کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فلسطینی‌ها برای چه به قاهره رفته‌اند؟

12 مرداد 1393 ساعت 0:55

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی، رفع محاصره غزه و توقف تجاوز صهیونیست‌ها را دو رکن اساسی در مذاکرات قاهره توصیف و تاکید کرد رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایات جنگی و اخلاقی هولناکی در غزه است.


به گزارش جهان، داوود شهاب در گفت و گو با شبکه العالم تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که برای جنگ در غزه اعلام کرده بود نرسیده و از سویی هنوز از ریختن خون فلسطینی ها سیر نشده است.

وی تظاهرات شهرک نشینان در تل آویو را که در شعارهای خود خواهان ریختن خون تعداد بیشتری از کودکان فلسطینی شدند دلیلی بر این مدعا دانست و افزود: برخی از آنها نیز سرودی را زمزمه می کنند که فردا مدرسه ای در غزه نخواهد بود زیرا دیگر کودکی نیست که به مدرسه برود و برخی افسران صهیونیست نیز در صفحه فیسبوک خود به کشتن کودکان در غزه مباهات می کنند و همه اینها یعنی که ما در برابر یک جنایت جنگی و اخلاقی بزرگ هستیم که در حق ملت فلسطینی در حال رخ دادن است.

شهاب خاطرنشان کرد این جنگ با وجود حجم گسترده آن و ماهیت تروریستی اش نتوانسته اراده و مقاومت مردم فلسطین را درهم بشکند و هرچند که رژیم صهیونیستی با شعار از بین بردن آگاهی مردم فلسطین وارد این جنگ شد اما نتوانست و نخواهد توانست موفق شود زیرا مردم فلسطین همچنان پایدار خواهند بود و مقاومت نیز به نقش و وظیفه اش در قبال ملت و خاک فلسطین وفادار خواهد بود.

وی درباره مذاکراتی که گروههای فلسطینی فردا در قاهره خواهند داشت گفت: دو محور مهم این مذاکرات پایان دادن به محاصره ظالمانه باریکه غزه و توقف تمامی اشکال تجاوز علیه ملت فلسطین خواهد بود.

شهاب افزود: هرگونه پیشنهادی که به سران فلسطینی درباره این دو محور ارائه شود می تواند با در نظر گرفتن منافع ملت فلسطین بررسی شود اما مذاکره جز با این شرایط باز هم بی نتیجه خواهد ماند.


کد مطلب: 373332

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/373332/فلسطینی-ها-قاهره-رفته-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com