جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

علت گرانی میوه از نظر یک نماینده مجلس

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 373711
یک عضو کمیسیون مجلس با اشاره به افزایش قیمت میوه در بازار، مافیای میوه را عامل این افزایش قیمت دانست.
به گزارش جهان، علی ایرانپور در گفت‌وگو با ایسنا ، عنوان کرد: در این موقع از سال هیچ موضوع خاصی وجود ندارد که باعث افزایش قیمت شود؛ نه افزایش تقاضا وجود داشته و نه کاهش میوه در سطح بازار شاهد بوده‌ایم که بگوییم اینها باعث افزایش بار روانی و در نتیجه بالا رفتن قیمت‌ها بوده است.

او گفت: متأسفانه تعداد معدودی هستند که کار واردات میوه را انجام می دهند آنها مافیای میوه هستند و به تناسب هر از چندگاهی قیمت میوه را افزایش می دهند به همین دلیل باید به جای اینکه کاهش میوه را در افزایش قیمت دنبال کنیم، باید عملکرد این افراد دنبال کنیم.

ایرانپور به عنوان مثال به محصول موز اشاره کرد و افزود: در قیمت موز هم هر از گاهی افزایش قیمتی صورت می گیرد و حتی جهش آن در بازار به ۲ تا ۳ هزار تومان می رسد. این مسئله به بازار جهانی ربطی ندارد بلکه به واسطه کار دلالها است.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: اگر شاهد افزایش ناگهانی قیمت میوه هستیم، به خاطر وجود واسطه ها و دلال‌ها است. البته نباید دور از نظر داشته باشیم که مشکلاتی که در فصل زمستان به وجود آمد باعث کاهش تولید میوه شده است اما این مسئله به اندازه ای نبوده که قیمت میوه بالا برود بلکه میوه مورد نیاز چه از طریق واردات و چه از تولید داخلی تأمین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *