جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶
واکنش رئیس کمیسیون نظارت شورا به نامه وزارت کار

نگرانیم برای همسویی با کنوانسیون‌های بین‌المللی، همجنس‌بازی هم در کشور آزاد شود

يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب: 373526
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ضمن ابراز تاسف از نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرداری تهران در خصوص تکریم جایگاه بانوان در شهرداری گفت: این نامه یکی از عجیب‌ترین و نادرترین اقدامات یک مقام مسئول بعد از انقلاب اسلامی ایران است.
نگرانیم برای همسویی با کنوانسیون‌های بین‌المللی، همجنس‌بازی هم در کشور آزاد شود
به گزارش جهان به نقل از فارس، پرویز سروری با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی ها و به عبارتی نعمات نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی آن است، اظهار کرد: اساسا طبق مبانی نظام جمهوری اسلامی، کشور باید براساس اراده مردم شکل بگیرد نه اینکه بیگانگان در سرنوشت آن دخالت داشته باشند. بنابراین بیان چنین اظهاراتی آن هم از سوی یک مقام مسوول عجیب به نظر می رسد.

وی افزود: بی شک ما به دلیل ارزش های اسلامی انقلاب کردیم و حال، رها کردن این ارزش ها و پذیرفتن ارزش های نظام سکولار و لیبرال دموکرات به معنی برگشتن به نظام شاهنشاهی و در واقع همان نظام بی خاصیت، بی هویت و وابسته است.

سروری با بیان اینکه مردم به دلیل همین بی هویتی بود که نظام شاهنشاهی را برانداختند، تصریح کرد: متاسفانه معاون وزیر حتی وقت نکرده است که متن کنوانسیون ذکر شده را به طور کامل مطالعه کند چرا که در متن کنوانسیون اشاره ای به تفکیک جنسیتی نشده است.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در شهرداری تهران در خصوص تکریم جایگاه زن و خانواده بیان داشت: در این دستورالعمل نه تنها تبعیض وجود ندارد بلکه موضوع ارتقای نقش زنان در شهرداری مطرح شده است.

سروری در ادامه گفت: ما حداقل در ۱۰ سال اخیر شاهد افزایش کمی و کیفی نقش زنان در شهرداری تهران هستیم به طوری که بسیاری از بانوان در راس امور، مسوولیت های کلان دارند.

وی تصریح کرد: نگاهی به عملکرد شهرداری تهران گویای ارتقای جایگاهی است که مدیران شهری برای بانوان قائل بوده و هستند. بنابراین ما شاهد ارتقای جایگاه زنان در شهرداری هستیم و تبعیض جنسیتی در این مجموعه وجود ندارد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران اضافه کرد: در هیچ جای این کنوانسیون ذکر نشده که باید افراد به طور مختلط با هم کار کنند و اگر مختلط نباشند تبعیض جنسیتی اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: معاون وزیر که در مقابل نهادهای خارجی مرعوب شده است تلاش کرده که به اصطلاح این موضوع را به عنوان یک تبعیض جنسیتی مطرح و آن را مغایر با مبانی کنوانسیون بین المللی عنوان کند اما نه تنها این اظهارات بر پایه مبانی کنوانسیون نیست و اختلافات جدی با آن دارد، بلکه حتی اگر هماهنگ با این متن هم بود نظام جمهوری اسلامی استقلال سیاسی داشته و بر پایه ارزش های خود پیش می رود.

سروری با اشاره به کشورهای متعددی که برای بالابردن کارایی و افزایش توانمندی های کاری مبادرت به جداسازی زن و مرد کرده اند، گفت: این امر به معنی تبعیض جنسیتی نیست و ما نگران این هستیم که در آینده ای نزدیک شاهد این باشیم که یکی از مسوولان نامه بزند که برای مغایرت نداشتن با کنوانسیون های بین المللی و نقطه نظرات کشورهای سکولار و دموکرات و ایجاد هماهنگی با نظام های بیگانه ، با همجنس بازی در کشور موافقت شود.

وی تاکید کرد: با این نامه ای که وزارت کار به شهرداری تهران ارسال کرده است باید رفته رفته نگران چنین موضوعاتی هم باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
دلواپسم و نگرانم از دست این اصلاح طلبان
دل آرامم
Iran, Islamic Republic of
درود بر جهان نیوز افشاگر
شما نگران نباشید همجنس بازی را شدیدا" برخورد و سرکوب کنید ولی موضوعات انسانی و قابل قبول کنوانسونهای بین المللی را هم اجرا کنید
Germany
انسانی و قابل قبول یعنی؟
تو نگران نباش پسرم