پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

قلعه اژدها پیکر لارستان ثبت ملی می‌شود

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۳
کد مطلب: 373497
رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان گفت: قلعه اژدها پیکر از سوی اداره کل میراث فرهنگی فارس به سازمان میراث فرهنگی کشور برای ثبت ملی معرفی شده و در صورت تصویب نهایی سالیانه بودجه‌ای به حفظ، نگهداری و مرمت این اثر اختصاص می‌یابد.
به گزارش جهان، سیما علویه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اعلام خبری مبنی بر معرفی قلعه اژدهاپیکر از سوی اداره کل میراث فرهنگی فارس به سازمان میراث فرهنگی کشور برای قرارگیری این اثر در پروژه ملی، اظهار کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح در تهران، سالیانه بودجه‌ای به حفظ، نگهداری و مرمت این اثر اختصاص می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با معمار اثر باستانی "فلک الافلاک لرستان" که آن را به صورت نگینی از شهر درآورده است، مقرر شده تا با سفر به لارستان برآوردهای لازم در زمینه هزینه بازسازی و زیباسازی را برای قلعه اژدها پیکر نیز انجام دهد.

علویه گفت: در ادامه پیگیری‌ها در زمینه ساماندهی قلعه اژدهاپیکر با برگزاری نشست‌هایی با شهرداری و شورای اسلامی شهر لار، مقرر شده تا در فاز نخست ورودی قلعه اژدها پیکر با ایجاد قهوه خانه سنتی ساماندهی شود.

وی ابراز امیدواری کردکه با قول مساعد نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از محل بودجه تبصره ۸۰ برای قلعه اژدهاپیکر اختصاص یابد و رفع خطر اضطراری صورت پذیرد.

با اشاره به هزینه بالای بازسازی این بنا ارزشمند، عنوان کرد: رسیدگی و انجام این طرح ملی و باستانی، نیاز به همدلی و همراهی مسئولان رده بالای کشور و حتی خود مردم دارد که امیدواریم با همکاری این اثر به جایگاه واقعی خود برگردد.

وی درباره زمان اجرای رسیدگی به این اثر ارزشمند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی مسئولان شاهد اتفاقات خوبی تا پایان سال برای این اثر عظیم باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان بار دیگر با اشاره به راه‌اندازی فاز اول موزه و سایت حضرت آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی(ره) در محل حسینیه اعظم شهر لار، از مردم و مسافران خواست تا با بازدید و توجه ویژه به این موزه با شخصیت عرفانی و مردمی این عالم جلیل‌القدر بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: با مکاتبات صورت گرفته درصددیم تا موزه حضرت آیت‌اللهی(ره) به ثبت کشوری برسانیم و از سویی فاز دوم آن را نیز راه‌اندازی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *