جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۳۹

ناطق نوری: کاندیدای مجلس نمی‌شوم/ پسرم از احمدی‌نژاد شکایت کرد

يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 373370
حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت که در انتخابات مجلس دهم کاندیدا نخواهد شد.
ناطق نوری: کاندیدای مجلس نمی‌شوم/ پسرم از احمدی‌نژاد شکایت کرد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در هشتمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارجی از کشور، گفت: در ابتدای جلسه از شما بزرگواران به دلیل اینکه قرار بود روز اول در خدمت شما باشم و میسر نشد عذرخواهی می‌کنم. بنده وقتی قول حضور در این برنامه را دادم حواسم به این نکته نبود که اولین شنبه بعد از ماه مبارک رمضان جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام است بعد هم که جلسه مجمع تشخیص به دلیل بار ترافیکی جاده‌ها و تهران تعطیل شد بنده متوجه این مسئله شدم که هم از خرمای بغداد و هم از گندم ری افتادم. بنابراین مقصر در این زمینه من هستم، نه برنامه‌ریزانی که این برنامه را برنامه‌ریزی کردند.

وی با اشاره به اینکه در چنین اجتماعاتی که تقریبا جنبه خصوصی دارد و جمعی از افراد حل و عقل حضور دارند ترجیح می‌دهم متکلم وحده نباشم، گفت: دعوت می‌کنم شما خواهران و برادران عزیز نیز در صورتی که نکته‌ای دارید بیان کنید و جلسه ما دوطرفه باشد.

ناطق‌نوری با اشاره به اهمیت علم و دانش در اسلام گفت: اسلام ما دعوت به علم و دانش در حد بالا کرده و امام سجاد(ع) می‌فرماید«اگر انسان‌ها بدانند در سایه علم و دانش چه نهفته است دنبال آن می‌روند؛ گرچه به رفتن در عمق دریاها و یا ریخته شدن خون قلب‌شان باشد.»

وی با بیان اینکه اسلام ترسی از فهمیدن افراد ندارد، یادآور شد: اسلام دچار موهومات، خرافات و مباحث غیرعقلانی نیست. از اینکه مردم بفهمند نمی‌ترسد و معتقد است هر چه مردم بیشتر بفهمند به مبانی آن (اسلام) بیشتر پی می‌برند، اما برخی محدودیت‌نگر و تنگ‌نظرانه رفتن دنبال علم با شرایط سخت را کار حرام می‌دانند که قطعا مراد اسلام چنین نیست و این معطوف به علم حلال و احکام و واجبات نیست.

ناطق‌نوری با بیان اینکه هر مکتب و دین ضدعلم هم در تاریخ تلاش می‌کند خود را حفظ کند، ادامه داد: مسیحیتی که در دوران تفتیش عقاید دانشمندانی را به دلیل عالم بودن و رفتن به سراغ علم از بین برد مقصودش این بود که آنها سراغ علم دیگری نروند، اما در اسلام هر علمی که به سود اسلام باشد مطلوب است و می‌توان به سراغ آن رفت.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول اکرم(ص) می‌فرماید «جمله حکیمانه گم شده مومن است، هر کجا پیدا کند او سزاوارتر از دیگران است» و حضرت علی(ع) نیز در سخنی می‌فرماید «جمله حکیمانه گم شده مومن است، به دنبال آن بروید حتی اگر نزد مشرکین باشد.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: برخی می‌گویند چون این شیمی‌ است یا فیزیکدان غیرمسلمان است نباید سراغ او رفت، چون او نجس است، اما اسلام می‌گوید به سراغ او برو زیرا شما سزاوار این دانش هستید.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سفرهای خود در خارج از کشور در دوران ریاست مجلس، ادامه داد: زمانی که من رئیس مجلس بودم سفر به کشورهای خارج یکی از لازمه‌های آن بود و خوشحال بودم که هر جایی می‌رفتم دانشجویان و اساتید ایرانی یک سر و گردن از دیگران بالاتر بودند و نوعا معتقد و پایبند به بسیاری از اصول دیده می‌شدند.

ناطق‌نوری گفت: اصولا ایرانیان در زمینه رعایت این مسائل شهره هستند. درباره ایرانی و ایرانیان روایات داریم. زمانی با خبرنگاری خارجی مصاحبه می‌کرم. او به من می‌گفت شما خیلی تعصب ایرانی دارید؟ من به او گفتم خوب ما ایرانی هستیم. این تعصب در همه ماست، به خصوص ما که مازندرانی هستیم و ایرانی‌تریم البته این تعصب مورد تایید اسلام و شرع هم است.

وی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید خارج کشور ما سرمایه بزرگی برای ملت ایران هستند، گفت: آنها اگر برگردند سرمایه‌اند. در دنیای امروز دیگر پول و تکنولوژی و ماشین سرمایه نیست. مغز، اندیشه و تفکر است که سرمایه است. چه بهتر که دانشجویان و اساتید ما بروند در دنیا سیر کنند و فراز و نشیب‌هایی را ببینند، علوم مختلف را یاد بگیرند و برای ایران و جهان افتخار بیافرینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر این افراد برگردند که خیلی خوب است. اگر هم شرایطی پیش آمد و در کشورهای دیگر به عنوان یک استاد مشغول به کار شدند باز هم برای کشور ما افتخار و مایه مباهات هستند. ایرانیان هر جا هستند عشق‌شان به نظام و وطن وصف‌ناپذیر است.

وی در ادامه سخنان خود به سوالات حاضران در مراسم پاسخ داد.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره روش مناسب در برخورد و گسترش فرقه‌ها و گروه‌های انحرافی در کشور چیست؟ گفت: بنده در دفتر بازرسی به مقام معظم رهبری پیشنهادی را داده بودم که بعد این پیشنهاد تبدیل به کرسی‌های آزاداندیشی شد و می‌توان گفت ایده کرسی‌های آزاداندیشی از آنجا سرچشمه گرفت.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: البته آنچه که در ذهن ما بود انجام نشد. اعتقاد ما این بود در دانشگاه‌ اساتیدی هستند که دچار اعتقادات دیگری و یا حتی انحرافی هستند که وقتی سر کلاس درس حاضر می‌شوند و برای دانشجو دیدگاه‌های خود را بازگو می‌کنند دچار مشکلاتی می‌شوند. بنابراین باید یک دارلحکمه جایی را در دانشگاه‌ها درست کنیم و امنیت آن را هم تامین کنیم و افرادی که عقیده الحادی،‌ کمونیسستی، غیر دینی و اسلامی دارند بیایند در آن بخش دیدگاه‌های مطرح کنند از آن طرف افرادی با او مناظره کنند. همه این مذاکرات را نیز یک هیئت ژوری بررسی کند و چاپ کند تا در اختیار همه قرار گیرد. البته منظور شما دربحث جریانهای انحرافی در مقوله اعتقادی و ایدئولوژیکی است این پیشنهادی بود که مطرح شد که رهبر انقلاب آن را در قالب کسی‌های آزاداندیشی مطرح کردند که کامل اجرا نشد و البته به آن هم نقد داریم.

وی افزود: اگر در زمینه گروه‌های سیاسی است این مسئله سازوکار خودش را لازم دارد تشخیص اینکه این جریان انحرافی است با چه کسی است اینکه هر گروهی گروه دیگر را منحرف بداند امنیت جامعه را دچار خدشه می‌کند. هر کسی نباید به خودش حق دهد به گروه‌های مقابل برچسب انحرافی و... را بزند.

ناطق نوری ادامه داد: مشخص (تشخیص‌دهنده) این قضایا شورای عالی امنیت ملی است که منافع ملی در آن بررسی می‌کنند. این مباحث باید آنجا بررسی شود. رئیس جمهور، رئیس این شورا مسئولین ذیربط زیرمجموعه آن هستند آنها باید تشخیص دهند که کدام جریان انحرافی است و کدام انحرافی نیست و باید با آن چگونه برخورد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ما آخر متوجه نشدیم شما از چه جناحی هستیم، با خنده پاسخ داد: به این زودی‌ها هم نمی‌فهمید.

ناطق نوری افزود: بنده اصلا این جناح‌بندی‌های کشور را به این معنا قبول نداریم شاید مصاحبه‌های من را خوانده باشید. من قائلم در کشورمان دموکراسی را آورده‌ایم که همان مراجعه به آراء‌ و افکار عمومی است. می‌گوییم ۳۵ سال از انقلاب گذشته و ما تاکنون ۳۵ بار انتخابات برگزار کردیم.

وی گفت: اشکالاتی که من دارم و مشکلاتی که برای همین اشکالات ایجاد شد این است که ما در حالی که دموکراسی را به کشورمان آوردیم اما ابزار آن را نیاوردیم. ابزار دموکراسی در دنیا حزب است، احزاب تعریف شده و مشخص شده در دنیا احزاب تعریف دارند، دارای مرامنامه، شناسنامه و اساسنامه‌اند. درآمد شفافی دارند و تابلو دارند و اعضای شورای مرکزی آن مشخص است. آنهایی که ما در کشور داریم به عنوان فلان حزب یا بهمان حزب به قول مقام معظم رهبری قبیله هستند حزب نیستند.

ناطق نوری گفت:اشکال دوم این است که ما قاعده بازی را هم بلد نیستیم. اخیرا مصاحبه کردم و گفتم ما هر زمان تقسیم‌بندی‌هایی داشتیم یک زمان طرفدار مستضعف و سرمایه‌دار بودند که جابه‌جا هم می‌شوند. اگر وضع‌شان خوب شد. یک روز گفتند چپ و راست، روز بعد هم گفتند خط یک و دو و سه، در حال حاضر هم در راس قصه اصولگراها و اصلاح‌طلب‌ها هستند. اینها هیچ قاعده بازی را بلد نیستند اکثرشان نه چپ، نه راست، نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا هستند.

وی افزود: قاعده بازی در دنیا این است که وقتی یک حزب در یک جا پیروز شد حق دارد رئیس جمهور، نخست‌وزیر، وزراء، معاونان رئیس جمهور و مشاوران را از آن حزب انتخاب کنند. اما دیگر از وزیر و معاون وزیر پایین‌تر به بدنه کارشناسی دست نمی‌زنند یا قانون در این زمینه دارند و یا به دلیل فرهنگشان چنیناقدامی انجام نمی‌دهند اما در کشور ما چپ می‌آید قلع و قمع می‌کند تا فراش فلان مدرسه‌ای را تغییر می‌دهد. راست هم می‌آید همین‌طور عمل می‌کند به هیمن دلیل بعد از ۳۵ سال سر کچل می‌خواهیم استاد شویم. این غلط است بنده نه این را قبول دارم نه آن را قبول داریم.

وی گفت: موضع من این است عملکردم هم این را نشان می‌دهد سال ۶۰ بنده وزیر بودم همزمان عضو حزب جمهوری هم بودم اما وزارت کشوری را اداره می‌کردم که هنوز هم بعد از ۳۳ سال با استانداران زمان خودم جلسه دارم. خواهش می‌کنم بررسی کنید ترکیب استانداران سال ۶۰ من چگونه بود و در حال نیز ترکیب‌شان چیست و کجا هستند. در بین آنها هم اصلاح‌طلب، هم اصولگرا، هم معتدل دیده می‌شود. من به آنها می‌گویم شما هفته‌بیجارید و از همه خطوط هستند.

ناطق نوری گفت: مجلس هم که بودم گونه‌ای عمل کردم که مشخص است بنده به عنوان کاندیدای شکست خورده انتخابات سال ۷۶ همان سال رئیس مجلس بودم که آقای خاتمی رئیس جمهور شد برخورد مجلس پنجم با دولت آقای خاتمی مشخص می‌کند که عملکردم چگونه بوده است. آقای خاتمی همین الان نیز می‌گوید مجلس پنجم بیشترین کمک را به دولت ما کرد. فردای انتخابات هنوز آراء را کامل نشمرده بودند، تبریک گفتم. یکی از خبرنگاران از من پرسید خب چرا فردای انتخابات تبریک گفتید نگذاشتید ۴۸ ساعت بعد، به او گفتم اگر ۴۸ ساعت معطل می‌کردم معلوم نبود چه حادثه‌ای رخ می‌دهد. یک آبی باید روی آتش ریخت و ملی فکر کرد. یکشنبه همان هفته به مجلس رفتم و گفتم تا دیروز رقابت بود، امروز رفاقت است و همین کار را هم کردیم و پیش رفتیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه با توجه به نیاز دانشمندان و دانشجویان به اطلاعات مختلف مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بحث فیلترینگ چه برنامه‌ای دارد، گفت: برخی چون اسم مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌آید خیال می‌کنند که در این مجمع هر بحثی را که اعضاء مصلحت بدانند می‌توانند مطرح کنند در حالی که مسئولیت ما آنجا محدود است. ما در آنجا ۳ وظیفه و مسئولیت داریم یکی اینکه اگر بین مجلس و شورای نگهبان لایحه‌ای چندین بار رفت و آمد کند برای اینکه به بن‌بست نرسد مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه برگزار می‌کند و اگر کاری را که شورای نگهبان خلاف قانون اساتید دانسته به مصلحت کشور بداند آن را ابلاغ می‌کند. البته مجمع در کار شورای نگهبان ورود نمی‌کند و به اختیارات او نیز وارد نمی‌شود. می‌گوید تشخیص شورای نگهبان درست است اما در حال حاضر مصلحت نظام ایجاب می‌کند چنین مسئله‌ای وجود داشته باشد.

ناطق نوری بازوی مشورتی برای رهبری را دومین وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام خواند و گفت: ما در مجمع بازوی مشورتی برای رهبری در زمینه سیاست‌های کلان نظام هستیم نظر مشورتی در خصوص سیاست‌های کلان می‌دهیم. ایشان می‌پذیرند و یا اصلاح می‌کنند.

وی گفت: کار سوم مجمع این است که اگر مشکل و معضلی برای کشور وجود داشته باشد که نه مجلس می‌تواند آن را حل کند و نه در شان شورای نگهبان است برای اینکه به بن‌بست نرسیم طبق قانون در صورتی که رهبری تشخیص دهد مجمع برای این معضل چاره‌اندیشی می‌کند. بنابر این وظایف مجمع در این ۳ مجموعه است واین نیست که ما در مجمع بتوانیم قانونگذاری داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بنا ندارید تا بستری را فراهم کنید تا در انتخابات مجلس پیش رو شاهد حضور روشنفکران و نمایندگان مناسبی در مجلس باشیم و شما نیز در بین آنها حضور داشته باشید، گفت: خیلی متشکرم. من بنا ندارم در انتخابات مجلس شرکت کنم، شرکت هم نمی‌کنم تشخیص هم می‌دهم تکلیف ندارم و مکلف نیستم. برای این مسئله هم دلیل دارم. من وقتی در مجلس پنجم بودم قبل از ماجرای انتخاب ۸۴ و ۸۸ و قبل از شکل‌گیری بسیاری از مباحث وقتی مجلس پنجم تمام شد یعنی سال ۷۸ و پس از حضور در ۵ دوره مجلس گفتم در دنیای امروز رجال سیاسی برای کار سیاسی است یعنی کار اجرایی و مسئولیت‌پذیرفتن نه سیاسی بودن یک عمری را تعریف می‌کنند. پس از آن افرادی مثل ما باید در اتاق فکر باشند و جوانانی با خلاقیت کار را به دست بگیرند. تجربه حاضر در اتاق فکر و نوآوری جوانان با یکدیگر تلفیق می‌شود و کارها را پیش می‌برند و اداره می‌کنند. بنده ۲۰ سال نماینده بودم بس است دیگر ۲۰ سال تابلو و پوستر من در شهر زده شد باید کار را به جوان‌ها داد می‌گویند منجی انگلستان در جنگ جهانی دوم چرچیل بود اما همین چرچیل منجی بعد از جنگ جهانی وقتی در انتخابات شرکت کرد رای نیاورد به مردم گفتند چرا به او رای ندادید، گفتند یکنواختی خسته کننده است و نوآوری لازم است. ما نسل اول انقلابیم بنده ۷۱ سال دارم باید فرصت دهیم که نسل‌های جدیدتر بیایند و کار را در دست بگیرند. این نگاه من بوده و هست به همین دلیل احساس تکلیف نمی‌کنم و امیدوارم چنان ساماندهی شود که نیروهای خدمتگذار و با انگیزه وارد انتخابات شوند و انتخاب اصلح صورت بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود اینکه از طرف رئیس جمهور سابق (احمدی‌نژاد) به شما توهین شد، آن را پیگیری نکردید، گفت: توهین شد، ایشان هم تشخیص دادند اشکال این نیست، اشکال این است که چرا بنده پیگیر نشدم. بالاخره ایشان نسبتی را به ما دادند اینکه بردند و خوردند بنده دو، سه بار در سخنرانی‌های عمومی گفتم. در شب ۲۱ ماه رمضان هم گفتم، چرا به آدم‌ها و به نسبت‌هایی که به آنها می‌دهند نمی‌رسید و چرا به شکایت‌ها نمی‌رسید.

ناطق نوری در همین زمینه گفت: پسر من همان زمان شکایت کرد چون نام او آورده شده بود که متاسفانه نقص قانونی و حقوقی مانع از این شد که پیگیری شود. وکیل بسیار مسلط و واردی گفت این اندازه که ایشان گفته است راه به جایی نمی‌برد و بی‌خودی هم خودت را خسته نکن. ایشان هم آن شکایتی را که بود ادامه نداد و آن را تبدیل به رنجنامه‌ای کرد که منتشر شد.

وی ادامه داد: خواست من از همه مسئولان و بخصوص قوه قضائیه این است که این نسبت‌هایی که بعضا داده می‌شود رسیدگی شود بالاخره یا راست یا و یا دروغ. اگر راست باشد تیپی مثل من برده و خورده بنده اصلا صلاحیت ندارم رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری باشم. صلاحیت ندارم عضو مجمع باشم و صلاحیت ندارم اینجا برای شما حرف بزنم. عیب کار این است که این پرونده‌ها ابتر می‌ماند و این اتهام‌ها در ذهن‌ها باقی می‌ماند البته دلم برای خودم نمی‌سوزد آدمی مثل من وقتی به صحنه می‌آید باید پی این چیز‌ها را به خودش بماند بخصوص اگر نمی‌خواهیم تملق کنیم و زیر بلیت کسی باشی اگر می‌خواهی آزاد باشی باید هزینه کرد و خرج داد. خرجش را هم می‌دهم به ضرر ما نشد جامعه فهمید چی به چی است. الان هم مشخص است اما مشکل کار این است که باید به این جور موارد رسیدگی کرد. به این قضایا رسیدگی شود. از همه بدتر این شد که فرهنگ ما خراب شد. این ضررش بیشتر است ناطق و فرد فدای جامعه یک کسی فرزندش را برای اسلام می‌دهد دیگری دست و دیگری چشمش را ما هم آبرویمان را می‌دهیم چیزی نیست اما در این زمینه اولا فرهنگ جامعه از بین رفت، دروغ، چاپلوسی وتملق و بی اخلاقی متاسفانه در جامعه ما در حال نهادینه شدن است که این بسیار خطرناک است.

ناطق نوری در همین زمینه ادامه داد: دیگری هم که شاید بالاتر و پایین‌تر از مسئله است این است که جوانهای ما و نسل جدید ما نسبت به مسئولان کشور، روحانیت، بدبین می‌شوند و نسبت به اسلام بدبین می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص بحث اشتغال تحصیلکردگان خارج که عمدتا تمایل دارند به ایران برگردند، گفت: دغدغه اشتغال برای تحصیل‌کردگان ما در خارج که تمایل دارند به ایران بیایند مسئله‌ای است که باید برای آن فکری کرد. این یکی از معضلات کشور است که ما و مسئولان باید برای آن فکری کنیم و من از همین‌جا به شما قول می‌دهم آن را با مسئولان در میان بگذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان که مواردی را مطرح می‌کرد، گفت: متاسفانه مراکز تحقیقاتی ما با صنعت غریبه‌اند و یا در مراکز تحقیقات ما تحقیقات تکراری دیده می‌شود که نیاز کشور را نیز برطرف نمی‌کنند همه دستگاه‌ها باید در این زمینه بایدیگر همکاری کنند و تدابیری را در نظر بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مهره ی سوخته.
Iran, Islamic Republic of
آدم مهره ای که واسه مردم سوخته باشه اما پدر سوخته و دروغگو و انحرافی نباشه
علی
آدم بی سواد باشه ولی بی ادب نباشه.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ایشان هم مهره سوخته است و هم القابی که شما گفتید و حتی بدتر از آن در شانشان هست .
خدایا ایشان وعوامل سایت جهان را با احمدی نژاد محشور کن. آمین
مهره صادق و خالص
رضا
نه حالا تورو خدا بیا کاندید بشو...!!!!
والا...!
توهین یعنی فحاشی نسبت بدی دادن....احمدی نژاد اهل توهین نبود او تنها گوشه ای از حقیقتی را بیان کرد که ملت تشنه شنیدن ان بودند واقایان با شانتاژ و فرا فکنی مانع روشن شدن ان شدند!!!
علی طهماسب پور
اگه اینا راست می گن و همه پولهاشون از راه حلال به دست می یاد پس چرا ما نمی تونیم میلیلردر بشیم چرا فقط بچه مقامات میلیاردر می شن چرا؟نظر کرده خدا هستن
آقای ناطق فرموده اند :"اگر کسی که برای اسلام بچه‌اش را می‌دهد، ما هم آبروی‌مان را بدهیم."

باید عرض کنم فعلا که آقای ناطق بعد از فتنه 88 از آبروی نظام برای دفاع از جریان فتنه خرج کرد.
شما بچه که ندادید هیچ !
اعصاب و آبروی کسانی را که تمام وجودشان را خرج نظام کرده بودند را خرج دفاع از آقازاده تان ( قهرمان اقتصاد رانتی ) کردید.
سرور
اردو....هم فکر می کند برای اسلام همه چیزش را داده است.... هم همینطور!
آقای ناطق اسلام دینی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از جانب خداوند آورد نه آن چیزی که در ذهن افراد است.
iiu
عضو جامعه روحانیت مبارز!!!
الان دقیقاً با چی مبارزه میکنید؟!
مبارزه !؟
مدتهاست که مبارزه تبدیل به "بازی" شده است!
ایشان مدتی است که با آبروی نظام در دفاع از آقازاده شان مشغول "بازی" هستند البته ایشان خودشان را در انحصار حزب و گروه خاصی نمی دانند و بیشتر ترجیح میدهند که در کنار مربی تیم ملی "جناب آقای هاشمی " در کنار تمامی نیروهای بریده طلبکار از نظام احزاب و گروه ها به ساماندهی آنان برای فاز دوم "88" که احتمالا به بهانه دفاع از مهدی هاشمی برگزار میشود شرکت داشته باشند!
با عوامل مقابله با تبعیض وعدالت طلب.
خوب شما بگو حرف احمدي نژاد درست بوده يا نه؟
حتما یک کاری کردی که نتونستی شکایت بکنی احمدی نژاد حقیقت را گفته !!!
سید جمال
درست می فرمایید جناب ناطق شما صلاحیت ندارید اما امان از بی کسی رهبر عزیزمان
مسعود
احسنت به این پاسخ !
اخ اخ تورو خدا بیا کاندید شو یکم از اکبر یاد بگیر ببین هنوز دلش نمیاد دست از قدرت بر داره.الان مملکت گل وبلبله شما روفقط کم داره.
نظری
ناطق و امثال ناطق خودشان بهتر از احمدی نژاد می دانند که چه کسانی هستند حضور در مجمع و رئیس بازرسی دلیل خوب بودن شما نمی باشد اطافیان امام را ببین
از کدوم حرف احمدی نژاد شکایت کردید؟ اینکه گفت وضعتون خیلی خوب شده! مگه دروغ گفته؟ لابد شما هم مستاجرید...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد با باند مخوفی در افتاد که خودشان را تنها وارثان انقلاب میدانستند و بیت المال را هم ملک شخصی خود. اگر چه توانست چراغی در این تاریکی بیندازد اما با همه توان سعی در خاموش کردن این نور کردند.
ایرانی
انشااله بعد از مهدی نوبت پسر شماست...
انشاالله
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
برای روشن شدن واقعیت ها فقط کافیه که شما و آقای احمدی نژاد هر دو تون بیاید کاندیدا بشید. آن وقت است که مردم متوجه می شوند قضیه چی به چیه
فقط نظرات دلخواهتان را نمایش میدین حنایتان دیگه رنگی نداره با نسلی طلبکار روبرو هستین کمترین طلبشان توقع صداقته . البته بنده متعلق به نسل انقلاب و بدهکار به انقلابم و از شما و دست اندر کاران سایت بخاطر صدمه زدن به انقلاب به خدا شکایت میبرم .
واقعا عجیبه، در اکثر نظرات خوانندگان، نوعی تعصب و کینه دیده می شود. باور کنید خیلی از نظر دهندگان اصلا متن را نمی خوانند و فقط با خواندن تیتر، شروع به اظهار نظر میکنند.
فكر ميكني چرا اغلب ملت از اين قماش كينه دارند؟متن را هم كه بخواني تازه متوجه عوام فريبي و نا راستي امثال ناطق ميشوي!اين ادم حتي سال ٧٦كه خبري از احمدي نژاد نبود تا حدي مغضوب ملت بود كه مردم براي انتقام از او به خاتمي راي دادند!!انوقت شما نگران نخواندن متني؟؟؟مردم اين ادمها را با پوست و گوشت خود ميشناسند!!!!
شما که می فرمایید کرسی آزاداندیشی رو بنیان نهادید، چرا راجع به عملکرد فرزند خوشنام خود یا عملکرد 35ساله خودتون به خصوص ایام فتنه 88 یک مناظره آزاداندیشی ترتیب نمی دید؟
در ضمن نیاز نیست شورای عالی امنیت ملی محترم بگه کی انحراف از مسیر نظام داشته! خود مردم تشخیص می دن!
اين اقا كه نمي تواند برنامه يك سخنراني را درست تنظيم بكنه و يادش نيست كه روز شنبه جلسه مجمع هست و اين چيز ساده را نمي داند كه توي اين تعطيلات جاده ها براي برگشت شلوغ هستند آنگاه مي خواست رييس جمهور هم بشود و خدا را سپاس كه همان راي نياورد ! واي برما كه به چه كسي راي داده بوديم!!
بهتره که بری درگوشه ای استغفارکنی /درپایان عمرت واز روحانیون وارسته ای همچون ایت الله خزعلی درس بگیری چون لباس پیامبربرتن تو بوده وگرنه خدا فریاد قیامتت برسد.
saman
در طول تاریخ و همچنین دوران اصلاحات ، اصلاً دروغ و بی فرهنگی و بد اخلاقی نبود، و درست همون شب مناظره این مسائل سر برآورد و موجود شد و مردم یاد گرفتند و قبل از آن جامعه مبرا از این مسائل بود، مخصوصاً دوران اصلاحات که اوج فرهنگ و اخلاق و صداقت بود!!!!
من نمی دونم چطور از یک مناظره ، یک استفاده های بی ربط و بی رحمانه و فریبکارانه ای می کنن و ذهن مردم رو به سمتی می برند تا یک نفر را بکوبند، اونوقت تمام بد اخلاقی های زندگی مردم رو بندازن طرف اون فرد، مثلاً اگه شوهری با زنش بد اخلاقی کرد بگزن تقصیر اون مناظره بود که بداخلاقی رو نهادینه کرد، انگار که مثلاً قبلش اصلاً بد اخلاقی نداشتیم....
سلام عرض می کنم خدمت ساکت فتنه 88وفعال انتخابات92.
غتالت
خدا را شکر 76 رای نیاورد
صدبار هم کاندید میشد رای نمی اورد
حسن متوکل
Iran, Islamic Republic of
جای تعجب است که این اقایان طلبکارانه نطق می فرمایند.در فتنه 88 کجا تشریف داشتید جناب اقای ناطق چرا حق را زیر پاگذاشتید .چرا سکوت کردید.چرا چرا چرا؟؟؟
عبدالله
رنجنامه !!!!!! رنجنامه لفظ قشنگی بود و چقدر هم به آقازاده محترم می آید!!!
مریدقبل ازانقلاب آقای ناطق نوری ازرفسنجان
بعنوان یک مریدکوچک وارادتمندپیشنهادم این است که دراین موقعیت حساس کنونی وزانت بخرج داده وسکوت کرده وباجوابگویی های مکررجوراملتهب نکنیدوسعی کنیددرسکوت هم یاررهبرباشید