جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

عیدفطر در جوار شهدای‌مدافع حرم+تصاویر

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 372840
نمازگزاران سوری پس از اقامه نماز عید با حضور در مزار شهدای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) و قرائت سوره شریفه فاتحه نسبت به شهدا ادای احترام کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، نماز عید سعید فطر صبح روز سه شنبه با حضور گسترده اهالی منطقه زینبیه و شیعیان شهر دمشق صبح امروز در مصلای امام خیمنی(ره) واقع در جوار حرم مطهر حضرت زینب(س) برگزار شد.

در این مراسم که به شکرانه یک ماه روزه داری برگزار شد، ذکر دعای روحانی اللهم اهل الکبریا و العظمه، واهل الجود و الجبروت، و اهل العفو و الرحمه بعد از یک ماه راز و نیاز و عبادت، فضای معنوی خاصی به نماز عید سعید فطر بخشید.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در حرم مطهر حضرت زینب(س) با تبریک این عید بزرگ، آن را نشانه موفقیت روزه داران در ماه رمضان دانست.

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی همچنین ماه مبارک رمضان را فرصتی استثنائی برای نزدیکی به خداوند دانست و گفت: برای غلبه بر هوای نفس باید همه ماه‌ها به تزکیه نفس بپردازیم تا بندگان صالحی برای خداوند باشیم.

برپایه این گزارش، نمازگزاران پس از اقامه نماز عید همانند سالهای گذشته، به زیارت مرقد مطهر حضرت زینب(س) مشرف شدند و با حضور در مزار شهدای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) و قرائت سوره شریفه فاتحه نسبت به شهدا ادای احترام کردند.

یکی از فرماندهان تشکل‌های مدافعان حرم که در مزار شهدا حضور داشت، گفت: به اینجا آمده‌ایم تا عید فطر را به خانواده‌های شهیدان مدافع حرم تبریک و تسلیت گوییم و با شهدا برای ادامه این راه تجدید پیمان کنیم.

عید سعید فطر اصلی‌ترین عید مذهبی ملی سوریه است که ۸۵ درصد جمعیت ۲۳ میلیونی آن مسلمانند؛ دولت سوریه هم امسال تعطیلات عمومی این کشور را ۹ روز اعلام کرد.












نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *