شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۶

واکنش چمران به نامه قائم مقام وزارت کار

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 373214
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وزارت رفاه اطلاعی از ماهیت بخشنامه شهرداری در خصوص ارتقای جایگاه زنان ندارد، گفت: ما هیچ الزامی به اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی نداریم و ملاک ما قانون اساسی و شرع است.
مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به واکنش‌های اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بخشنامه شهرداری تهران اظهار داشت: احساس می‌کنم که این واکنش‌ها به دلیل عدم اطلاع و فضاسازی‌های منفی در خصوص این بخشنامه است.

وی تصریح کرد: اگر در ماهیت این دستورالعمل و بخشنامه شهرداری دقت شود متوجه خواهیم شد که هیچ یک از بانوان نه از شهرداری خارج شدند و نه جایگاه شغلی آنها متزلزل شده است بلکه شهرداری تهران تنها به دنبال ساماندهی جایگاه بانوان و حفظ کرامت آنها در محیط کار است.

چمران خاطرنشان کرد: بخشنامه اخیر شهرداری تهران تنها در خصوص ارتقای جایگاه بانوان در شهرداری ابلاغ شده است که به نظر اکثریت اعضای شورای شهر، بخشنامه‌ای قابل دفاع محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در بخشنامه اخیر به هیچ وجه بر جداسازی جنسیتی و نظایر آن تأکید نشده است گفت: احساس می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جزئیات و ماهیت بخشنامه بی‌اطلاع بوده و در واقع به آن واکنش نشان داده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری یک جلسه مشترک فی‌مابین شهرداری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوء تفاهمات به وجود آمده برطرف شود و در واقع وزارت رفاه نیز از ماهیت بخشنامه اخیر شهرداری مطلع شود.

چمران اضافه کرد: در نامه‌ قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرداری تهران آمده است که بخشنامه اخیر با کنوانسیون‌های جهانی همخوانی ندارد که باید به اطلاع دوستان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برسانید که بسیاری از بخشنامه‌هایی که در کنوانسیون‌های جهان وجود دارد با قوانین جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و ملاک ما شرع و قانون اساسی است.

عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش که چرا در کنوانسیون‌های بین‌المللی جایگاهی برای حمایت از کودکان بی‌دفاع غزه نیامده است گفت: امیدواریم این کنوانسیون‌ها تلاشی کنند و از کشتار کودکان غزه جلوگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسنت به آقایان چمران و قالیباف
چقدر زود ذوق زده میشید با یه مصاحبه از سوی یه جریان خاص و به به و چه چه میکنید بدون اینکه کمی تحقیق و تفکر کنید؟!
Germany
اتفاقا این شمایید که از اصل خودتان دور مانده اید یعنی غیرتمندی ، حیامحوری ، عفت دوستی ، ارجمندی خواهی برای بانوان ، سلامت رفتاری و ...مال جریان خاص است ؟ پس درود بر این جریان خاص
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند تمام پادوهای غرب در داخل این کشور شیعه رو، کم این چندتا دولت غربی از کنوانسیونو،حقوق بشرو،جامعه جهانیو،خلاصه این اسامی زیبا،برا گول زدنه جهانیان استفاده میکنن،حالا از یه مشت مبلغ اسلام امریکایی،که ایرانیم هستن،هم باید این چرتو پرتارو بشنویم ،یعنی اینا دینو،غیرتو،مردانگیم ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا خوبه تو این قضیه غزه همشون دستشون رو شده .
Iran, Islamic Republic of
آقا مگه یک نفر از خانم ها به طرح جداسازی در مترو یا اتوبوس اعترض داره؟ همه راضی هستیم . خدا اموات هفت جدشون رو بیامرزه که معزل بزرگی رو برای خانم ها حل کردند.این طرح هم اتفاقا عالی است من شاغل هستم با اجازه تون پزشک متخصص بیماری های داخلی هم هستم از خدامه که به من بگویند در بخشی کار کن که همه بیماران و کارکنان و کارگران خانم باشند در ضمن بنده خیلی هم مذهبی نیستم در حد نماز خواندن و روزه گرفتن ...... آقایون چشمانشون رو به برخی واقعیت های تلخ بسته اند////
راستی اول انقلاب که قرار شد متخصص های زنان فقط از بین خانم ها پذیرش شوند نمی دونید چه سر و صدایی به پا شد کار رو به اونجا رسوندند که ادعا کردند باید فاتحه رشته زنان رو در ایران خواند.حالا 27 سال از اجرای اون طرح می گذره و فاتحه این رشته خوانده نشده وفکر نمی کنم هیچ بیمار زنی که نیاز به مراجعه به پزشک زنانی که هم جنس خودشه داره ناراضی باش.....ول کنید این سرو صداها رو کار خودتون رو بکنید دست شهرداری درد نکنه خدا کنه بقیه ادران و اماکن دولتی حداقل همین کار رو بکنند هم درد نکنه
Germany
خداوند به شما که علاوه بر سلامت جسمانی به فکر سلامت روحی و روانی مردم هستید توفیق روز افزون مرحمت فرماید