پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هشدار سفیر روسیه در سازمان ملل

پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 372962
ماینده روسیه در سازمان ملل با توجه به عملیات‌های نظامی اخیر ارتش اوکراین در شرق این کشور، نسبت به امکان از میان بردن شواهد مربوط به دخالت احتمالی اوکراین در سقوط هواپیمای مالزیایی توسط ارتش اوکراین هشدار داد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه راشا تودی «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل با توجه به عملیات‌های نظامی اخیر ارتش اوکراین در شرق این کشور، نسبت به امکان از میان بردن شواهد مربوط به دخالت اوکراین در سقوط هواپیمای مالزیایی توسط کی‌یف هشدار داد.

چورکین در سخنان خود گفت: « پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین قول آتش‌بس در منطقه بحرانی شرق اوکراین را داده بود اما هم‌اکنون خلف وعده کرده و برای به‌دست گرفتن کنترل این منطقه اقدام به عملیات نظامی کرده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل این اقدام را نقض آشکار قطعنامه ۲۱۶۶ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس در منطقه برای انجام بازرسی‌های مربوط به سقوط هواپیمای مالزیایی خواند و نسبت به احتمال تلاش برای نابودسازی شواهد مربوط به این حادثه هشدار داد.

در حادثه سقوط هواپیمای MH-۱۷ همه مسافرین این پرواز کشته شدند. مسکو، کی‌یف را مسئول اصلی این فاجعه می‌داند و اعلام کرده است که پرواز جنگنده اوکراینی در زمان سقوط این هواپیما از دلایل مستدل دست داشتن اوکراین در این ماجراست.

در حادثه دو هفته پیش سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین، ۲۸۳ مسافر و ۱۵ خدمه این پرواز کشته شدند. اطلاعات استخراج شده از جعبه سیاه این هواپیما، اخبار منتشره مبنی بر اصابت موشک را تأیید کرده است.

دولت اوکراین و جدایی‌طلبان یکدیگر را به شلیک موشک سام-۱۱ به سمت این هواپیمای مسافربری متهم می‌کنند.

اخباری که چند روز اخیر منتشر شده، برگزاری رزمایش ارتش اوکراین در منطقه سقوط هواپیما را تأیید کرده است. دولت روسیه که سازنده اصلی سامانه سام-۱۱ است، از احتمال بالای شلیک به سمت هواپیماهای مسافربری در صورت قرار گرفتن در خط موازی با جنگنده‌های کوچک سخن می‌گوید.

تحقیقات در خصوص علت سقوط این هواپیما کماکان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *