کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسیدگی به پرونده بین المللی مهدی هاشمی؛

در جلسه دادگاه آقازاده متهم چه گذشت؟/ قرائت کیفرخواست

12 مرداد 1393 ساعت 8:37

جلسه امروز رسیدگی به پرونده بین المللی مهدی هاشمی اختصاص به قرائت مابقی کیفرخواستی داشت که روز گذشته در دو نوبت صبح بعد از ظهر قرائت آن به پایان نرسیده بود.


به گزارش جهان به نقل از فارس، براساس اعلام روز گذشته مسئولان دادگاه رسیدگی کننده به پرونده مهدی هاشمی قرار بود دادگاه امروز در ساعت ۸ صبح تشکیل جلسه بدهد.

اما برخلاف این وعده در ساعت ۷:۵۰ دقیقه پوربابایی وکیل دوم مهدی هاشمی در دادگاه حاضر شد اما حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نشد.

پس از پوربابایی، علیزاده طباطبایی وکیل اول مهدی هاشمی به دادگاه آمد و در جمع خبرنگاران از پاسخگویی به سوالات امتناع کرده و مدعی شد در دادگاه غیرعلنی نمی‌توان از مباحث داخل دادگاه حرفی زد. وی تنها به این نکته بسنده کرد که قرار بوده دادگاه در ساعت ۸ برگزار شود اما ما کمی تأخیر داشته‌ایم.

آغاز محاکمه مهدی هاشمی

حدود ساعت 9 صبح و با حضور قاضی مقیسه در دادگاه انقلاب و در شعبه ۲۸ دومین روز محاکمه مهدی هاشمی آغاز شد.

روز گذشته در اولین روز برگزاری دادگاه مهدی هاشمی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر دادگاه اختصاص به قرائت کیفرخواست ۱۳۸ صفحه‌ای داشت که البته مشخص شد در پایان روز اول این زمان کافی نبوده است.

بر همین اساس امروز نیز دادگاه تشکیل جلسه داد تا به قرائت ادامه کیفرخواست بپردازد.

دادگاه مهدی هاشمی به پایان رسید/ اتمام قرائت کیفرخواست

ساعت 10:30 دقیقه با نظر قاضی مقیسه دومین روز رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی به پایان رسید.

جلسه امروز رسیدگی به پرونده بین المللی مهدی هاشمی اختصاص به قرائت مابقی کیفرخواستی داشت که روز گذشته در دو نوبت صبح بعد از ظهر قرائت آن به پایان نرسیده بود.

زمان تشکیل جلسه بعدی مشخص نیست/مرحله بعدی تفهیم اتهام و آغاز دفاع است

محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران و در پایان دادگاه موکلش با اشاره به این مطلب که هنوز زمان جلسه بعدی مشخص نیست گفت: مرحله بعدی دادگاه تفهیم اتهام و آغاز دفاع متهم است.

وی افزود: از آنجا که در دو روز گذشته زمان دادگاه صرف قرائت کیفرخواست تدوین شده از سوی دادسرا شد نمی‌توان درباره روند دادگاه ارزیابی درستی ارائه کرد.

در روز اول دادگاه مهدی هاشمی چه گذشت؟


کد مطلب: 373345

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/373345/جلسه-دادگاه-آقازاده-متهم-گذشت-قرائت-کیفرخواست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com