آورد؟

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز سه‌شنبه از نوار غزه عقب نشست و قبول کرد که طبق خواسته قبلی گروه‌های مقاومت، بدون قید و شرط وارد مذاکرات آتش‌بس شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر اسرائیل
ان شاالله که با فرود موشکهای استراتژیک در تل آویو رژیم صهیونیستی تجربه غزه را شدیدتر و کوبنده تر و هولناک تر تجربه خواهد کرد .
این تازه درد اول زایمان خاورمیانه اسلامی هست از این دردناک تر هم به سراغ اسرائیل و مزدورانش خواهد آمد